Bril ruilen
Goedendag,
ik heb een bril gekocht multifocaal, montuur zag er goed uit het leek wel goed te zijn.
Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker, mijn vraag is als je een artikel koopt heb je een soort proef periode als het niet goed is kan je het artikel ruilen of terug geven, dus geld terug.
ik heb een bril die veel geld heeft gekost en ik kan het niet dragen, wasrom kan ik niet een andere montuur uitkiezen bij de opticien. Mvg g van riel
Zou u een gedragen montuur willen kopen voor de volle prijs? Ik niet!
Als er een glasprobleem is (niet kunnen wennen aan multivocaal of een sterkte fout) is er vaak wel een retour/ruiloptie mogelijk, met hetzelfde montuur.
Over welke termijn dragen heeft u het?
ik heb een bril gekocht multifocaal, montuur zag er goed uit het leek wel goed te zijn.
Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker, mijn vraag is als je een artikel koopt heb je een soort proef periode als het niet goed is kan je het artikel ruilen of terug geven, dus geld terug.
ik heb een bril die veel geld heeft gekost en ik kan het niet dragen, wasrom kan ik niet een andere montuur uitkiezen bij de opticien. Mvg g van riel
Ga terug en laat het montuur GOED afstellen en doe de bril MET TWEE HANDEN TEGELIJK af en op, anders zit'ie binnen no time weer scheef.
Nee u hebt geen recht op een ander montuur. Ga ermee terug, misschien staat hij niet goed afgesteld. Dus laat de winkeler naar kijken.m
Wat moet een opticien met een bril die op uw ogen is afgestemd? U kunt altijd vragen of de bril terug mag, maar dan zou u hooguit de prijs van het montuur terug kunnen krijgen minus de kosten die er aan zitten om alles weer verkoopklaar te maken. Oftewel, restwaarde is 0.
Als het montuur niet lekker zit moet u dat aangeven. Een bril is op veel punten te verstellen, net zo lang tot het goed zit. Annuleren zit er niet in.
Je kunt alleen een aanpassing verlangen, ik had harde neusvleugels heb ze laten vervangen voor siliconen dat zit veel prettiger en ze geven mee. Als het montuur problemen blijft geven dan moet je hier verder lezen https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/overig/niet-tevreden-over-nieuwe-bril
Uit de link:
Als je een nieuwe bril aanschaft, sluit je een koopovereenkomst met een opticien. Je hebt recht op een goed passend montuur en glazen waarmee je uitstekend kunt zien.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/overig/niet-tevreden-over-nieuwe-bril
Na lang dragen gaat het montuur irriteren zit niet lekker,
U zou bij de betreffende zaak langs kunnen gaan, mogelijk dat ze dat kunnen verhelpen.
Een proefperiode zou alleen kunnen als dit vooraf aan u is medegedeeld. Maar die zal niet zo lang zijn en geld terug is niet zo vanzelfsprekend. In een "stenen"winkel is koop=koop.
Een andere oplossing is een ander motuur uitzoeken en de glazen, zo dit mogelijk is, over te laten zetten. En dan is het afhankelijk van de winkelier of deze wat korting geeft.
Maar zoals u het stelt werkt het dus niet, geen proefpertiode, niet ruilen en zeker geen geld terug.
Hallo Redcloud1 ,
Waar heeft u deze bril gekocht ?
Lees hier , klik op de rode regel .
https://www.pearle.nl/service/niet-goed-geld-terug-garantie
Als je een bril koopt, dan moet je meestal 1 of meerdere keren terug naar de opticien voordat hij goed zit.
De bril wordt bijgebogen en weer recht op de neus gezet.
Vaak krijg je irritatie achter de oren van de pootjes. Dat is met bijbuigen te verhelpen.
Misschien drukt de kunststof bril te veel op de neus. Dat is te verhelpen door van die kleine siliconen dopjes in de neusvleugels te laten zetten. Die dopjes die je hebt als je een metalen bril gekozen hebt. Zie je niets van en de bril irriteert niet meer en zakt niet af.
De opticien kan je daar meer over vertellen. Of ben je bij zo'n keten geweest?
Bij een hogere sterkte van de glazen worden ze vaak ook zwaarder. Pas je de bril met geen glazen erin en ontvang je de bril MET glazen, vooral zwaardere plus glazen kunnen vrij 'zwaar' zijn drukt de bril ook meer op je neus als zonder de glazen. Bij wie heeft u de bril gekocht?
Vaak moet je wennen aan een andere bril en trouwens dit is toch op te lossen bij de winkel, de vraag hier stellen helpt toch niks,
want hoe lang heb je die bril dan, heb je niet heel lang gewacht, want normaal gesproken ga je toch gewoon terug om bij te stellen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer