sw
door swingtime Oct 9, 2006 om 12:14
Garantie & verzekeringen

Brilvergoeding menzis


Ik heb op 20 juni bij Specsavers een bril gekocht. Daarbij uitdrukkelijk aangegeven dat ik gebruik wilde maken van het gratis brilarrangement tussen Specsavers en Menzis geheel volgens de aanwijzingen uit het Serviceboekje van Menzis t.a.v. brilvergoedingen volgens pakket Extra-verzorgd 3.
Aangezien er problemen waren over de afhandeling van nota's tussen Specsavers en Menzis, werd mij verzocht de nota te betalen en ter declaratie aan te bieden bij Menzis. Ik zocht hier niets achter, was niet anders gewend uit mijn particuliere ziektekostenverzekeringen van voorheen. Daar moest ik tenslotte altijd alles eerst zelf betalen en daarna declareren. Niets nieuws onder de zon dus.
Menzis weigert echter de nota te vergoeden. Men geeft mij de gewone € 100 vergoeding volgens het normale opticien-tarief. Als rede geeft men op dat ik een verkeerde nota heb ingediend, volgens het afgesproken arrangemant moet Specsavers een andere nota uitschrijven. Specsavers weigert dit en zegt dat men maar één soort nota's uitschrijft en dat is de nota die ik ontvangen heb.
Na vele gesprekken met medewerkers van Menzis, een inmiddels al meer dan de toegestane 6 weken durende klachtenperiode achter de rug hebbend, blijkt telkens hetzelfde :
Menzis en Specsavers hebben een probleem over de afhandeling van hun brillenarrangement ; men is in gesprek en verwacht er over 2 weken uit te zijn (dit heb ik inmiddels al 4 keer gehoord).
De gesprekken vinden momenteel op directieniveau plaats.
Mijn dossier wordt aangehouden tot de gesprekken tot resultaat hebben geleid.
Alle klachtendossiers betreffende problemen tussen Menzis en Specsavers over soortgelijke zaken werden tot 1 juni uit  coulanceoverwegingen geheel vergoed aan de klant. Aangezien de stapel dossiers bleef groeien, worden zij aangehouden totdat Menzis en Specsavers overeenstemming hebben bereikt.

Nu mijn vragen :

  1. Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen
    (Menzis Extra Verzorgd 3 - gratisbrilarrangement met Specsavers - bril wordt niet vergoed)
  2. Wie kan mij helpen bij het nemen van vervolgstappen tegen Menzis, die m.i. contractbreuk pleegt door niet over te gaan tot vergoeding van de rekening, terwijl ik mij exact heb gehouden aan de aanwijzingen die Menzis daaromtrent geeft in haar serviceboekje 2006


2840 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2006 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag swingtime,


Tot nu toe heb je alles mondeling afgewikkeld en daar schiet je dus weinig mee op. Vanaf nu moet je schriftelijk (het liefst aangetekend met bewijs van ontvangst) een klachtenbrief schrijven naar de Directie van Menzis. Stel hen in die brief in gebreke en vermeldt dat je je precies hebt gehouden aan hun spelregels. Vermeldt ook dat een geschil tussen hen en Specsavers niet jouw probleem is en dat je daar niet de dupe van wenst te zijn. Geef hen bijvoorbeels 3 weken (datum noemen) om de declaratie te vergoeden (inclusief de kosten van het aantekenen van de brief) en deel hen mee dat als zij dat niet doen of niet reageren, je dit geschil zult voorleggen aan:


Zorgverzekering-geschillencommissie:


Geschillencommissie zorg van start gegaan


De Geschillencommissie Zorgverzekeringen van de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) is deze maand (mei 2006) van start gegaan.


In de onafhankelijke instantie SKGZ zijn de Geschillencommissie Zorgverzekeringen en de Ombudsman Zorgverzekeringen ondergebracht. De SKGZ helpt bij het oplossen van problemen tussen verzekerden en hun zorgverzekeraar. Oplossingen komen op twee manieren tot stand. De Ombudsman bemiddelt als het gaat om klachten over bijvoorbeeld bejegening en de Geschillencommissie verstrekt een bindend advies bij geschillen over onder meer de vergoeding van een medische behandeling.


De voorzitter van de Geschillencommissie is Toon van Mierlo. De Ombudsman Zorgverzekeringen blijft mevrouw Elizabeth Schmitz. Directeur van het bureau SKGZ is mevrouw Judith Tielen. De SKGZ is telefonisch te bereiken via 030-698.83.60. Meer informatie op: www.skgz.nl.


www.skgz.nl


Sukses, groeten, Read.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer