ma
door mario1971 May 15, 2007 om 16:57
Garantie & verzekeringen

Cardif keert niet uit!!!!

Ik heb bij Cardif een zgn.hypotheek opvang polis die uitkeert bij arbeidsongeschiktheid.

Deze heb ik afgesloten in 2004 en in 2006 raak ik arbeidsongeschikt doordat er bij mijn een slaapziekte is geconstateer Narcolpsie genaamd.

Nu zeggen zij dat die ziekte erfelijk is dus had ik hem voor het aangaan van de verzekering. Indien dit zo is was ik daarvan niet op de hoogte. Daardoor kunnen zij niet tot uitkering overgaan want ik moet er zogenaamd begrip voor hebben dat zij een bestaande ziekte/aandoening niet kunnen verzekeren. Ik kan daar wel begrip voor hebben indien een verzekeringnemer ervan op de hoogte was maar in mijn geval was ik dat dus niet.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee en is het terecht wat Cardif doet. Indien iemand raad en of hulp kan bieden verneem ik dit graag

Groet MJ van den Heuvel

5915 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

allereerst: hoe komen ze erbij dat dit erfelijk zou zijn en dan nog, zeker als de ziekte niet in uw familie voorkomt. De bewijslast licht ook nog beij hen. Wat de doen: schriftelikjk een aangetekend een klacht indienen en verzoeken, zonodig sommeren tot naleving van de met u gesloten overeenkomst. Vraag ook naar de geschillenregeling die overigens inhoudt dat als u onvoldoende en niet adequaat antwoord krijgt u uw klacht over Cardif kunt voorleggen aan het

Klachtinstituut Verzekeringen

Postbus 93560

2509 AN Den Haag. U moet vrees ik wel een lange adem hebben maar ga dat niet uit de weg. Ik ken een voorbeeld dat een rechtsbijstandverzekeraar geen heil zag in ook een z.g. vermeende verzwijging maar na behandeling door het klachtinstituut betrokkenen 100% gelijk kreeg. zie ook

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  wanprestatie

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

op de site van http://www.narcolepsie.nl/nvn/modules/smartfaq/faq.php?faqid=9

is te lezen :

Is narcolepsie erfelijk?

Als je aan de familiaire vorm lijdt wel, maar dat is heel zeldzaam. Dat komt maar in 1% van de gevalen voor.

Als je aan de sporadische vorm lijdt (99% van de gevalen) is het niet erfelijk. Deze vorm heb je door een bepaalde combinatie of mutatie van genetische materiaal. Wel komen er bij eerstegraads familieleden vaker hypersomniaklachten (overmatige slaap klachten) voor die niet aan de criteria voor narcolepsie voldoen. Dit betreft vermoedelijk 4% van de familieleden.

Dus is het terrecht dat men niet uitkeerd aan u : niet echt , of ze kunnen het bewijzen en dat is zeer lastig voor het bedrijf.

Ga nog maar eens met die informatie naar Cardif toe en maak ze het maar eens erg lastig

labswans

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mario, klopt het dat in de directe familie deze ziekte meer voorkomt? Zo nee, dan een jurist raadplegen. Zo ja, dan heb je dit bij het invullen van het acceptatie formulier niet aangegeven en staat de verzekeringsmij in haar recht.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mario1971,

Deze verzekeraar staat erom bekend dat ze heel erg goed zijn in het innen van de premie en heel erg slecht zijn in het uitkeren als de klant daar recht op heeft. Kijk ook even op RADAR. Wellicht tref je daar nog info aan die je kunt gebruiken.

Klik hier even

En gebruik het sleutelwoord cardiff

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als je hier problemen hoort wordt je er wellicht ook niet vrolijker van maar wellicht vindt je nog nuttige info;

-------een naam heeft Cardiff inmiddels wel: Cardief
Geen gerenommeerde verzekeraar, ze zijn zelfs niet lid van het Verbond van Verzekeraars

De gehanteerde definitie voor arbeidsongeschiktheid bij Cardif is aanmerkelijk strenger dan bij andere verzekers, WAO e.d. Zo kun je in een uitkeringssituatie terechtkomen (en dat zijn ook bekende situaties) waarbij je arbeidsongeschikt wordt verklaard (bijvoorbeeld vanwege pscyologische klachten van middelmatige aard) waarbij je volgens de definitie van Cardif niet arbeidsongeschikt bent (omdat ze daar pas uitkeren bij klachten van ernstige aard, middelmatig is niet genoeg).

Overigens allemaal op grond van de polisvoorwaarden waar de verzekerde zelf voor getekend heeft hoor.-----------
.TROS Radar :- DSB - Cardif

JA ik ben ook de dupe koste mijn 5 jaar geleden 9000 euro ben nu twee jaar gelede in de wao terecht gekomen wat krijg ik 0 euro dat cardif heeft elke keer een ander *** verhaal .i

TROS Radar  - Cardif

Groetjes,

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

;-) ik had jouw reactie nog niet gezien, helaas genoeg info daar ;-(

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

DIT geldt niet alleen voor Cardiff!! Iedere verzekeraar probeert onder een claim uit te komen. Of zo min mogelijk uit te keren.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

en nogmaals herhaald: ga naar de Raad van Toezicht van het Klachtinstituut verzekeringen, zeker als zoals read er meer te doen is m.b.t. cardif

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

n.a.v. stacey, als ze niet zijn aangesloten bij het verbond voor verzekeraars, dan wordt het lastiger omdat dan de geschillencie/raad van toezicht niets of weinig zal kunnen. gelet op het grote belanfg dat u heeft zit dan mogelijk niets anders erop dan een advocaat inschakelen. U kunt wat mij betreft ook voorzichtig denken aan het doen van strafrechtelijke aangifte wegens oplichting. Laat dat in ieder geval nagaan. Mogelijk is er, nu er kennelijk veel problemen zijn ook al wel een belangengroep.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps en kijk voorafgaande toch ook uw polisvoorwaarden nog eens heel goed na en met name wat daarin staat t.a.v. dekking.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2013 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen ervaring met Cardiff Hypotheek Opvang Polis die werkeloos is geworden en daarvoor een vast contract. (onbepaalde tijd)?

ve
door verwijderd - Jul 10, 2013 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

marc1964 schreef op woensdag 10 jul 2013, 19:15: Mensen ervaring met Cardiff Hypotheek Opvang Polis die werkeloos is geworden en daarvoor een vast contract. (onbepaalde tijd)?

*zoek je mensen met ervaring met Cardiff HOP die werkloos zijn geworden???

ve
door verwijderd - Jul 11, 2013 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

marc1964 schreef op woensdag 10 jul 2013, 19:15: Mensen ervaring met Cardiff Hypotheek Opvang Polis die werkeloos is geworden en daarvoor een vast contract. (onbepaalde tijd)?

Hoi, ik ben vorig jaar werkloos geworden na een faillissement van mijn toenmalige werkgever en heb daarna een jaar lang een uitkering van Cardiff ontvangen. (volgens mijn polisvoorwaarden)

Wat betreft de arbeidsongeschiktheidsverzekering, schakel een letselschade advocaat in. Vaak tegen no cure no pay. Cardif (en andere maatschappijen) halen vaak alles uit de kast om niet te hoeven betalen. Je moet, helaas, een lange adem hebben, maar de aanhouder wint!