Carry in garantie
heb een E-fiets gekocht ,en na 2 weken geconcludderd dat display niet volledig werkt,contact op genomen met verkoper welke aangaf dat fiets voor reparatie/herstel via carry in garantie terug moet naar winkel, echter de kosten voor versturen alsmede terugzending na reparatie zijn voor mij zelf ?
is dit een correcte gang van zaken.
Heb je je garantievoorwaarden gelezen? Daarin zou dit moeten staan.
Ter info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie
Waarschijnlijk Goedkoop en lekker ver van huis gekocht.
Normaal zou u langs de lokale fietsenboer rijden die dat binnen een paar uur fixt.. Zo verdampt het prijsverschil om nog maar niet te spreken hoe lang u de fiets kwijt bent en of deze onbeschadigd retour komt.
Ligt het niet aan de display.
Meestal kun je zelf instellen wat er op het display getoond moet worden.
U zou de display eens kunnen resetten, neem aan dat u een handleiding bij de e-bike heeft gekregen.
Zoek anders op internet naar een handleiding voor de display.
Zonde om, nu het mooi fietsweer is, de e-bike enkele weken of een maand te moeten missen.
Helaas kent ROB-1000 de geldende wettelijke regelingen niet.
Deze wettelijke regelingen betekenen kort gezegd dat de verkoper aansprakelijk indien een product is geleverd dat niet naar behoren werkt en de VERKOPER MOET zorgen voor reparatie en als dat niet kan een nieuw gelijkwaardig product leveren. Dat alles op kosten van de verkoper!
Zie voor de wettelijke bepalingen in het Burgerlijk Wetboek volgende links en 'wrijf dat onder de neus' van de verkoper.
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Lees dat wanneer een produkt binnen 6 maanden stuk gaat, de wet ervan uit gaat dat het al niet in orde was bij de koop.
In dat geval is het onredelijk om de kosten voor verzending bij de koper te leggen.
Maar als de verkoper zegt geen fout te kunnen ontdekken kan hij de verzendkosten naderhand alsnog claimen.
Dan wordt de e-bike pas teruggestuurd na betaling van die kosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer