ge
door ger.b May 27, 2018 om 13:58
Garantie & verzekeringen

Carry in garantie

heb een E-fiets gekocht ,en na 2 weken geconcludderd dat display niet volledig werkt,contact op genomen met verkoper welke aangaf dat fiets voor reparatie/herstel via carry in garantie terug moet naar winkel, echter de kosten voor versturen alsmede terugzending na reparatie zijn voor mij zelf ?
is dit een correcte gang van zaken.

15960 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Ro
door Rob_1000 - May 27, 2018 om 14:01
35 Antwoorden / Vragen
1

Een Carry-in garantie heeft als kenmerk dat je zelf je artikelen naar de leverancier moet brengen en ophalen. Het is dus terecht dat de verzendkosten voor uw rekening komen.

edrick3
door edrick3 - May 27, 2018 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Heb je je garantievoorwaarden gelezen? Daarin zou dit moeten staan.
Ter info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie

Gerry1969
door Gerry1969 - May 28, 2018 om 00:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Waarschijnlijk Goedkoop en lekker ver van huis gekocht. 
Normaal zou u langs de lokale fietsenboer rijden die dat binnen een paar uur fixt.. Zo verdampt het prijsverschil  om nog maar niet te spreken hoe lang u de fiets kwijt bent en of deze onbeschadigd retour komt. 

Ge
door Genee - May 28, 2018 om 07:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ligt het niet aan de display.
Meestal kun je zelf instellen wat er op het display getoond moet worden.
U zou de display eens kunnen resetten, neem aan dat u een handleiding bij de e-bike heeft gekregen.
Zoek anders op internet naar een handleiding voor de display.
Zonde om, nu het mooi fietsweer is, de e-bike enkele weken of een maand te moeten missen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 28, 2018 om 08:27
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

Helaas kent ROB-1000 de geldende wettelijke regelingen niet.

Deze wettelijke regelingen betekenen kort gezegd dat de verkoper aansprakelijk indien een product is geleverd dat niet naar behoren werkt en de VERKOPER MOET zorgen voor reparatie en als dat niet kan een nieuw gelijkwaardig product leveren. Dat alles op kosten van de verkoper!
Zie voor de wettelijke bepalingen in het Burgerlijk Wetboek volgende links en 'wrijf dat onder de neus' van de verkoper.

www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html



Ge
door Genee - May 28, 2018 om 09:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Lees dat wanneer een produkt binnen 6 maanden stuk gaat, de wet ervan uit gaat dat het al niet in orde was bij de koop.
In dat geval is het onredelijk om de kosten voor verzending bij de koper te leggen.
Maar als de verkoper zegt geen fout te kunnen ontdekken kan hij de verzendkosten naderhand alsnog claimen.
Dan wordt de e-bike pas teruggestuurd na betaling van die kosten.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer