kn
door knoopjes 11 jul. 2009 om 14:38
Garantie & verzekeringen

Claimen zonder bon. (doorlopende reisverzekering)

Goedemiddag,

Wij zijn net terug van een vakantie in Frankrijk.
Aldaar is een van onze tassen gestolen tijdens een pauze in de stad Nice.
(Je zet hem twee tellen neer let even niet op en foetsie)

Wij zijn verzekerd bij de ING (Doorlopende reisverzekering) en bij het invullen van het schade formulier moet je vanzelfsprekend allemaal opgeven wat er in die tas zat. Een van de vragen vind ik een lastige (al is de vraag duidelijk) heeft u een bon van het product wat u opgeeft als gestolen?

Ik heb niet van alles een bon, hoe groot is de kans dat ik zonder bon toch kan claimen en zou er eventueel ook genoegen worden genomen met een afschrift van de bank?

Ik las hier verder dat je altijd meer moet opgeven dan je kwijt bent (hetzij spullen hetzij een hoger bedrag) aangezien er devaluatie wordt doorberekend. Ik heb hier moeite mee, maar voel me er enigszins door verplicht (ook vrienden adviseren dit). Wat zou een goed product zijn of waardevermeerdering percentage?

Met vriendelijke groet,

L Knoopjes


22430 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - 11 jul. 2009 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag knoopjes,


Ik neem aan dat je de dagwaarde vergoed krijgt en dat valt meestal zwaar tegen. Een afschrift/bon is niet altijd nodig, tenzij het in de voorwaarden staat. Meestal volstaat het aannemelijk maken van de prijs van het produkt. Sjoemelen zou ik NIET doen. Val je door de mand, dan kun je voor de rest van je leven vrijwel nergens meer een verzekering krijgen.


Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - 11 jul. 2009 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee dat gaat natuurlijk zo niet. Hulp bij frauderen is niet toegestaan, net als frauderen. Als wie dan ook jou aanraadt een hogere waarde op te geven, dan zit je te frauderen, daar kunnen hele nare gevolgen aan verbonden zijn als het uitkomt.

Van de dingen waar je een bon van hebt, kun je die meesturen, daar waar je geen bon van hebt, mag je hopen dat er niet al te moeilijk over gedaan wordt.



ve
door verwijderd - 11 jul. 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Claims bij reisverzekeringen worden heel zorgvuldig beoordeeld, omdat de verzekeraars goed op de hoogte zijn van de fraude, die gepleegd wordt.


Als u op fraude betrapt wordt, wordt u de verzekering uitgegooid en krijgt u niets vergoed. Er loopt ook een afspraak tussen verz.mijen onderling om bij fraude aangifte te doen en met name betreft reisverzekeringen, vanwege de vele fraudes. Als ze dat doen, dan staat u geregistreerd als fraudeur en die aantekening blijft u lang achtervolgen.


Tevens krijgt u een aantekening dat er een verzekering wegens fraude be-eindigd is en staat op een "zwarte lijst". De volgende reisverzekering en eventuele andere verzekeringen kunt u dan op uw buik schrijven, want geen enkele verzekeringsmij. doet nog zaken met een fraudeur.


Heeft u een schade op een nog lopende verzekering, dan wordt dit eerst tot op de bodem uitgespit voordat u voor enige vergoeding in aanmerking komt, hetgeen maanden kan duren. Bij iedere schademelding mag een verzekeringmij de verzekering be-eindigen zonder verdere opgaaf van redenen. Die voorwaarde staat in elke verzekeringsovereenkomst. Dat houdt in dat die verzekering dan vervalt en er geen dekking meer is.


Een paar risico's kunt u dan nog verzekeren bij Rialto (speciale verz.mij.). Daar betaalt u dan wel de hoofdprijs voor, dus honderden euro's meer premie dan normaal.


Als u bovengenoemd risico wilt lopen, dan kunt u proberen de boel te flessen voor één of (heel misschien tweehonderd) euro's, want meer winst zit er niet in op een gestolen tas.


Uiteraard wordt er afgeschreven op goederen, die in gebruik zijn geweest en niet nieuw meer zijn.


Vladja

ve
door verwijderd - 11 jul. 2009 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Artikel 960, Burgerlijk Wetboek nr. 7,


 


Titel 17 : Verzekeringen


 


De verzekerde zal krachtens de verzekering geen vergoeding ontvangen waardoor hij in een duidelijk voordeliger positie zou geraken. De vorige zin mist toepassing bij voorafgaande taxatie van de waarde van een zaak tot stand gekomen krachtens een aan een deskundige opgedragen beslissing of krachtens een beslissing van partijen overeenkomstig het advies van een deskundige.


 


Vladja

ve
door verwijderd - 11 jul. 2009 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ok dan! Zoveel is duidelijk. :) (ik had er al erg veel moeite mee)

Maar dan nu de andere twee vragen, zonder bon iets duurs claimen (camera kaartjes, lenzen en twee adapters (iPhone en MacBook pro)) hoe groot is die kans? Ik heb wel nog de rekening afschriften. Navraag bij de winkel (Media Markt) levert op dat zij geen herprints kunnen/willen maken. Gaat de ING hier erg moeilijk over doen?

Verder waren het wat kleine dingen te weten:
Auto papieren €30,-
Boeken €50,- totaal
Toilet spullen

En bij de autopapieren had ik nog zo'n €150,- aan contant geld gestoken.

De rugzak zelf was ongeveer een €100,- (zo'n wandel rugzak die je rug bloot laat en een zak voor drinken heeft geïntegreerd)

Ik heb de volgende dag pas aangifte kunnen doen bij de politie, word de hotel overnachting ook gedekt?

P.s. die aangifte bij de politie was echt een ramp. Ik kon ze niet zo ver krijgen een formulier uit te tikken. 1st wilde ze helemaal niets doen (nee we hebben hem niet gevonden. (punt) bij doorvragen kregen we een kopie van een aangifte formulier (waar de stempel dus ook een kopie is) die we zelf maar moesten invullen en bij een vraag om een handtekening of IETS, werd ons gevraagd te vertrekken. (we hadden alles wat ze wilden geven.





ve
door verwijderd - 11 jul. 2009 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geheugenkaartjes zijn niet bijster duur meer, je koopt al meerdere GB's voor een paar euro. Lenzen, je hebt neem ik aan een recept of een declaratie van de zietekosten verzekeraar of anderszins een rekening-afschrift van de betaling? Dat moet voldoende zijn.
Voeding adapters van iPhone en MacBook, het zal tientjes werk zijn.



ve
door verwijderd - 11 jul. 2009 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nogmaals dag knoopjes,


Houd er wel rekening mee, dat je die 150 euro cash meer dan waarschijnlijk NIET vergoed krijgt, tenzij in de voorwaarden staat dat je cash wél vergoed krijgt. Meestal is het zo dat een minimum vastgesteld bedrag voor eigen rekening is.


ReadAC.

ve
door verwijderd - 11 jul. 2009 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft geen originele aangifte. Dat wordt een heel moeilijke zaak, want een goede aangifte is één van de eerste vereiste bij een claim.


Van duurdere zaken zal men een bon willen zien.


Als contanten gedekt zijn, is dat moeilijk aan te tonen, bijv. net gepind (zichtbaar op bankafschrift) helpt.


Maar allereerst zal men beoordelen hoe u de rugzak bent kwijt geraakt. U wordt geacht uw bagage goed in de gaten te houden en niet even onbeheerd ergens neer te zetten.


ALtijd een claim indienen, maar of het wat wordt????


Vladja

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

St
SterreX - 14 jun. 2019 om 09:28
Geldzaken & recht

Tijdens tuinklus ontevreden

Ruim 3 weken geleden is de hovenier begonnen met mijn tuin. Ik heb 2/3 deel van de offerte betaald.
Het duurt veel langer dan verwacht, door fouten van zijn kant en slechte communicatie.
De schutting, poortdeur een stukje overkapping moet nog gedaan worden. (minder dan 1/3 deel van de klus)
Ik overweeg om de samenwerking met deze hovenier te stoppen en iemand anders de klus te lat ... Lees meer

To
Tony675 - 15 jun. 2019 om 17:18
Huishouden & energie

Kosten voor vervangen meter blokverwarming huurwoning

Mijn ouders huren een flatwoning (sociale huur) van de woningbouwvereniging. Er is blokverwarming aanwezig met metertjes op de verwarming aangebracht.   Begin dit jaar kregen ze bericht dat een meter niet kon worden uitgelezen en dat er een monteur zou komen.   Deze monteur is in februari dit jaar langsgeweest en heeft het metertje vervangen.   We dachten dat hiermee de zaak was afgedaan, ... Lees meer

ri
rieka - 10 jun. 2019 om 17:53
Winkels & webshops

Problemen met retour zenden blouse chicladdy

Ik heb bij chicladdy een blouse besteld maar deze is te klein. Nergens retour gegevens te vinden via email de vraag om gegevens om het retour te sturen. Nog steeds geen antwoord Lees meer