Collectiviteitskorting via oude werkgever
Bij het indienen van een schadeclaim (camera gestolen tijdens vakantie) kwam ik erachter dat ik nog steeds collectiviteitskorting krijg op mijn reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en inboedel via een oude werkgever. Ik ben daar bijna 3 jaar uit dienst en mijn nieuwe werkgever biedt geen collectiviteitskorting. Mijn verzekeraar nam mijn gegevens door en vroeg dus of ik nog steeds deel uitneem van de collectiviteitskorting van de oude werkgever, en ik heb niet gezegd dat ik daar niet meer werk. Dat voelt niet helemaal goed, maar ik ben bang dat wanneer ik dit aangeef, ik met terugwerkende kracht het verschil moet betalen. Wat is het verstandigst om te doen?
Wel vertellen met het excuus dat u geen erg in gehad hebt om dat door te geven en dat nu pas constateerde omdat u in de polissen keek.
Komt de verzekeraar er zelf achter kan u veel verder van huis zijn, want dan kunt u van fraude beticht worden, kunnen de verzekeringen geroyeerd worden en zult u grote moeite hebben een nieuwe verzekeraar te vinden, die u tegen normale condities wilt verzekeren.
Eerlijk zijn en de boel niet beduvelen?
U wist natuurlijk best dat u niet meer onder die collectviteitskorting viel.
Schandalige vraag.
+10
Als hij dat best wist, wist hij ook dat hij in de problemen kan komen bij een aanspraak op zijn aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering en reisverzekering.
Ik gun de TS het voordeel van de twijfel.
Of de verzekering er ooit achterkomt is maar de vraag.
Ze mogen uit privacy overwegingen geen navraag bij uw voormalige werkgever doen.
Misschien na de schadeafhandeling verzekeringen opzeggen en ergens nieuwe afsluiten.
Weet namelijk niet of je de camera vergoed krijgt als je eerlijk bent over die onterechte collectiviteitskorting.
Best mogelijk dat de premie-nabetaling over die 3 jaar meer is dan de dagwaarde van de camera.
@genee
Superadvies van u. Kan de Ts straks met zijn verzekeringen naar Rialto, met minstens een dubbele premie en dat voor acht jaar.
@tijger1
Ik zou in zijn geval de gestolen camera niet claimen, de 3 verzekeringen opzeggen en bij een andere maatschappij opnieuw afsluiten.
Hij geen premie-nabetalingen en de verzekering geen uitkering voor de gestolen camera.
Heb namelijk geen idee wat de verzekering met zo’n ‘spijtoptant’ doet, u misschien wel.
Die gestolen camera is al geclaimd.
Tja, feitelijk is hier sprake van verzekeringsfraude. Tel uit uw winst! Ik vrees voor u dat in het ergste geval het verlies niet wordt vergoed maar adviseer om in ditv geval maar heel eerlijk te zijn en dan maar afwachten wat er van komt.
Samengevat: hoe dan ook melden, mogelijk is de schade dan beperkt. Bij niet melden loopu u risico van een strafrechtelijke aanklacht wegens fraude.
Er is nog geen sprake van fraude, maar van een verzuim. Als de Ts niet meldt, dan pas is er sprake van fraude.
Toen TS de actief de kans geboden werd, in het telefoongesprek met de verzekeringsmaatschappij, om het eerlijk te melden, koos ze ervoor om te liegen.
Dáárom maakt ze zich nu zorgen.
Bedankt allen voor de reacties. Inderdaad: eerlijkheid duurt het langst. Als het me eerder was opgevallen, had ik het eerder gemeld. Ik heb de wijziging doorgegeven aan mijn verzekeraar, de collectiviteitskorting is stopgezet, en werd zelfs bedankt voor het doorgeven. Mocht iemand ooit met hetzelfde probleem zitten: gewoon melden dus!
Jammer dat u de boel zo negatief beoordeeld, en uitgaat van het slechte van de mens. Ik moet toegeven dat ik de vraag en mijn reactie niet goed heb geformuleerd. Ik was niet op zoek naar een ja/nee antwoord of ik mijn verzekeraar moest oplichten, maar naar advies wat te doen in deze situatie met minste kans op negatieve gevolgen/hoge kosten. Tuurlijk, ik had meteen aan de telefoon kunnen zeggen dat ik twijfels had over de collectiviteitskorting, en heb dat niet gedaan (de vraag was overigens niet: 'werkt u nog bij X' maar 'maakt u nog gebruik van de regeling van X'). Dat kunt u onethisch noemen. Maar ik wilde eerst navraag doen over de regeling van mijn oude werkgever. Ik heb dan ook zowel mijn oude als huidige werkgever om advies gevraagd. Niet iets wat iemand zou doen die opzettelijk fraude pleegt. Mijn 'advies' voor mensen die in een zelfde soort situatie zitten is dan ook meer: wees niet bang voor je verzekaar, ook daar werken mensen met begrip.
Goed dat wordt teruggekoppeld, het advies aan anderen is misplaatst.
In het gesprek met de maatschappij, - stelde men u onverwacht een vraag, - u antwoordde met een leugen door te bevestigen dat u nog mee deed met de collectiviteitskorting, iets wat onmogelijk was omdat u al jaren niet meer in dienst bent, - u verhulde deze leugen eufemistisch in uw vraag door slechts te schrijven: 'ik heb niet gezegd dat ik daar niet meer werk', - u voelde nattigheid na het telefoongesprek en vroeg zich af of deze oneerlijkheid later nog negatieve gevolgen voor u zou kunnen hebben, - in uw vraag gaf u er blijk van te vrezen dat alsnog eerlijk zijn u de ten onrechte genoten korting zou kosten.
Niet fraai en geen reden om te doen alsof u de 'moral high ground' hebt , waar vandaan u het volk kunt adviseren.
Maar goed dat het nu is opgelost.
@genee ???? Bij fraude kan na aangifte wel degelijk info worden gevraagd (door OM) bij de oude werkgever. En hier is sprake van verzekeringsfraude/oplichting, strikt formeel gezien.
Het gaat erom dat de verzekeringsmaarschappij niet even bij de oud werkgever kan controleren of de persoon daar nog werkzaam is.
Kijk, dus een mooi voorbeeld dat gewoon eerlijk zijn niet wordt bestraft! Dank voor de terugmelding.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer