Contact zorgverzekeraar
Ik kan mijn zorgverzekeraar (Bewuzt) voor vragen, klachten en bezwaren alleen bereiken via chatfunctie op site of een 088-nummer. In beide gevallen heb ik geen bewijs van de gemaakte afspraken en/of antwoorden.
Tot voor kort waren ze nog wel bereikbaar via Facebook Messenger (en kon ik de geschiedenis bewaren), maar dit is gestopt. Ook zijn ze niet bereikbaar via mail.
Is dit toegestaan?
U kunt een gevoerde chat ook bewaren. En er is altijd nog een gewone brief.
Maar u kiest voor een budget zorg verzekeraar en dan krijgt u budget service.
Als u gebruikersnaam uw mail adres is, wijzig dat dan in profiel. Op spam zal u niet zitten te wachten.
Misschien zit hier ook nog iets tussen:
https://www.bewuzt.nl/zoekresultaten#stq=schriftelijk+contact&stp=1
Sorry, kan het niet bij mijn eerdere bericht plaatsen; alles komt dan rood onderstreept. En een 088 nummer is gewoon lokaal tarief. E-mail adres hebben ze inderdaad niet.
Maar de Ts verwijst al naar dat nummer, maar heeft dan geen “bewijs” wat er afgesproken zou zijn. Blijkbaar maakt de Ts specialeafspraken met de zorgverzekeraar.
Jawel, met chat, waar ze mee 'adverteren' kan de TS screenshot maken; is ook bewijs.
Zie ze inderdaad ook niet meer op Facebook Messenger, maar wat een slechte commentaren, alles wat u schrijft @harold: (onbereikbaar): zou maar van verzekering wisselen zodra mogelijk.
Ze zijn niet onbereikbaar, de Ts kan bellen of chatten, maar wil dat niet.
De TS wil 'bewijs'; dus het enige is de ouderwetse manier, schriftelijk. Eigenlijk de beste optie in deze. Maar bij deze Zorgverzekering zou ik zoiets wel aangetekend doen. (Zo te lezen op het feestboek).
O.T. Ik kan mijn Zorgverzekering te allen tijde bellen, schrijven of op mijn XXXX kijken, vragen stellen etc. Ja, via DigiD.
Als men inderdaad niet of zeer lastig bereikbaar blijkt te zijn en u geen bevestiging/bewijs krijgt contact en antwoorden kunt u mogelijk hier: info@skgz.nl terecht (Geschillencommissie ziektekostenverzekeringen).
Ja hoor, want er IS een contactmogelijkheid.
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?
Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.
Binnen android heb je vele (gratis) mogelijkheden om telefoon gesprekken op te slaan. Apple heb ik geen verstand van.
Bij iPhone gaat dat wat moeilijker zie:
https://www.iculture.nl/tips/telefoongesprekken-opnemen-iphone/
Slim om vertrouwelijke gesprekken met een zorgverzekeraar met een gratis app op te nemen....
@JorisW zolang ze gewoon lokaal worden opgeslagen zie ik het probleem niet. Ik gebruik ook zo'n app, weliswaar een betaalde versie maar dat is vanwege de extra mogelijkheden (zoals automatisch opnemen, wat bij de gratis versie niet mogelijk is).
Klachten kun je via een online formulier inleveren. Veel info is op de website te vinden.
Kun je niet vragen of de afspraak gemaild kan worden.
Heb je de app wel gedownload? Daar kun je een stappenplan vinden voor een betalingsregeling.
https://www.bewuzt.nl/service-en-contact/klacht-indienen/klachtenformulier
Ja, dit is toegestaan.
Wat u kunt doen is het telefoongesprek opnemen door bij de luidspreker functie/meeluisterfunctie te activeren en met een ander apparaat, bijvoorbeeld een tweede telefoon, of ipad, het gesprek op te nemen.
U hoeft dit niet te melden. De andere kant van de lijn hoeft niet op de hoogte te worden gebracht van uw opname.
U kunt eventueel dit gesprek nog uittypen en in uw dossier bewaren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer