Ol
door Olde Harm Jun 6, 2019 om 15:31
Garantie & verzekeringen

Contact zorgverzekeraar

Ik kan mijn zorgverzekeraar (Bewuzt) voor vragen, klachten en bezwaren alleen bereiken via chatfunctie op site of een 088-nummer. In beide gevallen heb ik geen bewijs van de gemaakte afspraken en/of antwoorden.

Tot voor kort waren ze nog wel bereikbaar via Facebook Messenger (en kon ik de geschiedenis bewaren), maar dit is gestopt. Ook zijn ze niet bereikbaar via mail.

Is dit toegestaan?

5137 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 6, 2019 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt een gevoerde chat ook bewaren. En er is altijd nog een gewone brief.

Maar u kiest voor een budget zorg verzekeraar en dan krijgt u budget service.

Als u gebruikersnaam uw mail adres is, wijzig dat dan in profiel. Op spam zal u niet zitten te wachten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 6, 2019 om 15:43
7181 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin - Jun 6, 2019 om 15:44
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, kan het niet bij mijn eerdere bericht plaatsen; alles komt dan rood onderstreept. En een 088 nummer is gewoon lokaal tarief. E-mail adres hebben ze inderdaad niet.

tijger1
door tijger1 Jun 6, 2019 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts verwijst al naar dat nummer, maar heeft dan geen “bewijs” wat er afgesproken zou zijn. Blijkbaar maakt de Ts specialeafspraken met de zorgverzekeraar.

tenormin
door tenormin Jun 6, 2019 om 16:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Jawel, met chat, waar ze mee 'adverteren' kan de TS screenshot maken; is ook bewijs.

tenormin
door tenormin Jun 6, 2019 om 16:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Zie ze inderdaad ook niet meer op Facebook Messenger, maar wat een slechte commentaren, alles wat u schrijft @harold: (onbereikbaar): zou maar van verzekering wisselen zodra mogelijk.

tijger1
door tijger1 Jun 6, 2019 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze zijn niet onbereikbaar, de Ts kan bellen of chatten, maar wil dat niet.

tenormin
door tenormin Jun 6, 2019 om 17:25
16826 Antwoorden / 108 Vragen

De TS wil 'bewijs'; dus het enige is de ouderwetse manier, schriftelijk. Eigenlijk de beste optie in deze. Maar bij deze Zorgverzekering zou ik zoiets wel aangetekend doen. (Zo te lezen op het feestboek).
O.T. Ik kan mijn Zorgverzekering te allen tijde bellen, schrijven of op mijn XXXX kijken, vragen stellen etc. Ja, via DigiD.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 6, 2019 om 15:52
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als men inderdaad niet of zeer lastig bereikbaar blijkt te zijn en u geen bevestiging/bewijs krijgt contact en antwoorden kunt u mogelijk hier: info@skgz.nl   terecht (Geschillencommissie ziektekostenverzekeringen).

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2019 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja hoor, want er IS een contactmogelijkheid.

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

Th
door Thijs124 - Jun 6, 2019 om 16:06
289 Antwoorden / Vragen

Binnen android heb je vele (gratis) mogelijkheden om telefoon gesprekken op te slaan. Apple heb ik geen verstand van.

costnix
door costnix Jun 6, 2019 om 16:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen
jo
door jorisw Jun 6, 2019 om 19:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Slim om vertrouwelijke gesprekken met een zorgverzekeraar met een gratis app op te nemen....

diumenge
door diumenge Jun 6, 2019 om 19:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@JorisW zolang ze gewoon lokaal worden opgeslagen zie ik het probleem niet. Ik gebruik ook zo'n app, weliswaar een betaalde versie maar dat is vanwege de extra mogelijkheden (zoals automatisch opnemen, wat bij de gratis versie niet mogelijk is).

panter22
door panter22 - Jun 6, 2019 om 19:11
6599 Antwoorden / Vragen

Klachten kun je via een online formulier inleveren. Veel info is op de website te vinden.
Kun je niet vragen of de afspraak gemaild kan worden.
Heb je de app wel gedownload? Daar kun je een stappenplan vinden voor een betalingsregeling.
https://www.bewuzt.nl/service-en-contact/klacht-indienen/klachtenformulier

diumenge
door diumenge - Jun 6, 2019 om 19:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk is dat toegestaan en zo houden ze de prijs laag, daar heb je zelf bewuzt voor gekozen.

mo
door mof - Jun 7, 2019 om 13:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dit is toegestaan.
Wat u kunt doen is het telefoongesprek opnemen door bij de luidspreker functie/meeluisterfunctie te activeren en met een ander apparaat, bijvoorbeeld een tweede telefoon, of ipad, het gesprek op te nemen.
U hoeft dit niet te melden. De andere kant van de lijn hoeft niet op de hoogte te worden gebracht van uw opname.

U kunt eventueel dit gesprek nog uittypen en in uw dossier bewaren.