pr
door priricbre Mar 9, 2018 om 20:24
Garantie & verzekeringen

Dagwaarde

Bij onze buren is een blikseminslag geweest;
hierdoor hebben wij ook schade opgelopen aan ons electrische apparaten;
nadat wij de schade hebben ingediend bij ons verzekering kregen wij onderstaande reactie terug.

Inzake uw schademelding heeft verzekeraar uw schade beoordeeld en de schade af gehandeld.

Volgens de verzekeringsvoorwaarden is schadevergoeding gebaseerd op nieuwwaarde zolang de dagwaarde 40 o/o of meer daarvan bedraagt. Gezien de ouderdom van de beschadigde zaken, worden deze op basis van dagwaarde vergoed. Hieronder vermeld verzekeraar de vastgestelde dagwaarden.
hoe de economische levensduur of dagwaarde bepaald wordt weten wij helemaal niet;
wij hebben dit wel proberen te achterhalen;
kunnen jullie ons hiermee helpen?

Blue Ray surround set. Aankoopbedrag € 419,-- Economische levensduur 8 jaar. Dagwaarde € 122,21.
Play station. Aankoopbedrag € 288,--. Economische levensduur 3 jaar. Dagwaarde € 88,--.
Stoomcabine. Aankoopbedrag € 750,--. Economische levensduur 10 jaar. Dagwaarde € 168,75.
Televisie. Aankoopbedrag € 1.428,95. Economische levensduur 8 jaar. Dagwaarde € 401,89.
Onderzoekskosten € 45,--

Totaal € 825,85. Dit bedrag heeft verzekeraar overgemaakt naar rekeningnummer [edit-red.] van u waarna zij het dossier sluiten.

1691 9 Rapporteer

emcede
door emcede - Mar 9, 2018 om 20:34
960 Antwoorden / 4 Vragen

En wat is uw vraag? Of dit terecht is? Ja, is een gebruikelijke regeling. Hoewel ik over de stoomcabine zou discussiëren. Deze is onderdeel van de woning en niet van de inboedel.

tenormin
door tenormin - Mar 9, 2018 om 21:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Even een tussen vraagje: waarom schrijft u uw bankrekenummer bij deze mededeling? Toch niet in de hoop dat wij forumleden geld gaan overmaken? Over de stoomcabine met ik het met @emcede wel eens: in conclaaf gaan daarover.

pr
door priricbre - Mar 9, 2018 om 21:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou graag willen weten hoe ze aan de dagwaarde komen, is dit per verzekering verschillend?
sorry, onze bankrekeningnr. heb ik per abuis mee gekopieerd. Het is niet nodig om geld aan ons over te maken.
bedankt voor julllie advies.

edrick3
door edrick3 Mar 10, 2018 om 10:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is niet nodig om geld aan ons over te maken.
Gelukkig maar. ;-)
Heb toch de redactie maar gevraagd je rek.nr. te verwijderen.

lo
door lovewinnie - Mar 9, 2018 om 21:43
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Op markplaats zult u voor deze bedragen ook wel die apparaten kunnen vinden voor dat geld van ongeveer de zelfde leeftijd. Het is heel normaal dat dagwaarde wordt uitgekeerd en niet de nieuwwaarde.

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2018 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat was dan een koopje die stoomcabine. Maar u hebt dan denk ik een huurwoning?

Maar de verzekeraar heeft gelijk, dat u slechts de dagwaarde vergoed krijgt, als iets nu minder dan 40% van de nieuwwaarde waard is.

Sluit in het vervolg  uw inboedelverzekering bij ING af, dan krijgt u 10 jaar de nieuwwaarde.

De nieuwwaarde is overigens niet hetzelfde bedrag als de toenmalige aankoopprijs.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 10, 2018 om 01:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik neem als voorbeeld uw tv.
Kostte toen ruim 1400 euro.
Nu koop je een grotere, plattere, zuiniger en betere tv voor 700 euro.
U legt dus 300 euro bij, dan heeft u bijna 6 jaar naar die oude gekeken voor 5 tientjes per jaar. Topdeal

panter22
door panter22 - Mar 10, 2018 om 08:12
6599 Antwoorden / Vragen

Klik op Richtlijnen afschrijvingsmethoden op deze site voor de dagwaarde.
https://www.uneto-vni.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting

aurora1
door aurora1 - Mar 10, 2018 om 21:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is niets daarvan te repareren? Die kosten worden in de regel wel vergoed.