Mu
door MuRe Jan 13, 2018 om 17:57
Garantie & verzekeringen

De Coöperatieve Geldersche Vereeniging voor Uitvaartverzorging U.A.

Ik heb een polis van een door mijn vader in 1959 afgesloten verzekering op  mijn leven van de in de vraag genoemde uitvaartverzorger. Deze verenigign is echter nergens meer te vinden, niet bij de Nederlandse Bank en niet bij verzekeraars. Ik ben benieuwd wat er met deze vereniging is gebeurd en waar het geld dat betaald was voor uitvaartverzorging is gebleven. Weet iemand of er nog mogelijkheden zijn om dat te achterhalen en hoe dan.
Alvast dank voor eventuele reacties.

5324 15 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 13, 2018 om 18:05
7179 Antwoorden / 3 Vragen
pe
door pebk - Jan 13, 2018 om 18:09
580 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u zeker dat het de 'Gelderse' is?

Ditzou het kunnen zijn:

http://www.cvu.nl/over-cvu/geschiedenis

Mu
door MuRe Jan 13, 2018 om 19:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja op de polis staat duidelijk Coöperatieve Geldersche Vereeniging voor Uitvaartverzorging U.A. te Arnhem. Ik zal navragen of de site www.cvu.nl/over-cvu/geschiedenis misschien verwijzingen geeft waar ik mee verder kan.

scherpslijper
door scherpslijper - Jan 13, 2018 om 19:00
70 Antwoorden / Vragen

U kunt dit achterhalen via de informatiedesk van de Nederlandse Bank: https://www.dnb.nl/over-dnb/contact-met-dnb/index.jsp

Mu
door MuRe Jan 13, 2018 om 19:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

De Nederlandse Bank heeft geen informatie over deze vereniging en verwijst mij naar het archeif van de gemeente Arnhem, waar ik ook niet verder ben gekomen. Verzekeraars verwijzen mij ook naar de Nederlandse Bank dus dat schiet ook niet op. Helaas.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 13, 2018 om 19:32
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Harden is gefuseerd met: www.cvu.nl/over-cvu/geschiedenis, daar zou u verder mee kunnen komen:
https://www.yarden.nl/klantenservice/contact.htm

Le
door Lex67!malden - Apr 24, 2018 om 11:17
2 Antwoorden / Vragen

Mure,

Ik heb ook zo'n polis van mijn vader lopen en niemand weet waar deze maatschappij te vinden is . Weet jij al iets meer?
Alvast mijn dank,
Groetjes Lex

Mu
door MuRe - Apr 24, 2018 om 11:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas, Lex. Ik ben niet meer te weten gekomen. Op geen enkele manier duikt er ergens informatie op over deze vereniging, dus ben ik gestopt met zoeken. Mijn vader had via een andere, niet meer bestaande maatschappij, nog een polis afgesloten en die heb ik via de Nederlandse Bank uiteindelijk wel kunnen achterhalen, maar van deze club is nergens iets te vinden.
Groeten
Rob

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2018 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou eens bij uitvaartondernemingen informeren. Zij zullen daar wel meer mee geconfronteerd worden.

Ook bij het Verbond van Verzekeraars geinformeerd?

Mu
door MuRe - Apr 24, 2018 om 16:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas, ik heb alle voorgestelde organisaties al benaderd maar vang bij iedereen bot. Ook GUV wat wel staat voor Gelderse Uitvaart Verzorging weet van iets, dus ik zou niet weten hoe ik verder kan. Ook via de Kamer van Koophandel Arnhem of bij het Gelders archief kom ik niet verder.
Bedankt voor de suggesties.
Rob

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 24, 2018 om 16:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ook als u de uitveaartorganisatie wel zou vinden betekent dat niet dat er geld te halen valt,
wellicht dat u een bijdrage ontvangt als uw tijd daar is maar vaak kun je niet het betaalde bedrag aan premie terug krijgen.
Zij beheren dit al bijna 60 jaar en daar zijn meestal ook kosten an verbonden.

tijger1
door tijger1 May 23, 2018 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor dat beheer mogen dus geen kosten gerekend worden. Men krijgt ook niet het betaalde bedrag aan premie, maar het verzekerde bedrag.

Mu
door MuRe Jun 6, 2018 om 10:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Lex
Bedankt voor deze informatie. In het verleden heb ik al eens contact gehad met Yarden maar die wist toen van niks, mogelijk omdat ik toen gevraagd heb naar hen de opvolger van de Coöperatieve Geldersche Vereeniging voor Uitvaartverzorging U.A. Benieuwd of ze zich wel herkennen als opvolger van de Onderlinge Uitvaartverzorging Nuva U.A. Ik ga ermee aan de slag.
Groeten
Rob

Mu
door MuRe Aug 29, 2018 om 20:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Lex
Na enig aandringen is Yarden in de geschiedenis van de Coöperatieve Geldersche Vereeniging voor Uitvaartverzorging U.A. gedoken en zij meldden mij dat deze later is gefuseerd met Cuv Apeldoorn die geen verzekeringen hadden en zij adviseerden mij om contact op te nemen met het Nationaal Spaarfonds in Arnhem. Daar bleek inderdaad op mijn naam (en op naam van mijn zus waarvoor door mijn vader een soortgelijke verzekering was afgesloten) een polis te zijn voor het in Euro's omgezette bedrag van het guldenbedrag waarvoor mijn vader destijds een verzekering had afgesloten. Dus uiteindelijk heb ik de zoekgeraakte polis toch via Yarden gevonden. Yarden zelf heeft hier dus niets meer mee te maken.Overr de oude verzekering kan het Nationaal Spaarfonds,  Postbus 40006, Arnhem of https://nationaalspaarfonds.nl dus waarschijnlijk meer informatie geven.
Succes en groeten
Rob

Topantwoord

Le
door Lex67!malden - May 23, 2018 om 18:57
2 Antwoorden / Vragen

Goede dag,

Ik weet hoe het precies in elkaar zit: De Cooperatieve geldersche vereneging voor uitvaartverzorging U.A. is 17-mei-1971 overgegaan in Onderlinge Uitvaartverzorging Nuva U.A. en deze organisatie is 12-3-1994 overgegaan in Yarden !!!!!

Maar het bedrag wat er destijds is afgesloten / betaald per maand is alleen maar in te dienen als je de uitvaart laat regelen door de dure organisatie Yarden!!!!
Yarden is niet erg behulpzaam en zijn niet bereid om maar iets te compenseren ..........vul maar in wat ik over Yarden denk!
Maar zo zit het in elkaar mochten er vragen zijn hoor ik het wel,
Groetjes Lex.

edrick3
door edrick3 Aug 30, 2018 om 12:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info: zie de reactie van TS twee reacties verder.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2018 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als dit een gewone sommenverzekering, waarvan het verzekerde bedrag vast niet meer zal zijn dan vijfhonderd gulden of zo, moet de opvolger dat bedrag gewoon uitkeren als de verzekerde is overleden. Daarvoor hoeft men niet door Yarden de uitvaart te laten verzorgen.

Als het een verzekering in natura is ligt het een beetje anders.

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2018 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor de duidelijkheid: TS schreef bij een reactie:

Mu
door MuRe 29 aug. 2018 om 20:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Lex
Na enig aandringen is Yarden in de geschiedenis van de Coöperatieve Geldersche Vereeniging voor Uitvaartverzorging U.A. gedoken en zij meldden mij dat deze later is gefuseerd met Cuv Apeldoorn die geen verzekeringen hadden en zij adviseerden mij om contact op te nemen met het Nationaal Spaarfonds in Arnhem. Daar bleek inderdaad op mijn naam (en op naam van mijn zus waarvoor door mijn vader een soortgelijke verzekering was afgesloten) een polis te zijn voor het in Euro's omgezette bedrag van het guldenbedrag waarvoor mijn vader destijds een verzekering had afgesloten. Dus uiteindelijk heb ik de zoekgeraakte polis toch via Yarden gevonden. Yarden zelf heeft hier dus niets meer mee te maken.Overr de oude verzekering kan het Nationaal Spaarfonds,  Postbus 40006, Arnhem of https://nationaalspaarfonds.nl dus waarschijnlijk meer informatie geven.
Succes en groeten
Rob

En bedankt voor het terugmelden.