D.
door D. Packbier Sep 19, 2021 om 11:53
Garantie & verzekeringen

Defecte e bike

Vorig jaar heb ik bij de Lidl een e bike gekocht, na drie maanden waren het computertje en de accu van de fiets kapot. Gelukkig nog garantie.

Het bedrijf dat de fietsen aan Lidl levert zou de fiets moeten komen maken. Na meerdere malen contact te hebben opgenomen met Lidl en het fietsbedrijf zijn we drie maanden verder.

de fiets heeft drie maanden stuk ik de stalling gestaan voordat de fiets gemaakt werd.

wederom een aantal weken met de fiets kunnen fietsen. Nu is de fiets weer stuk, en staat alweer 5 maanden ongebruikt in garage.

niemand neemt de verantwoordelijkheid om de fiets te komen maken.wel heb ik nog garantie. Er word gezegd dat het lang duurt voordat onderdelen binnen zijn, daarna, monteur is met vakantie. Nu wordt er al weken niet meer gereageerd op onze mails.

In een eerdere mail werd gezegd we sturen iemand langs om de fiets op te halen, u krijgt het aankoopbedrag terug.
In een mail erna geven ze aan toch niks voor ons te kunnen betekenen, we moeten bij de Lidl zijn.
Wat kan ik hier verder aan doen of moet ik het loslaten?

10133 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2021 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet inderdaad bij Lidl zijn. Maar dat gedoe is het nadeel van een fiets kopen bij een supermarkt in plaats van een rijwielhandel.

marita5
door marita5 - Sep 19, 2021 om 12:23
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo D.Packbier ,

U moet bij de verkoper zijn , dus Lidl .

Lidl is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/lidl/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 19, 2021 om 12:24
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Het fietsbedrijf kan pas iets voor u doen als Lidl daartoe opdracht geeft.
Bewaar ondertussen de mail waarin staat dat u het aankoopbedrag terugkrijgt.
Misschien kan het juridisch loket iets voor u betekenen.

https://www.juridischloket.nl/contact/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 19, 2021 om 12:59
1756 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte D. Packbier,

Om welk model gaat het?

Ik kijk ook vaak naar die elektrische fietsen bij Lidl vanwege de lage prijs, maar ik verwacht altijd de problemen zoals bij u......

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2021 om 09:50
16810 Antwoorden / 202 Vragen

Als al aangegeven: de verkoper (Lidl is verantwoordelijk. Volgens deze wetgeving heeft u bij een ondeugdelijk product dat niet gerepareede kan worden recht op het terugontangen van de aankoopssom en ik  lees dit in uw vraag: (citaat) In een eerdere mail werd gezegd we sturen iemand langs om de fiets op te halen, u krijgt het aankoopbedrag terug''  en dat is dan wel geheel conform de wetgeving en lijkt het mij dat daar dan ook niets op tegen is. Wat zou u anders willen? De fiets is kennelijk niet te repareren. Voor de complete regel/wetgeving zie o.a. (naast al verkregen verwijzingen)

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product   en voor de wetgeving:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

mo
door mof - Sep 20, 2021 om 11:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Aan welk bedrijf heeft u betaald? Welk bedrijf staat op de factuur? Dat bedrijf is leverancier, daar moet u verhaal halen.

ma
door marleenvanh - Sep 20, 2021 om 12:46
451 Antwoorden / 1 Vragen

Lidl!. U, als koper, heeft -strict gezien- niets te maken met de fabrikant.

bennieol
door bennieol - Sep 20, 2021 om 13:17
64 Antwoorden / 3 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke reactie]

panter22
door panter22 - Sep 20, 2021 om 15:02
6599 Antwoorden / Vragen

Aldi en Lidl verkochten dezelfde fiets en volgens deze info wordt service en garantie geregeld door FietsNed.

De rol van FietsNED in dezen is dat wij jouw directe aanspreekpunt zijn voor:

  • Servicevragen
  • Garantieclaims
  • Reparaties (tegen betaling)
  • Onderhouds en servicebeurten (tegen betaling)

Onze servicedesk medewerkers staan graag voor je klaar op doordeweekse dagen van ma t/m vrij tussen 8:30 - 17:00 uur via telefoonnummer 088-112 1123. Of via onderstaand contactformulier.

https://www.fietsned.nl/elektrische-fiets-lidl
Wat was het antwoord van Lidl toen je de klantenservice belde?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 20, 2021 om 15:28
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het is voor deze prijs geen topkwaliteit en een Display kan  een tikje gehad hebben.

Deze Budget is leuk voor voorzichtige ouderen en bij defect,

onbekend merk en weinig voorraad aan onderdelen kan het langer duren.

Ook  een tekort aan goede vakmensen die kunnen herstellen.

Ik zag deze ook maar de Sparta vanaf  €999,- is ook  na erg lang wachten leverbaar maar die heeft wel plaatselijke service.

Maar  waar fiets je,  op ruwe straatstenen kan het flink rammelen en heb ik liever ietsje betere kwaliteit dan op vlakke asfalt wegen.

lo
door lopaka - Sep 23, 2021 om 19:05
70 Antwoorden / 47 Vragen

Koop nooit bij een kruidenier het zijn allemaal oplichters