Defecte LENOVO laptop
Ik heb ongeveer twee maanden geleden een Lenovo latop gekocht op de officiele site van Lenovo. Deze is defect (werkt wel dan weer niet, valtuit) aangekomen. Ik heb direct contact op genomen en alles zou keurig geregeld worden, tot op heden na 15 a 16 mailtje is het enige antwoord wat ik krijg er wordt een oplossing gezocht. De afspraak was dat er een retour bon geregeld zou worden en een vervoerder zodat ik de latop terug kan sturen en mijn geld terug kan krijgen. Er wordt helemaal niets gedaan en alles wort afgehouden, wat is dit een slechte manier van omgaan met klanten. Ik kom er niet door alles moet via de mail en vervolgens hoor ik dus niets meer of hoor/lees weer "er wordt aan een oplossing gewerkt".
Deze tekst staat op de Lenovo site:
Momenteel ondervindt onze organisatie vertragingen in de dienstverlening, waar wij geen invloed op hebben vanwege Covid-19. We bieden onze excuses aan voor deze vertraging, Lenovo en onze partners nemen alle mogelijke stappen om de impact te minimaliseren en tegelijkertijd onze klanten, medewerkers en partners veilig te houden. We stellen uw begrip en geduld op prijs, terwijl dit wereldwijde probleem zich ontwikkelt. Bedankt dat u een Lenovo-klant bent!
U kunt het beste een account aanmaken en een beroep doen op garantie / service via uw account.
https://pcsupport.lenovo.com/nl/nl/contactus
Als ik mijn Budget Asus Laptop een lege accu heeft doet deze hetzelfde....
De lader is zwak en traag, moet als de laptop werkte 6 uren laden.
Als ik een uitgezette doe is het 2¼ uur vol!
Weet U zeker dat de Accu vol genoeg is en laden + werken is voor goedkope laders een hele klus.
Bij minder dan 15% kreeg ik zelfde storingen, gewoon eigen schuld.
Waar leest u dat er een accu probleem is?
Juist...... nergens.
Klopt, lees ik ook niet maar wel de gevolgen van een lege Accu....
Ik had bij aankoop gelijk lege accu, ook op lader niets en pas na 2 uren laden iets.....
Dit is bij vele Laptops een bekend verschijnsel en niet goed geladen storen vele...
En als vol werken ze weer goed.
Dit komt bij vele merken voor, en vooral de kleine stekker laders, de oude zware blokken halverwege 't snoer hebben dit zelden.
Is het uitvallen alleen als u op de accu werkt of ook als deze aan de lader gekoppeld is. In het eerste geval kan het een slechte of los zittende accu zijn verwijder deze eens en plaats hem opnieuw mogelijk is dat het probleem. In het tweede geval is er werkelijk sprake van een defect en wordt het, in deze cororna tijd, wachten op de afhandeling van Lenovo.
Vele hebben een zwakke mini stekker lader!
Die staan er om bekend.
En de nieuwe hebben vaak geen wisselbare accu meer maar ingebouwde.... helaas!
2 of 4 telefoon batterijen, erg plat en ik weet helaas...... onder de 30% lading beginnen de eerste al te storen...
Lenovo heeft vele modellen en ik zie geen Type staan ....
U geeft aan dat men bij Lenovo zoekt naar een oplossing maar dat enige vertraging kan hebben.Dat is niet uitzonderlijk in deze periode van Covid-19 problemen.
Ik geef u wel enkele verwijzingen naar de wetgeving en dan vooral omdat men kennelijk de consumentenbeschermings wetgeving niet negeert. Nu is corresponderen via e-mail nie altijd een efficiënte wijze en u kreeg al een verwijzing van @SPRIETJE m.b.t. contact.
De links naar info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en de wetgeving als aan de orde: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueelverder t/m 7/25
Op trustpilot wordt Lenovo als zeer slecht beoordeeld:
https://nl.trustpilot.com/review/lenovo.nl
Het gaat niet al te snel met dit bedrijf.
http://checkout.lenovo.com/store?Action=DisplayReturnAndCancellationsPage&Env=BASE&Locale=en_GB&SiteID=lenovoeu
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer