Ro
door RoFal Jan 26, 2021 om 10:41
Garantie & verzekeringen

Defecte LENOVO laptop

Ik heb ongeveer twee maanden geleden een Lenovo latop gekocht op de officiele site van Lenovo. Deze is defect (werkt wel dan weer niet, valtuit) aangekomen. Ik heb direct contact op genomen en alles zou keurig geregeld worden, tot op heden na 15 a 16 mailtje is het enige antwoord wat ik krijg er wordt een oplossing gezocht. De afspraak was dat er een retour bon geregeld zou worden en een vervoerder zodat ik de latop terug kan sturen en mijn geld terug kan krijgen. Er wordt helemaal niets gedaan en alles wort afgehouden, wat is dit een slechte manier van omgaan met klanten. Ik kom er niet door alles moet via de mail en vervolgens hoor ik dus niets meer of hoor/lees weer "er wordt aan een oplossing gewerkt".

1449 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Jan 26, 2021 om 10:45
3774 Antwoorden / 0 Vragen
1

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Donuts
door Donuts - Jan 26, 2021 om 10:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen
2

Deze tekst staat op de Lenovo site: 

Momenteel ondervindt onze organisatie vertragingen in de dienstverlening, waar wij geen invloed op hebben vanwege Covid-19. We bieden onze excuses aan voor deze vertraging, Lenovo en onze partners nemen alle mogelijke stappen om de impact te minimaliseren en tegelijkertijd onze klanten, medewerkers en partners veilig te houden. We stellen uw begrip en geduld op prijs, terwijl dit wereldwijde probleem zich ontwikkelt. Bedankt dat u een Lenovo-klant bent!

U kunt het beste een account aanmaken en een beroep doen op garantie / service via uw account.
https://pcsupport.lenovo.com/nl/nl/contactus

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 26, 2021 om 12:04
1389 Antwoorden / 10 Vragen
1

Als ik mijn Budget Asus  Laptop een lege accu heeft  doet deze hetzelfde....
De lader is zwak en traag,   moet als de laptop werkte 6 uren laden.
Als ik een uitgezette  doe  is het  2¼ uur vol!

Weet U zeker dat de  Accu  vol genoeg is en  laden + werken is voor  goedkope laders een hele klus.
Bij minder dan 15% kreeg ik zelfde storingen, gewoon eigen schuld.

justmeagain
door justmeagain Jan 26, 2021 om 23:45
623 Antwoorden / 8 Vragen

Waar leest u dat er een accu probleem is?
Juist...... nergens.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 27, 2021 om 17:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Klopt, lees ik ook niet maar  wel de gevolgen van een lege  Accu....

Ik had bij aankoop gelijk lege accu,  ook op lader niets en pas na 2 uren laden   iets.....
Dit is bij vele  Laptops een bekend verschijnsel  en  niet goed geladen  storen vele...
En als vol   werken ze weer goed.

Dit komt bij vele merken voor, en vooral de kleine stekker laders,  de oude  zware blokken halverwege 't snoer hebben dit zelden.


gerbera
door gerbera - Jan 26, 2021 om 12:12
7358 Antwoorden / 14 Vragen
1

Is het uitvallen alleen als u op de accu werkt of ook als deze aan de lader gekoppeld is. In het eerste geval kan het een slechte of los zittende accu zijn verwijder deze eens en plaats hem opnieuw mogelijk is dat het probleem. In het tweede geval is er werkelijk sprake van een defect en wordt het, in deze cororna tijd, wachten op de afhandeling van Lenovo.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 27, 2021 om 17:23
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vele hebben  een zwakke mini stekker lader!
Die staan er om bekend.

En de nieuwe hebben vaak geen wisselbare accu meer maar ingebouwde.... helaas!
2 of 4  telefoon batterijen, erg plat en   ik weet  helaas......    onder de 30% lading   beginnen de eerste al te storen...
Lenovo heeft vele modellen en ik zie geen Type staan ....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2021 om 17:40
16827 Antwoorden / 202 Vragen
1

U geeft aan dat men bij Lenovo zoekt naar een oplossing maar dat enige vertraging kan hebben.Dat is niet uitzonderlijk in deze periode van Covid-19 problemen.

Ik geef u wel enkele verwijzingen naar de wetgeving en dan vooral omdat men kennelijk de consumentenbeschermings wetgeving niet negeert. Nu is corresponderen via e-mail nie altijd een efficiënte wijze en u kreeg al een verwijzing van @SPRIETJE m.b.t. contact.

De links naar info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en de wetgeving als aan de orde: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueelverder t/m 7/25

panter22
door panter22 - Jan 27, 2021 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen
0
Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer