Fr
door Frankans Aug 19, 2019 om 13:49
Garantie & verzekeringen

Dienstverlening Rabobank tussenpersoon

Ik heb al mijn verzekeringen via Interpolis en tot volle tevredenheid.
Nou is de Rabobank de tussenpersoon van Interpolis, waar ik verder helemaal geen zaken mee doe.
Mijn probleem is dat ik bijna € 21,00 per maand kwijt ben aan dienstverlening
terwijl zij nooit iets voor mij hoeven te doen.
Interpolis raad mij aan om anders maar een andere verzekeringsmaatschappij te zoeken ondanks dat zij geen problemen met mij hebben.
Mijn vraag is, is dit normaal?

7615 12 Rapporteer

mo
door moetdat - Aug 19, 2019 om 14:10
104 Antwoorden / 19 Vragen

Dat is de reden dat ik ben overgestapt naar een ander. De opstal verzekering van een kleine VvE ging ook via de RABObank mede omdat ik daar een rekening opende. Ben naar mijn tussenpersoon gegaan waar persooonlijke verz lopen, en gevraagd of zij een opstalverz hadden met nagenoeg de zelfde voorwaarden. Ben voor de verzekering veel minder kwijt dan bij Interpolis. Gaat nu via SAA.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2019 om 14:16
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Interpolis heeft een samenwerkingsverband met RaboBank en vice versa.
En als mijn verekeraar op een vraag als de uwe zou reageren met het antwoord dat u kreeg wist ik het wel heel snel; een eandere verzekeraar zoeken en hun advies dus opvolgen.

Fr
door Frankans Aug 20, 2019 om 23:57
Antwoorden / 1 Vragen

Advies was voor Achmea of FBTO, daar werken ze samen mee.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2019 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dit normaal? De Rabo vindt van wel. En als u een vraag hebt over uw verzekeringen of schade, dan verwijzen zij u naar Interpolis en doet Rabo niets. Want de Rabo ‘beheert’ alleen uw polissen. Het is het verdienmodel voor hen.

En als nou de verzekeringen bij Interpolis zoveel goedkoper zouden zijn, waardoor u met de bijtelling van die ‘beheerkosten’ gelijk uitkomt met andere verzekeraars, zou het nog geen punt zijn. Maar dat zijn ze, mijns inziens, niet.

Dus kijk eens op een vergelijkingssite, Independer bijvoorbeeld, wat uw verzekeringen elders zouden kosten, en maak dan een afweging.

Let op, zeg uw huidige verzekeringen niet eerder op dan dat u geaccepteerd bent door de nieuwe verzekeraar.

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2019 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mijn vraag is, is dit normaal?
De vraag stellen is hem beantwoorden. ;-)
Er zijn vele andere maatschappijen!

gerbera
door gerbera - Aug 19, 2019 om 15:09
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Ooit in mijn jeugdjaren heb ik mijn verzekeringen rechtstreeks bij een maatschappij (Stad Alkmaar) afgesloten. Inmiddels zijn deze via allerlei omwegen uiteindelijk bij SNS (Reaal) terecht gekomen. En ineens kwam er een tussenpersoon op de proppen die vondt dat ik maar € 25,- per maand aan hem moest overmaken voor bemiddeling e.d. Hem toen duidelijk gemaakt dat ik mijn zaken rechtstreeks zal blijven doen. Dat verzekeringen handelen met mijn polissen is hun probleem daar ga ik niet nog eens extra voor betalen.

marita5
door marita5 - Aug 19, 2019 om 15:56
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Frankans ,

Voor haar dienstverlening rekent de Rabobank kosten

De hoogte daarvan is afhankelijk van het aantal verzekeringen en het soort verzekeringen dat u heeft. In het dienstverleningsdocument schade- en zorgverzekeringen leest u wat de Rabobank voor dat bedrag doet. Voor meer informatie kunt u terecht bij de Rabobank.

Voor verder informatie , klik op de rode regel .

https://www.interpolis.nl/over-interpolis/rabobank-en-interpolis

jo
door jorisw - Aug 21, 2019 om 08:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een andere verzekeraar betaal je het ook (daar zitten immers ook mensen die de telefoon aannemen en je helpen als er iets is), maar is het alleen niet zichtbaar. Rabo/Interpolis is tenminste transparant. Zij geven aan dat ze rekenen op ongever 15 minuten werk per maand per klant. Als je nooit een claim hebt is die tijd uiteraard niet nodig, maar dat geldt voor het hele verzekeringsprincipe.

tijger1
door tijger1 Aug 21, 2019 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, als je belt over een verzekering, zeggen ze bel Interpolis. Dus ‘helpen’ doen ze niet.

Zeeg
door Zeeg - Aug 21, 2019 om 14:11
39 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt uw verhaal wel ?
Ik betaal alleen de verzekeringspremie.

tijger1
door tijger1 Aug 21, 2019 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zou ik nog maar eens op de nota kijken.

gerbera
door gerbera Aug 21, 2019 om 21:36
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Wat valt er te zien op de nota, ook bij mij staan er geen kosten voor de tussenpersoon vermeld gewoon omdat ik die niet wil hebben.

tijger1
door tijger1 Aug 21, 2019 om 23:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u bij Interpolis verzekerd bent, betaalt u extra voor de Rabo bank. En die kosten staan op uw polis.

gerbera
door gerbera Aug 22, 2019 om 08:49
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Dus zijn wij beide niet bij Interpolis verzekerd.

aurora1
door aurora1 - Aug 21, 2019 om 17:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft toch helemaal geen tussenpersoon nodig? Dus ik zou dat snel veranderen. Verder is een rechtbijstandsverzekering wel handig voor als er ergens problemen mee zijn. Wel dan een neutrale nemen mocht u die verzekering niet hebben.

ro
door ron503 - Aug 21, 2019 om 17:59
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U doet wel zaken met de Rabobank want die is de tussenpersoon en daar kunt bij schade ook te recht. Als u per verzekering een bedrag aan dienstverlening betaald dan zou dat op kunnen lopen tot 21 euro. Interpolis biedt ook een alles in één pakket aan en dat zou voor u voordeliger kunnen zijn. De Rabobank mag enkel de beheerskosten van de verzekeringen in rekening brengen en meer ook niet. Ik heb al mijn verzekeringen bij een lokale tussenpersoon onder gebracht en betaal om en nabij de 20 euro aan beheerskosten per jaar. Voordeel van een lokale tussenpersoon zijn, een aanspreekpunt bij het afhandelen van schade's, met één telefoontje een andere auto verzekeren en vooral premie's die niet ver afwijken van gangbare internet verzekeringen waarbij u veel zelf dient af te handelen en enkel een nummer in het klantenbestand bent. Als u besluit om uw polissen bij een andere verzekeraar af te sluiten ga dan niet voor het goedkope maar informeer ook eens bij een lokale tussenpersoon.

tijger1
door tijger1 Aug 22, 2019 om 00:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij schade wordt je verwezen naar Interpolis.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2019 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

€ 240,00 beheerskosten per jaar voor je verzekeringen? Het moet niet gekker worden.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2019 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoeveel verzekeringen en wat voor soort hebt u dan?