A.
door A.Vermeij Mar 23, 2023 om 11:39
Garantie & verzekeringen

Dierenverzekering

Wij hebben onze dieren verzekerd via Total Care van Basic Vets.
Nu kregen we deze maand een brief dat de verzekering ivm marco economische redenen wordt beeindigd.
Dat betekend dat wij nu opeens onze dieren ergens anders moeten gaan verzekeren. Op ozicg geen probleem alleen dieren ouder dan 7 jaar kun je niet meer verzekeren.
In onze verzekering zaten twee dieren die inmiddels ouder dan 7 zijn.
Dat betekend dat wij straks, ondanks dat wij altijd netjes optijd onze premie hebben betaald, op kosten gejaagd gaan worden.
Kan dit zo maar en is de oopgegeven reden "macro economische redenen"voldoende om de verzekering eenzijdig op te zeggen.

heeft iemand hier ervaring mee?

A. vermeij
Dordrecht

5440 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 23, 2023 om 11:43
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn ervaring is dat of dit mag of niet terug te vinden is in de polis en de algemene voorwaarden van de verzekering.
Dat is de plaatst waar u moet zoeken. Wij kunnen als vrijwilliger wel vanalles roepen maar daar heeft u niets aan.

sira
door sira Mar 23, 2023 om 13:24
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Wie leest dat nou.... :-))

ne
door neodutchio - Mar 23, 2023 om 11:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een verzekering heeft altijd een einddatum. En per einddatum mag er gewoon opgezegd worden. Niet alleen door de verzekerde, maar ook door de verzekeraar.

sira
door sira - Mar 23, 2023 om 13:23
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Stop iedere maand het geld van de premie in een potje, dan bent u beter af dan een verzekering.

1paul
door 1paul - Mar 25, 2023 om 14:26
3135 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat kan zomaar, let er wel op dat dit per goede datum gebeurt en men dus de opzegtermijn in acht neemt!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 25, 2023 om 22:31
2042 Antwoorden / Vragen

Ja, als principe; Het moment dat je vooraf denkt dat een verzekering je iets op gaat leveren in plaats van kosten kun je er eigenlijk vanuit gaan dat de verzekering beëindigd gaat worden.

ro
door ronny530 - Mar 26, 2023 om 09:13
2773 Antwoorden / 41 Vragen

De verzekering betreft een abonnements vorm. Het abonnement wordt aangegaan voor de periode van 1 jaar met een opzegtermijn van 2 maanden. Indien er geen opzegging heeft plaats gevonden wordt het abonnement met telkens 1 jaar verlengd. Het is meer een dienst die aangeboden wordt dan een verzekering en in dat geval mag de verlener van die dienst besluiten te stoppen met die dienst zodra het abonnementsjaar afloopt.

rj
door rjw - Mar 26, 2023 om 09:28
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Dat je altijd premies netjes op tijd hebt betaald is niet relevant. Een verzekering bestaat alleen in het hier en nu, d.w.z. tussen afsluiten en beëindigen van de overeenkomst. Het is geen spaarrekening o.i.d.

Kl
door Klasina348 - Nov 27, 2023 om 12:58
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een dierenverzekering  bij Basic Vets.
Vandaag  kreeg ik ook een mail dat de verzekering  stopt .
Ik heb jaren premie betaald.
Mijn hond is nu 8 jaar en kan nergens  meer een verzekering  afsluiten.
Alleen bij Figo , maar daar betaal je dan ook gelijk  voor de zelfde verzekering  2 keer zoveel.  Je wordt dus nu in kosten gebracht die je niet kan betalen.
Vraag me dus ook af of dit zomaar kan.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 27, 2023 om 13:08
2042 Antwoorden / Vragen

Nee, dat mag niet "zomaar", dat mag specifiek omdat na de looptijd van een jaar, de tijd die u met de verzekeraar bent overeengekomen, zowel u als de verzekeraar een verzekering kunnen beëindigen.

wi
door wim bakker - Jan 10, 2024 om 21:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

oplichters, zie mijn post over het verzekeren van een paard