Doorlopende Reisverzekering Centraal Beheer Achemea
Beste Lezers,
Ik heb in 2012 een doorlopende reisverzekering via destijds 'Agis' Zorgverzekering aangesloten bij Centraal Beheer Achemea, in de doorlopende reisverzekering ben je compleet verzekerd waardonder de volgende onderdelen:
-Alpineski en onderwatersport
-Vervangend vervoer
-Medische kosten
-Voertuighulp
-Doorlopende annuleringsverzekering
-Zakenreizen
Het reisverzekering was een compleet verzekering waar geen spraak is van modules of wat dan ook, je hoeft niet te slecteren welke onderdelen je wil of niet voor verzekeren. De algemeen voorwaarden onderschrijven ook dat je verzekerd ben voor de onderdelen, vlak voor 2018 kon je online twee verschillende algemeen voorwaarden terug vinden voor vezekerden voor 2016 en na 2016. In die voor 2016 komt naar voren dat je gewoon goed verzekerd op alle gebieden.
Echter heb ik een kijkje genomen bij mij verzekering online en ik zag dat sinds 2018 een wijzigen is doorgevoerd en vier onderdelen zijn eruit gehaald uit mijn verzekeringen wat heel vreemd is. Het gaat om die onderdelen of zoals zij het noemen modules:
-Medische kosten op reis
-Annulering
-Pechhulp op reis
-Vervangend vervoer op reis
En het overzicht van de wijzigen aan de algemeen voorwaarde komt niks naar voren dat er veranderen in mij polis zouden plaats vinden behalve kleine veranderingen wat betreft vergoedingen voor bepaalde onderdelen. Zelfs in de brief dat gecuminiceerd is naar de klanten geven zij aan dat er niet veel veranderingen zal vinden aan de verzekering.
Nu blijkt dat ze op een stiekem manieren klanten hebben benadeeld en die onderdelen uit hun verzekeringen hebben eruit gehaald zonder medeweten van de klant. Heb contact met ze gehad en ze geven steeds een of andere vage verhaal modules etc ...maar echter in destijds was er geen spraak van modules en je sluit een totale compleet verzekering.
Mijn vraag is kunnen ze dit zomaar doorvoeren? Ik bedoel de voorwaarden die destijds gelden onderschrijven dat ik recht heb op al die onderdelen om verzekerd te zijn en plus in de brief en de overzicht van de wijzigen van de nieuwe voorwaarden 2018 wordt er niks over gezegd sterker nog zeggen dat er niks verandert.
Zij er mensen die ook bij centraal beheer achmea zij verzekerd voor 2016? En is dit bij jullie ook gebeurd?
in polis 2018 zijn eropeens modules niet verzekerd, terwijl ik sinds 2012 op al die modules verzekerd ben.
Topantwoord
Er is vast destijds bericht over de wijzigingen en het is dus ook gewoon gemeld op de polis.
Het probleem is dat ze in 2018 modules systeem heb geintriduceerd en dus kon je zelf kiezen welke modules je wil of niet wilt verzekeren.
Aangezien ik bij het aangaan van de verzekering al die modules in mijn verzekering zijn inbegrepen, hoor ik zelf de keuze te maken of ik wil of niet een of andere modules wil verzekeren. Maar wat zij deden is doen net of ik nooit verzekerd ben voor die onderdelen!
Maar het eerste plaatje is een aanvraag en de tweede is een polis die u ontvangen hebt. Die wordt u wel verondersteld door te lezen als u die ontvangt.
Klopt kon even die polis niet meer terug vinden van het jaar 2012, was ook opzoek naar die voorwaarden die destijds de verzekering onderschrijven, maar kon die niet vinden. Heb contact met ze gehad zij zeggen dat ze zelf die voorwaarden niet meer hebben wat heel raar is. Want heb duidelijk die voorwaarden gelezen die geven gewoon aan dat je verzekerd ben voor die onderelen als je voor 2016 een verzekering had aangesloten bij hun. Na 2016 zijn ze begonnen met het splitsen van de reisverzekering, dus eigenlijk uit de compleet verzekering onderdelen eruit met uiteindelijk in 2018 ontstaan modules.
Verzekeringsvoorwaarden veranderen regelmatig, dat zou bekend mogen zijn. Het is aan u om bij de jaarverlenging het te controleren.
Daar ben ik van op de hoogte.
sterker nog je krijgt een kleine overzicht van de verandering die zijn gedaan. Daarnaast ontvang je een persoonlijk verschillen overzicht daarin staat welke grote verandering zijn doorgevoerd op jou persoonlijk verzekering.
Daar staat ergens in vermeld dat sommige onderdelen of paar onderdelen zouden verwijderd of los gekoppeld van de verzekering.
U bent dan wel klant sinds 2012, elk jaar zal opnieuw de voorwaarden aangepast worden. Daar krijgt u dan informatie over in de vorm van een nieuwe polis. Als u die niet leest is dat echt uw eigen probleem.
Het aanpassen van voorwaarden is niet het probleem. Het weg halen van onderdelen uit je pakket en nog's aangeven in het overzicht verandering voorwaarden en verschillen overzicht dat er niks voor mij verandert daar gaat het mij om.
Je kan niet een contract aangaan en paar jaar later nieuwe voorwaarden ontwikkelen en vervolgens zeggen dat er niks voor u gaat veranderen met betrekking tot u verzekering. En achteraf zie je dat er degelijk grote verandering zijn door gevoerd op jou verzekering zonder medeweten.
Het is net of je een allrisk auto verzekering hebt en vervolgens een paar jaar later krijg je een brief dat er wijzigen zijn aangebracht aan de voorwaarden en je krijgt vervolgens een kleine overzicht van de wijzigen van de voorwaarden en de verschillen met jou vezekering. En daar staat uiteraard niks over dat je verzekering aangepast is, maar achteraf kom je erachter dat je helemaal niet meer allrisk verzekerd bent alleen WA.
Vreemd, elk jaar krijg ik een brief met beknopt een aantal speerpunten die veranderen in mijn verzekeringen. En steevast eindigd die opsomming met "kijk op www.naamvandeverzekeraar.nl/aanpassingen voor alle veranderingen".
De vergelijking met allrisk naar WA gaat niet op. Wel als de hoogte van de allrisk aangepast zou zijn of er nieuwe methodes zijn om schade te verhelpen.
U bent elke keer verzekerd voor 1 jaar. De polis loopt dan ook 1 jaar lang. En na dat jaar zijn er aanpassingen mogelijk. Die worden naar u gecommuniceerd en het is aan u om te bepalen of de verzekering nog steeds past bij uw situatie.
En hoe bent u precies benadeeld? Wat is uw schade?
Ik ging er van uit dat ik nog steeds over het zelfde verzekering beschik als voorheen. Nu blijkt dat het niet zo is, sterker nog de hele verzekering is kaal geplukt waardoor ik niet meer zo goed verzekerd ben als ik dacht.
Voorheen was ik volgens de algemeen voorwaarden verzeker voor die onderdelen die ik boven benoemde, maar nu niet meer!
Ik heb sinds het aangaan van de verzekering nooit beroep opgedaan, maar was wel altijd op de hoogte dat ik goed verzekerd ben.
laatste twee jaar is het mij ontgaan en blijkt dat ze alles hebben gewijzigd en vier onderdelen hebben eruit gehaald uit mijn verzekering. In mijn verschillen overzicht die ik ontving stond niks over de veranderingen, terwijl er degelijk grote wijzigen zijn doorgevoerd zonder medeweten.
Geen schade of benadeling dus.
wat wilt u hier mee?
Als u goed leest ben ik degelijk benadeelt, mijn verzekering is onterecht aangepast.
Bij het aangaan van de verzekering ben compleet verzekerd. Maar nu blijkt dat niet meer het geval is en dat onderdeel eruit gehaald zijn uit mijn verzekering pakket.
In de wijzigen overzicht voorwaarden 2018 met betrekking tot mijn verzekering stond niks daarover en tevens kreeg ik een persoonlijk verschillen overzicht ten opzichte van de jaren daarvoor daar is niks ook in terug te vinden over de verandering die doorgevoerd werden.
@jamal
Verzekeringen worden elk jaar aangepast. U dient zelf de polis door te lezen.
Nou, ik denk dat het in het begin een prijzige verzekering. Alpine, duiken e.d zijn overwegend extra verzekeringen. Als ik zie wat eruit is gehaald zijn dat verzekeringen die je eigenlijk gewoon moet hebben op vakantie, en die heb je nu niet meer??
Topantwoord
Als u van mening bent dat u onterecht bent behandeld is dit de weg: https://www.klacht.nl/centraal-beheer/ en u kunt ook terecht bij www.kifid.nl maar daar zal men dan ook eerst aangeven dat u uw klacht bij CB heeft ingediend en een reactie heeft gehad. (Indien u u negatief vindt)
Top zal ik doen, hartelijk dank voor uw informatie!
Laat t.z.t. weten of dit succes heeft gehad.
Voorwaarden worden regelmatig aangepast en die veranderingen worden echt niet voor één persoon teruggedraaid. Ook niet door het Kifid.
Als vraagsteller van mening is dat er in zijn nadeel is gehandels is het aan vraagsteller om alsdan een klacht in te dienen. Er komt dan ongetwijfeld een reactie. Ts stelt dat er wel zonder enige info vooraf is gewijzigd en dat zou dan eenzijdige wijzigen betekenen hetgeen niet is toegestaan.
@Heremietkreeft, wat frappant is is dat enkel bij TS geen info gegeven zou zijn. En dat zien wij wel vaker hier. Elk willekeurig bedrijf gaat niet per klant bepalen wie wel of wie er geen info zou ontvangen. Het is een geautomatiseerd systeem die naar alle klanten persoonlijk gemaild of per post gestuurd worden. Ook wordt het in nieuwsbrieven en persoonlijke omgevingen bekend gemaakt.
Bij verzekeringen krijgt elke klant elk jaar een nieuwe polis. Had TS dat jaar geen polis ontvangen had hij/zij aan de bel moeten trekken.
@NEODUTCHIO, ja dat is frappant maar aangezien er overal wel eens dingen fout gaan heb ik geteld en ik maak dat even vet omdat ik dat ook al om 9:34 aangaf Als u van mening bent dat u onterecht bent behandeld is dit de weg: etc.
En vooral met automatische systemen wil het wel eens mis gaan. Hoe dan ook ga ik altijd uit dat een vraag serieus is.
('Moeten is dwang en huilen is kindergezang')
En ook nog: laat ik nu zelf best een aantal verzekeningen hebben waarvan ik niet ieder jaar een nieuw polisblad krijg. Nieuwe polisbladen worden normaliter alleen verstrekt als er wijzigingen zijn in de polisvoorwaarden zoals wijze van verstrekkingen en vergoedingen, aanpassing prnmie indien afwijkend van mogelijk al in voorwaarden genoemde jaarlijkse aanpassing.
In de voorwaarden zal ook staan dat de verzekeraar wijzigingen in de polis mag aanbrengen. U heeft het recht dan direct op te zeggen.
Agis is in 2014 samengegaan met Zilveren Kruis. In 2017 over genomen door Centraal beheer.
https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/reis--en-annuleringsverzekering-van-zilveren-kruis-gaat-naar-centraal-beheer#:~:text=Nieuws%7CDe%20reis%2D%20en%20de,verzekeringen%20per%20die%20datum%20over.&text=Als%20je%20een%20reis%2D%20en,1%20januari%202017%20poliswijzigingen%20doorgeven.
Als je nu een verzekering bij Achmea hebt, dan moet je zelf een andere verzekering hebben afgesloten.
Een doorlopende reisverzekering wil niet zeggen dat deze "levenslang"gelijk blijft, deze loopt normaal van 1 jan t/m 31 dec. Het lijkt mij dat u na afloop van het jaar een aanbieding krijgt, eventueel met wijzigingen, deze te verlengen. Bent u het niet eens met deze wijzigingen kunt u deze per direct opzeggen en laat u niets van u horen wordt aangenomen dat u akkoord gaat en wordt deze weer voor een jaar verlengd. Zou ook de polisvoorwaarde eensgoed doorlezen want in veel gevallen betekend het niet dat u 365 dagen per jaar aaneengesloten op reis kunt, vaak zit hier een beperking van een X aantal dagen aaneengesloten vakantie per reis. .
Ik ben nog nooit verzekerd geweest bij Centraal Beheer, maar dit is wel de reden dat ik ieder jaar opnieuw mijn reisverzekering vergelijk. Zo betaal ik nooit teveel en overstappen is heel makkelijk. Het kost alleen wel tijd om iedere keer de polisvoorwaarden even door te kijken. Maar dan weet je zeker dat de goed verzekerd bent.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Nationale energie beheer
Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer