Dynafix
Afgelopen week heb ik mijn telefoon naar Dynafix opgestuurd vanwege een kapotte batterij (binnen de garantieperiode). Nu spreken zij ineens van een gebroken display, waardoor ik mijn recht op garantie zou verliezen en een bedrag moet betalen voor de reparatie dat veel hoger is dan de originele aankoopprijs van mijn telefoon. Een eventuele kras op het scherm (want ik kan me niet herinneren dat er echt schade aan het scherm was) lijkt me ook geen reden dat een batterij kapot kan gaan. Ik heb contact gezocht om aan te geven dat ik het scherm helemaal niet wilde laten vervangen, maar hier werd niet in tegemoet gekomen of meegedacht.
Nu ben ik voor de keuze gesteld om mijn telefoon dus voor een bedrag van bijna 300 euro te laten repareren (nieuwprijs is ongeveer 225 euro), mijn telefoon kapot terug te laten sturen voor 36 euro of hem kosteloos te laten vernietigen.
Als ik had geweten dat een (mogelijk) enkel krasje zou leiden tot garantieverlies had ik mijn telefoon nooit opgestuurd. Op elke telefoon die enige tijd gebruikt is zal wel een krasje te vinden zijn. Zo hoeft er natuurlijk nooit een reparatie binnen de garantie uitgevoerd te worden.
Mijn vraag is:
- Heeft Dynafix het recht om mij te verplichten het scherm te laten repareren terwijl ik dat niet wil? (Als ik mijn telefoon werkend terug wil)
- Heeft Dynafix het recht om mijn telefoon te gijzelen voor de kosten van 36 euro, terwijl ik de telefoon opstuurde voor een probleem dat binnen de garantie valt?
Voer voor juristen en blijkbaar het nieuwe verdienmodel van Dynafix. Ze weigeren een garantiereparatie uit te voeren zolang er ook nog andere dingen kapot zijn. Dat laatste is denk ik juridisch mogenlijk omdat niemand het nog aan de rechter voorgelegd heeft. Tot die tijd heeft Dynafix dus gelijk en kun je je telefoon voor €36 terugkrijgen.
https://radar.avrotros.nl/forum/overig-telefoon-internet-kabel-f92/dynafix-reparatie-oplichterij-t194136.html
Staat ongeveer zelfde probleem
Dat is ongeveer de standaard werkwijze van Dynafix. Voorheen hadden alle telefoons waterschade, nu flikken ze dit.
Louche bedrijf, ze moesten daar ook al voor op het matje komen op tv bij een consumentenprogramma.
Ze zijn blijkbaar onder het lekkende zwembad vandaan;-))
Hallo Cynthia212 ,
Als u vantevoren niet gewezen bent op betalen van onderzoekkosten ( € 36, - ) kunt u de telefoon terug eisen , zie deze voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/terugeisen-telefoon-van-dynafix/
je bent de zoveelste die er instinkt, als jij garantie claimt breng je de telefoon naar de verkoper of stuurt deze naar hem op en deze handelt dan de zaak verder af, samen met verkoper stel je eerst vast welk het probleem is, maakt foto's van je telefoon en dan pas laat je hem opsturen....
buiten dat, als u niet bent gewezen op deze "onderzoekskosten" dan kunt u de telefoon gewoon om NIET terug eisen, er staan wel voorbeelden van brieven hierover op het net....
En helaas ook: waarom naar Dynafix gezonden? Volgens consumentenwetgeving is de verkoper verantwoordelijk. M.i. is hetgeen men stelt m.b.t. het terugzenden tegen betaling in strijd met wetgeving maar dan zou aangifte zinvol zijn met de vraag wat dat dan oplevert aangezien het geen prioriteit zal hebben om dat af te wikkelen. Hoe dan ook is het wel zinnig om een klacht in te dienen bij www.consuwijzer.nl en m.b.t. de wetgeving geef ik u nu enkele verwijzingen:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn , van de ACM (Conuwijzer deze: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
en voor de relevante wetgeving: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventuel verder
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Hebben zij u foto's gestuurd van de schade waarbij ook het IMEI nummer van uw telefoon zichtbaar is vermeld, op het "Kapotte" scherm/ de achterkant?
Op nieuwe telefoons is het imei niet meer op een sticker te vinden maar alleen nog via het menu uit te lezen.
Heb zelf al heel veel schermen vervangen maar nog nooit een imei op een scherm zien staan.
Dynafix controleert bij binnenkomst de telefoon op schade en al zou er een kras op het scherm zitten ze nemen geen enkel risico en vervangen ook het scherm want als alleen de accu vervangen wordt en de telefoon wordt retour gestuurd gaat u klagen over een kras op het scherm die Dynafix heeft toegebracht. De nieuwprijs was 225 euro en de kosten van repareren niet waard. Mijn advies voor 36 euro retour laten sturen en de accu in een plaatselijke belwinkel laten vervangen.
Denk eerder dat Dynafix door zijn voorraad refurbished telefoons is dus moet dat worden aangevuld. Was het eerst waterschade nu dus gebroken display.
Ik ben mijn telefoon al elf weken kwijt nu, ik heb nog garantie tot en met 8 december maar volgens Dynafix had ik dat niet meer ik heb toen belsimpel gebeld omdat mijn telefoon via hun naar Dynafix was gestuurd ,drie weken later kreeg ik eindelijk mijn telefoon terug en toen ik hem uit doos haalde zag ik allemaal krassen in het scherm dus belsimpel weer gebeld en ik moest mijn telefoon weer opsturen .nu ben ik in negende week en kreeg vandaag een mail dat belsimpel mijn telefoon ongemaakt terug had gekregen van Dynafix en Dynafix zegt glas hard dat zij mijn telefoon niet beschadigd hebben.
Ik lees nu alle reviews over klachten tegen Dynafix en kom tot de conclusie dat Dynafix alle dure toestellen die ze krijgen gelijk de stempel geen garantie meer geeft om zo het toestel afhandig te maken en hem als refurbish te verkopen voor veel geld
Dynafix gaat toch helemaal niet over de vraag of je garantie hebt, dar is tussen jou en je leverancier.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer