ni
door nijskens Nov 12, 2015 om 14:14
Garantie & verzekeringen

Eigen bijgrage zorgverzekering

Van mijn zorgverzekeraar IZZ kreeg ik onlangs een rekening voor steunkousen van € 202,-. Die dingen gebruik ik al 8 jaar en nu is het de eerste keer dat ik daarvoor een rekening krijg. De motivatie van IZZ is dat het een hulpmiddel betreft. Dat klopt op zich, maar wel een hulpmiddel dat onder de basisverzekering valt. Dan zou ik naar mijn gevoel geen rekening mogen krijgen. Ik krijg die toch omdat, zoals IZZ in een tweede motivatie stelt, mijn eigen risico niet vol is.
Mijn man heeft ook een hulpmiddel, een CPAP (slaapapneu) en daar betaalt IZZ maandelijks 22,- voor aan Mediq, terwijl er geen enkele tegenprestatie is, buiten de jaarlijkse controle. Ook met herhaalrecepten rekent IZZ € 6,25 aan, terwijl daar ook geen tegenprestatie voor is (de zogenaamde uitleg van medicijnen die ik al jaren moet gebruiken).

Mijn vragen zijn daarom: Waarom moet ik voor hulpmiddelen die onder de basisverzekering vallen, betalen met mijn eigen bijdrage (de huisarts valt ook onder de basisverzekering en daar betaal ik niet voor via eigen risico)?
Waarom zon hoog eigen risico en zo'n hoge zorgpremie (incl. aanvullende verzekering) als je toch nog zoveel moet betalen? Kunnen we daarover eens geen brede maatschappelijke discussie organiseren en de minister daarbij uitnodigen om klachten van verzekerden eens aan te horen (niet dat je daar veel van kan verwachten)?

Graag hulp bij oplossen van vraag één en klachten over prijs/kwaliteit van zorgverzekeringen kunnen we wellicht aan de rechter voorleggen?

8517 38 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Nov 12, 2015 om 14:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Elastische kousen vanaf drukklasse 2 worden inderdaad uit de basisverzekering vergoedt, en als je eigen risico nog niet is opgebruikt moet je ze zelf betalen. Je betaalt hiervoor geen eigen bijdrage, alleen het eigen risico.Voor de huisarts is een uitzondering gemaakt qua eigen risico.

Ik denk niet dat een rechter een uitspraak kan/wil doen over de prijs/kwaliteitsverhouding van verzekeraars. Dat kan je zelf ook: leg de prijzen en voorwaarden naast elkaar. Degene die het meeste levert voor het geld is de beste.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2015 om 14:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.
U zou anders kunnen overwegen om eens rond te kijken op internet om te zien of u die kousen voordeliger kunt aanschaffen.

getty
door getty - Nov 12, 2015 om 14:58
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom? Omdat de wetgever het zo bepaalt heeft. U kunt hoog of laag springen maar hier verandert u niets aan. U zal moeten betalen.

getty
door getty - Nov 12, 2015 om 14:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En aan de rechter voorleggen heeft geen zin, de rechter doet geen uitspraak over dit soort wetgeving.

Cookies
door Cookies - Nov 12, 2015 om 16:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Mijn vragen zijn daarom: Waarom moet ik voor hulpmiddelen die onder de basisverzekering vallen, betalen met mijn eigen bijdrage (de huisarts valt ook onder de basisverzekering en daar betaal ik niet voor via eigen risico)?......

Ten 1e spreekt u over eigen bijdrage en eigen risico. Dat zijn 2 heel verschillende zaken. In dit geval gaat het over eigen risico.

Ten 2e: alleen bij huisartsenbezoek komt geen eigen risico, maar wel bij medicijnen die hij voorschrijft, bloedonderzoeken enz. enz.

Ten 3e: Kassa kan je niet helpen, want regels zijn regels en die kan ook Kassa niet veranderen. De politiek neemt hierover beslissingen.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2015 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u eerder geen rekening hebt gehad voor die steunkousen, betekent dat dat u in dat jaar uw eigen risico al voor andere zaken had gebruikt. Zoals medicijnen, bloedonderzoek of specialisten.

En uw man zal dan zijn eigen risico ook al aan andere zaken hebben opgebruikt.

Volkomen terecht en logisch dus.

jantje7
door jantje7 - Nov 12, 2015 om 17:32
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ook met herhaalrecepten rekent IZZ € 6,25 aan, terwijl daar ook geen tegenprestatie voor is (de zogenaamde uitleg van medicijnen die ik al jaren moet gebruiken).

Deze bijdrage zijn de kosten voor de terhandstelling. Voor uitleg van medicijnen moet u bij nieuwe of een jaar niet gebruikte medicijnen ook nog een € 6,60 betalen.

ro
door ron530 - Nov 12, 2015 om 18:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het kan maar zo zijn dat de vergoeding voor uw steunkousen in 2015 uit het basispakket is gehaald en dus onder het eigen risico valt. Wat niet onder het eigen risico valt zijn huisartskosten als u de huisarts belt voor een herhaalrecept dan vallen die kosten niet onder het eigen risico. Besteld u echter bij uw apotheker, Medic in dit geval dan zijn het apothekerskosten en die vallen wel onder het eigen risico. Bestel dus herhaalrecepten bij de huisarts want dat bespaart €.6,25 per bestelling.

diumenge
door diumenge - Nov 12, 2015 om 18:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 12 nov 2015, 18:15]Het kan maar zo zijn dat de vergoeding voor uw steunkousen in 2015 uit het basispakket is gehaald en dus onder het eigen risico valt. Wat niet onder het eigen risico valt zijn huisartskosten als u de huisarts belt voor een herhaalrecept dan vallen die kosten niet onder het eigen risico. Besteld u echter bij uw apotheker, Medic in dit geval dan zijn het apothekerskosten en die vallen wel onder het eigen risico. Bestel dus herhaalrecepten bij de huisarts want dat bespaart €.6,25 per bestelling.
Uit het basispakket en dus onder eigen risico? Dat slaat nergens op. Als het uit het basispakket zou zijn gehaald, dan moet je óf zelf betalen óf het zit in de aanvullende verzekering.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2015 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Steunkousen vallen nog steeds in het basispakket, maar uiteraard is wel het eigen risico van toepassing.

En dat Medic verzorgt de apparatuur voor mijnheer. En ook bij de huisarts kosten herhaalrecepten terhandstellingskosten die ten laste van het eigen risico.

ro
door ron530 - Nov 12, 2015 om 18:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik bestel mijn medicijnen bij de huisarts en heb even mijn vergoedingenoverzicht erbij gepakt. Bij alle acties die de huisarts heeft verricht worden wel kosten gedeclareerd die door mijn zorgverzekeraar worden vergoed maar bij eigen risico zijn de kosten €.0,00 Er is ook nog een declaratie van de apotheker, die betreffen de prijs van de medicijnen zoals die ook op de doos staan en die zijn voor rekening eigen risico.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2015 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Inderdaad, maar u schrijft in uw voorgaande reactie wat anders.

"Bestel het herhaalrecept bij de huisarts want dat bespaart enz. enz."

Ten eerste doet de Ts dat en de apitheker rekent uiteraard voor elk recept terhandstellingskosten.en dat is niet hetzelfde als de Eerste terhandstellingskosten, want die staan apart geregistreerd bij de zorg erzekeraar.

En de vergoeding voor de kosten voor het uitschrijvenn door de huisarts van een recept vallen uiteraard niet onder het eigen risico, maar staan in principe wel op uw zorgkostenoverzicht.

door 1953 - Nov 13, 2015 om 03:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Basisverzekering heeft de eigen bijdrage van € 375 voor 2015, m.u.v. de huisarts, valt dit onder de eigen bijdrage. Als u uw eigen bijdrage voor 2015 al hebt ingeteerd, dan zouden die steunkousen gratis zijn geweest.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Nov 13, 2015 om 08:15
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 03:31]Basisverzekering heeft de eigen bijdrage van € 375 voor 2015, m.u.v. de huisarts, valt dit onder de eigen bijdrage. Als u uw eigen bijdrage voor 2015 al hebt ingeteerd, dan zouden die steunkousen gratis zijn geweest. . Ik neem aan dat je het eigen risico bedoelt. Eigen bijdrage is totaal iets anders

door 1953 - Nov 13, 2015 om 10:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=alfaromeo164 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 08:15][quote=1953 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 03:31]Basisverzekering heeft de eigen bijdrage van € 375 voor 2015, m.u.v. de huisarts, valt dit onder de eigen bijdrage. Als u uw eigen bijdrage voor 2015 al hebt ingeteerd, dan zouden die steunkousen gratis zijn geweest. . Ik neem aan dat je het eigen risico bedoelt. Eigen bijdrage is totaal iets anders

Komt op hetzelfde neer: het verplicht eigen risico!

Cookies
door Cookies - Nov 13, 2015 om 11:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 10:56][quote=alfaromeo164 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 08:15][quote=1953 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 03:31]Basisverzekering heeft de eigen bijdrage van € 375 voor 2015, m.u.v. de huisarts, valt dit onder de eigen bijdrage. Als u uw eigen bijdrage voor 2015 al hebt ingeteerd, dan zouden die steunkousen gratis zijn geweest. . Ik neem aan dat je het eigen risico bedoelt. Eigen bijdrage is totaal iets anders

Komt op hetzelfde neer: het verplicht eigen risico!

Nee, komt NIET op hetzelfde neer! Zijn 2 totaal verschillende zaken!

me
door mein33 - Nov 13, 2015 om 11:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 03:31]Basisverzekering heeft de eigen bijdrage van € 375 voor 2015, m.u.v. de huisarts, valt dit onder de eigen bijdrage. Als u uw eigen bijdrage voor 2015 al hebt ingeteerd, dan zouden die steunkousen gratis zijn geweest.

@1953,

Er is enige begripsverwarring over het "eigen risico" en de "eigen bijdrage".

De basis zorgverzekering heeft geen "eigen bijdrage" van € 375, 00 maar wel een "eigen risico" van € 375,00.

Naast het "eigen risico kan ook nog een "eigen bijdrage" worden gerekend en dat is een bedrag dat wel voor bepaalde zaken moet worden betaald maar die niet worden verrekend met het "eigen risico".
M.a.w. de "eigen bijdrage" betaald men naast het "eigen risico".

audb
door audb - Nov 13, 2015 om 13:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik dacht even dat het een type fout was maar €202 is inderdaad wel heel erg veel.
Maar de oplossing is heel eenvoudig even googelen daar zijn er genoeg te vinden maar wat ik me wel afvraag is of er geen verpleegster is geweest om uw benen op te meten soms moet dat wel gebeuren.
Zo niet dan is misschien wel een goed idee om naar een andere ziekenfonds uit te gaan kijken.
Ik weet niet of IZZ ook van Achmea is maar er zijn betere.

me
door mein33 - Nov 13, 2015 om 13:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 13 nov 2015, 13:15]
Ik weet niet of IZZ ook van Achmea is maar er zijn betere.

IZZ is één van de merken van VGZ.

ri
door rietje328 - Nov 13, 2015 om 14:06
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 12 nov 2015, 16:23]Ten 1e spreekt u over eigen bijdrage en eigen risico. Dat zijn 2 heel verschillende zaken. In dit geval gaat het over eigen risico.

Ten 2e: alleen bij huisartsenbezoek komt geen eigen risico, maar wel bij medicijnen die hij voorschrijft, bloedonderzoeken enz. enz.

Ten 3e: Kassa kan je niet helpen, want regels zijn regels en die kan ook Kassa niet veranderen. De politiek neemt hierover beslissingen.
Klopt als een bus! Zie ook klik hier en klik hier
Hier staat ook nog een heel mooi rekenvoorbeeld van IZZ over het verschil tussen eigen bijdrage en eigen risico --> klik

[quote=tijger1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 16:46]En als u eerder geen rekening hebt gehad voor die steunkousen, betekent dat dat u in dat jaar uw eigen risico al voor andere zaken had gebruikt.
Of dit is het geval, of steunkousen werden eerder volledig vergoed en nu niet meer. In alle gevallen zult u de rekening moeten betalen zolang het eigen risico nog niet volledig gebruikt is.

ri
door rietje328 - Nov 13, 2015 om 14:11
27 Antwoorden / 0 Vragen

"...of steunkousen werden eerder volledig vergoed...

Dat wil dus zeggen, volledig vergoed door de aanvullende verzekering.
Maar waarschijnlijk had u in voorgaande jaren inderdaad uw eigen risico al verbruikt.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2015 om 15:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=rietje328 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 14:11]
"...of steunkousen werden eerder volledig vergoed...

Dat wil dus zeggen, volledig vergoed door de aanvullende verzekering.
Maar waarschijnlijk had u in voorgaande jaren inderdaad uw eigen risico al verbruikt.

Steunkousen vallen niet onder de aanvullende verzekering.

wi
door willemjohan - Nov 13, 2015 om 15:35
7 Antwoorden / 5 Vragen

wie weet kan de rechter wel helpen, die mensen die zeggen helpt niet werken volgens mij voor de regering, wat als het eigen risico gewoon opgeteld word bij je verzekering zijn we eindelijk af van dat gezeik over eigen risico we moeten het toch zelf betalen en kunnen we beter terug naar het ziekenfonds, en als we toch het eigen risico moeten betalen moeten ze ook bij de zorgverzekeraars een duidelijk aangeven wat waar onder valt, ik zie alleen maar namen waar ik nooit van heb gehoord of wat word wel betaald of 75 % maar voor iets van waar ik nog nooit van heb gehoord b.v.b. tandarts kies gevuld enkel laags dubbel laags.
en niet iedereen kan het op zoeken want zo makkelijk is het niet vooral als je gaat vergelijken ben je zo de weg kwijt en je kan niemand meer vertrouwen overal willen ze geld uit u buidel hebben de dieven zitten in de regering die zitten in u zakken zonder dat je er erg in heb bij een zakkenroller kan je het soms voelen en kan je er wat aan doen hem een goede peer verkopen.

ve
door vergeetet - Nov 13, 2015 om 15:38
10 Antwoorden / 1 Vragen

Goede raad is hier niet duur, mijn raad is stem de volgende keer eens niet op de VVD en de PVV is ook echt geen goed alternatief!
De politiek is de dader!

kl
door kling - Nov 14, 2015 om 11:10
12 Antwoorden / 2 Vragen

Wanneer mag u de elastische kousen vervangen?
Voor de vervanging van de kousen neemt u direct contact op met een leverancier waarmee wij afspraken hebben gemaakt. De leverancier beoordeelt namens ons de noodzaak van vervanging van de elastische kousen. De leverancier brengt een vast bedrag voor de kousen bij ons in rekening en zorgt ervoor dat u beschikt over minimaal twee stuks of twee paar kousen per jaar. Daarnaast berekent de leverancier een bedrag voor de service en het aanmeten. We vergoeden deze bedragen uit uw basisverzekering. Als u nog eigen risico hebt openstaan, dan verrekenen wij de vergoeding met uw eigen risico.

Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier, dan hebt u ook bij de vervanging altijd vooraf toestemming van ons nodig.

Wat vergoeden wij niet?
Wij vergoeden geen elastische kousen met drukklasse 1

ma
door manwijf - Nov 16, 2015 om 10:26
574 Antwoorden / 1 Vragen

@willemjohan Alsuwiltdatupostgelezenwordtzetdanookeenseenhoofdletteren vergeetookdeinterpunctieniet!

ri
door rietje328 - Nov 16, 2015 om 14:46
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=willemjohan schreef op vrijdag 13 nov 2015, 15:35]wie weet kan de rechter wel helpen, die mensen die zeggen helpt niet werken volgens mij voor de regering, ... de dieven zitten in de regering die zitten in u zakken zonder dat je er erg in heb
Wat bedoelt u daar precies mee als ik vragen mag? Denkt u soms dat de regering corrupt is en vindt dat mensen geen recht hebben op een eerlijke behandeling..?! De regering wordt democratisch gekozen, dus logischerwijs voldoet de samenstelling van de regering niet aan uw voorkeur alleen!
En hoeveel mensen die direct voor de regering werken hebben, denkt u, overdag tijd om dit soort fora bij te houden?

[quote=willemjohan schreef op vrijdag 13 nov 2015, 15:35]wat als het eigen risico gewoon opgeteld word bij je verzekering zijn we eindelijk af van dat gezeik over eigen risico we moeten het toch zelf betalen en kunnen we beter terug naar het ziekenfonds,
Natuurlijk, we laten alle mensen die nooit iets nodig hebben en nooit naar de huisarts gaan ook gewoon een paar honderd euro per jaar meer betalen! Zullen vooral mensen met een inkomen beneden modaal erg blij mee zijn!

[quote=willemjohan schreef op vrijdag 13 nov 2015, 15:35]en als we toch het eigen risico moeten betalen moeten ze ook bij de zorgverzekeraars een duidelijk aangeven wat waar onder valt, ik zie alleen maar namen waar ik nooit van heb gehoord of wat word wel betaald of 75 % maar voor iets van waar ik nog nooit van heb gehoord b.v.b. tandarts kies gevuld enkel laags dubbel laags.
Het is heel simpel: het eigen risico geldt voor alles wat door je basisverzekering wordt gedekt, zolang je het eigen risico van dat jaar nog niet verbruikt hebt. Wat door uw aanvullende verzekering vergoed wordt valt hier niet onder.
Op de factuur van uw tandarts staan doorgaans zelfs codes voor het soort behandeling, zodat u in uw polisvoorwaarden heel makkelijk terug kunt vinden welk deel van de behandelijk vergoed wordt.

[quote=willemjohan schreef op vrijdag 13 nov 2015, 15:35]en niet iedereen kan het op zoeken want zo makkelijk is het niet vooral als je gaat vergelijken ben je zo de weg kwijt en je kan niemand meer vertrouwen
U kunt bij uw verzekeringsmaatschappij te allen tijde de polisvoorwaarden opvragen. U heeft klaarblijkelijk een pc en internetaansluiting (anders zat u niet op dit forum) dus dat is niet het probleem.
Daarnaast krijgt iedereen ieder jaar de kans om over te stappen naar een andere verzekering. Als u uw oude verzekering houdt, dan is de verzekeringsmaatschappij het sowieso aan u verplicht u op de hoogte te stellen van vernieuwde polisvoorwaarden. Bent u tevreden over uw huidige verzekering dan volstaat het prima om alleen de veranderde voorwaarden door te nemen. Als u dit moeilijk vindt zou u eens moeten overwegen hierbij hulp in te schakelen van een familielid of vriend, iemand die u wel vertrouwt.

door 1953 - Nov 16, 2015 om 16:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 11:07][quote=1953 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 10:56][quote=alfaromeo164 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 08:15][quote=1953 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 03:31]Basisverzekering heeft de eigen bijdrage van € 375 voor 2015, m.u.v. de huisarts, valt dit onder de eigen bijdrage. Als u uw eigen bijdrage voor 2015 al hebt ingeteerd, dan zouden die steunkousen gratis zijn geweest. . Ik neem aan dat je het eigen risico bedoelt. Eigen bijdrage is totaal iets anders

Komt op hetzelfde neer: het verplicht eigen risico!

Nee, komt NIET op hetzelfde neer! Zijn 2 totaal verschillende zaken!

Waar maakte u zich nou druk om? Zoiets als het glas is halfvol of het glas is half leeg! Deux points!

door 1953 - Nov 16, 2015 om 16:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 11:14][quote=1953 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 03:31]Basisverzekering heeft de eigen bijdrage van € 375 voor 2015, m.u.v. de huisarts, valt dit onder de eigen bijdrage. Als u uw eigen bijdrage voor 2015 al hebt ingeteerd, dan zouden die steunkousen gratis zijn geweest.

@1953,

Er is enige begripsverwarring over het "eigen risico" en de "eigen bijdrage".

De basis zorgverzekering heeft geen "eigen bijdrage" van € 375, 00 maar wel een "eigen risico" van € 375,00.

Naast het "eigen risico kan ook nog een "eigen bijdrage" worden gerekend en dat is een bedrag dat wel voor bepaalde zaken moet worden betaald maar die niet worden verrekend met het "eigen risico".
M.a.w. de "eigen bijdrage" betaald men naast het "eigen risico".

Voor mij blijft het hetzelfde: één pot nat! Het betalen van uw eigen risico of bijdrage verandert niet voor 2015, het blijft € 375!!

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2015 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Het verschil is bijvoorbeeld, onder meer, dat je de eigen bijdrage op kunt voeren bij de aangifteinkomstenbelasting en het eigen risico niet.

En de eigen bijdrage komt ook nog OP het eigen risico.

door 1953 - Nov 16, 2015 om 16:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=manwijf schreef op maandag 16 nov 2015, 10:26]@willemjohan Alsuwiltdatupostgelezenwordtzetdanookeenseenhoofdletteren vergeetookdeinterpunctieniet!

Kwam u uit Wales soms?!

door 1953 - Nov 16, 2015 om 16:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 16:06]@1953

Het verschil is bijvoorbeeld, onder meer, dat je de eigen bijdrage op kunt voeren bij de aangifteinkomstenbelasting en het eigen risico niet.

En de eigen bijdrage komt ook nog OP het eigen risico.

Enfin zover gaat ik niet om de belastingaangifte.

door 1953 - Nov 16, 2015 om 16:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

@nijskens: Mogelijk dat u in aanmerking kunt komen voor bijzondere bijstand in uw gemeente, informeer eens hiernaar.

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2015 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Voor het eigen risico krijgt men geen bijzondere bijstand.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Nov 16, 2015 om 16:37
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 16:13]@1953

Voor het eigen risico krijgt men geen bijzondere bijstand.

En voor de eigen bijdrage is dat dan weer wel mogelijk

door 1953 - Nov 16, 2015 om 20:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 16:13]@1953

Voor het eigen risico krijgt men geen bijzondere bijstand.

Snuggere! Gaat om de vergoeding van de steunkousen als bijzondere bijstand.

door 1953 - Nov 16, 2015 om 20:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=alfaromeo164 schreef op maandag 16 nov 2015, 16:37][quote=tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 16:13]@1953

Voor het eigen risico krijgt men geen bijzondere bijstand.

En voor de eigen bijdrage is dat dan weer wel mogelijk

Vanavond in RADAR item over de 'Eigen bijdrage ...'.

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2015 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 16 nov 2015, 20:21][quote=tijger1 schreef op maandag 16 nov 2015, 16:13]@1953

Voor het eigen risico krijgt men geen bijzondere bijstand.

Snuggere! Gaat om de vergoeding van de steunkousen als bijzondere bijstand.

"Snuggere", steunkousen vallen onder de basisverzekering en voor zaken die onder de basisverzekering vallen, kan men geen bijzondere bijstand krijgen.