januitmuiden
door januitmuiden Jan 4, 2019 om 16:25
Garantie & verzekeringen

Eigenbijdrag zorgverzekering toch (en achterbaks) verhoogd

Ik heb me op basis van de berichtgeving niet gerealiseerd dat dat toegezegde "bevriezing" uit het regeeeraccoord van de eigen bijdrage van minimaal 385 euro langs de achterdeur toch wordt verhoogd met 250 euro voor mensen die medicijnen gebruiken. Je betaalt dus geen 385 maar 635 euro naast de premie voor de verzekering en de kosten voor het vergrootte pakket zelfmedicatie.

1261 10 Rapporteer

me
door mein33 - Jan 4, 2019 om 16:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@januitmuiden,

Dit vraagt om nadere uitleg van uw kant.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2019 om 16:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Leg eens uit @januitmuiden wat u precies bedoelt? Ik snap um eerlijk niet: deze mededeling.

gerbera
door gerbera - Jan 4, 2019 om 16:48
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat de TS ergens gehoord heeft dat bij het betalen van medicijnen, welke geheel of gedeeltelijk buiten de eigen bijdrage vallen of waarvoor geen vergoeding geldt, een maximum van € 250,-. is vastgesteld.

Ge
door Genee - Jan 4, 2019 om 16:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

In 2018 was de wettelijke bijdrage voor medicijnen onbeperkt en in 2019 geldt een maximum van €250, dus niet verhoogd maar verlaagd.

lo
door lovewinnie - Jan 4, 2019 om 16:53
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Dat geld alleen voor medicatie met eigen bijdrage. Dat was voorheen onbeperkt eigen bijdrage. Dus nu Max van 250 is enkel voordelig.
Zo betaal ik zelf 15 euro per maand eigen bijdrage voor mijn medicatie en andere 30 euro per maand  Voorheen dus elk jaar eigen bijdrage naast eigen risico van 540 euro per jaar bovenop eigen risico van 385.
Dit jaar is dat 385 en max 250

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2019 om 16:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Jan uit Muiden: je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2019 om 17:33
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u ergens een klok horen luiden en weet niet waar de klepel hangt?
Kunu u aangeven waar u deze veronderstelling vandaan haalt? 'Fake nieuws'.

gerbera
door gerbera Jan 4, 2019 om 21:43
7346 Antwoorden / 14 Vragen

lees ff de link van @tijger1, geen fake nieuws.

Cookies
door Cookies Jan 4, 2019 om 21:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gerbera, TS gooit ER en EB op dezelfde hoop. De EB telt alleen voor bepaalde medicijnen en was er in het verleden ook al. Het is nu gemaximaliseerd, dus gunstiger. TS denkt dat er 250 euro meer betaald moet worden voor alle medicijnen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 5, 2019 om 12:49
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad geen fakenieuws  maar door Ts volstrekt foutief opgevat. Ts haalt twee soorten appels door elkaar, de verplichte eigen bijdrage en de eigen bijdrage voor aanvullende verzekering indien daar sprake is van een door de verzekerde zelf overeengekomen eigen bijdrage.
Het geeft wel aan dat 'het systeem' niet voor iedereen helder is resp. helder is uit te leggen.

jo
door jorisw - Jan 4, 2019 om 23:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waar komt toch de idioterie vandaan dat als mensen iets niet snappen ze eerst gaan beschuldigen i.p.v. vragen hoe het nu zit?

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2019 om 23:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Door de mogelijkheid van internet om te griepen. Eerder zouden ze in een hoek zitten kankeren en er later achter komen dat ze abuis zijn.