W
door W ruiter Feb 23, 2020 om 20:47
Garantie & verzekeringen

Elektrische Step ( rocket e scooter) binnen 1 dag gebruik kapot .

Vorige week zaterdag 15 februari heeft mijn zoon een elektrische step gekocht van 100 euro (Rocket e scooter) . Vorige week maandag 17 februari is hij voor het eerst mee naar buiten geweest en opgevende moment geeft step een heel raar geluid.Het was net of dat achterwiel door slipte .

Dinsdag 18 februari klanten service gebeld we moesten weer terug na de winkel .

gisteren (zaterdag 22 februari ) met step terug . Eerst wisten ze niet wat het was dus ze hebben achter in winkel uit elkaar gehaald en vervolgens komt medewerker terug met verhaal dat er steentjes en modder uit kwam bij achter wiel.En dat dat het probleem is.

Hierdoor mocht hij geen andere mee geven en waarschijnluk viel dit ook buiten de garantie om te maken . Waarop wij hebben aangegeven dat een step daar tegen moet kunnen en aangegeven dat er alleen op stoep is gereden. En ja door slechte weer liggen er wat waterplassen .En als daar door binnen een dag step al niet meer doet dat we geld terug wouden .Antwoord wat we kregen is dat ze morgen hoofdkantoor gingen bellen om te vragen wat zei er van vinden .

Nu vragen wij ons af wat onze rechten hier in zijn en wat we kunnen doen.

5664 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 23, 2020 om 21:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo W Ruiter ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

W
door W ruiter Feb 23, 2020 om 21:13
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt hier kan ik wel wat mee :)

marita5
door marita5 Feb 23, 2020 om 21:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2020 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een elektrische scooter voor €. 100,00?

Er mag trouwens helemaal niet mee op de openbare weggereden worden.

Dus of verrot,of hij wordt door de politie in beslag genomen, met een flinke bekeuring er bij.

W
door W ruiter Feb 23, 2020 om 21:37
Antwoorden / 1 Vragen

Is een elektrische kinderstep tot tien jaar Gaat helemaal niet hard . En hebben gewoon in speelgoed winkel gekocht van zijn eigen spaar geld .

Ka
door Kassagebruiker Feb 23, 2020 om 22:07
683 Antwoorden / 5 Vragen

En toch is het een motorvoertuig en uw kind is geen 16 jaar, heeft geen rijbewijs en geen verzekering en het ding is niet RDW gekeurd. En al had Pietje Puk of Jan Jansen het ding betaald, doet niets terzake.

aurora1
door aurora1 Feb 23, 2020 om 22:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zonde van zijn spaargeld!

emcede
door emcede Feb 23, 2020 om 23:22
960 Antwoorden / 4 Vragen

Beste w ruiter, dat kan zijn maar het mag simpelweg niet in Nederland. Men mag hiermee alleen op terrein dat niet als openbare weg gezien kan worden, dus bijvoorbeeld eigen afgesloten tuin.

Daarnaast, wat denkt u dat er gebeurt als uw zoon een ander kind omver rijdt en dat kind heeft letsel? Wie gaat dat betalen? Uw gezinsaansprakelijkheidsverzekering niet, dus komen ze bij u. Weet u hoeveel een letselschade kan kosten?

Niet goed nagedacht over deze koop.

ma
door malty - Feb 23, 2020 om 21:48
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft de medewerker de modder en steentjes laten zien?

Ka
door Kassagebruiker - Feb 23, 2020 om 22:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

Effe gegoogeld, een stepje van 100 euro, max gewicht 45 kg, 18 km actieradius (volgens opgave) en max speed 12 km. Nergens staat het maar dit speelgoed is niet toegstaan op de openbare weg, zelfs de stoep. Gevolgen (mogelijk): bekeuringen voor niet verzekerd, geen rijbewijs (geen 16 jaar) en zelfs in beslagname. Een beetje ouder vertelt zijn kind dat dit niet mag. Zelfs niet van eigen gespaard geld, behalve "op eigen terrein".

Het is zo te zien ook een kwalitatief weing nivo en rijden met zoiets op straat, gras en blubber, daar zie ik het ding niet voor aan en daar is het ding ook niet voor gemaakt/kan het niet tegen, dus geen garantie. Non conforimiteit is al over, het ding is al praktisch exit door fout gebruik.

Jammer van het spaargeld van het kind, pa en ma hadden beter moeten weten.

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2020 om 22:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sneu voor het kind zowel als voor het verspilde spaargeld en jammer dat de ouders niet eerst de regels uitgezocht hebben, informatie erover ingewonnen hebben. Maar er is ook iets positiefs: er zijn geen ongelukken mee veroorzaakt die veel leed hadden kunnen veroorzaken en veel geld hadden kunnen kosten (de rode regels aanklikken of op tikken):

justmeagain
door justmeagain - Feb 23, 2020 om 23:10
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als je dan toch zo'n ding wilt hebben en het risico op een bon van 380 euro kan dragen, koop dan een Xiaomi elektrische step. Die zijn top. Oké ze zijn duur maar dan heb je ook wat.

emcede
door emcede Feb 23, 2020 om 23:24
960 Antwoorden / 4 Vragen

De boete is niet het enige risico. Als er schade wordt veroorzaakt is de bestuurder hiervoor niet verzekerd. Moet dus uit eigen zak betaald worden, of dat nu een krasje op een geparkeerde auto is of een gecompliceerde letselzaak.......

Ka
door Kassagebruiker Feb 24, 2020 om 00:03
683 Antwoorden / 5 Vragen

Feit blijft dat je met die Xiaomi elektrische step nog steeds niet op de openbare weg mag enz.

Ka
door Kassagebruiker Feb 24, 2020 om 00:03
683 Antwoorden / 5 Vragen

edit

Magnum007
door Magnum007 - Feb 23, 2020 om 23:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo W.,

Om welke winkel gaat het ?

sw
door swat1500 - Feb 24, 2020 om 00:06
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Niet elk electrisch voertuig is verboden op de openbare weg. Als de maximum snelheid onder een bepaald niveau blijft dan is het voertuig speelgoed en mag het wel op de openbare weg door kinderen gebruikt worden.
Iets anders is of het betreffende speelgoed wel geschikt is voor gebruik buiten. Daar zal de handleiding en/of wat de verkoper hierover heeft verteld, uitsluitsel moeten geven.
Mag en kan het stepje inderdaad onder de geschetste omstandigheden (modder, losse steentje en waterplassen) gebruikt worden dan heeft u gewoon recht op de gebruikelijk garantie. Let wel garantie en niet automatisch geld terug. Dat mag u vragen maar de leverancier mag ook repareren.
Is het voertuigje echter volgens de handleiding en de informatie van de verkoper alleen binnen te gebruiken dan zal het buiten gebruik de garantie doen vervallen.

panter22
door panter22 - Feb 24, 2020 om 08:43
6599 Antwoorden / Vragen

Vraag je geld terug.
Lees de info van de RDW. De step mag niet op de openbare weg en is niet geschikt voor jonge kinderen.
https://elektrische-steps.com/openbare-weg/regels/
Krijg je je geld niet terug, doe dan een beroep op dwaling.
http://www.wetrecht.nl/dwaling/
Nog geen geld terug, neem dan contact op met het juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/

gerbera
door gerbera - Feb 24, 2020 om 08:59
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Er is een verschil tussen e-steps, zo mag een step met ondersteuning wel op de openbare weg. Dit is een step die niet dmv bediening uit zichzelf gaat rijden maar ondersteuning geeft als je er mee gaat rijden, vergelijkbaar met een E-bike. Dus zou het best kunnen dat de step van de TS wel mag.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 24, 2020 om 10:26
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als al aangegeven is in dit geval de consumentenbescherminswetgeving van toepassing die inhoudt dat een verkoper verantwoodelijk is voor het leveren van een deugdelijk product. Indien er defect optreedt dient er sprake te zijn van reparatie en dient als het euvel zich binnen 6 maanden voordoet de verkoper te bewijzen dat het euvel niet aan u (uw zoon) ligt. En daar ligt dan kennelijk de 'crux'. Dat verkeerd gebruik de oorzaak zou zijn moet worden bewezen!

Ik geef u nog enkele links waaronder naar de geldende wetgeving: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  en  www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html wen evt verder

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

U heeft dus feitelijk niets van doen met fabrieksgarantie. Wel is het zo, dat als al gezegd een dergelijke step NIET op de openbare weg mag worden gebruikt en valt een bekeuring bij handhaving mogelijk hoger uit en dat afgezien van het feit dat er mogelijk ook geen sprake is van uitkering door een verzekeraar bij een ongeval.

marita5
door marita5 - Feb 24, 2020 om 10:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen
lo
door lovewinnie - Feb 24, 2020 om 13:40
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze mogen het 2x repareren en daarna moeten ze vervangen voor gelijk waardig product of geld terug geven als door fabrieks fout komt ( garantie)
Hun moeten aantonen dat hij door u toedoen kapot is gegaan dan is het indd geen garantie .  is hij niet gemaakt om op modder te rijden en of kleine steentjes /zand niet dat staan in gebruiksaanwijzing.
Puur voor de weg dus. En plasje is niet erg maar stunten of zandbak of modder rijden echter is z'n ding vaak niet voor gemaakt .geen grip en met gas geven slippen en gaat hij al snel uit zijn gereel door troep etc.
Vind het geen kinderspeelgoed maar goed

Tu
door Tukker12 - Mar 9, 2020 om 11:22
1 Antwoorden / Vragen

Heb precies de zelfde, heb het uit elkaar gehaald en wat bleek.... riempje kapot...

Pa
door Patrick46 - Sep 9, 2020 om 13:58
1 Antwoorden / Vragen

Er zijn inderdaad veel elektrische steps die niet goedgekeurd zijn voor de openbare weg. De regels zijn een rommeltje. Overal vind je weer andere informatie.

https://iedereenelektrisch.nl/elektrische-step-regels-in-nederland/

gerbera
door gerbera Sep 9, 2020 om 15:33
7358 Antwoorden / 14 Vragen

en daar komt u 7 maanden later mee.