He
door Herman Roovers Sep 6, 2016 om 10:41
Garantie & verzekeringen

Ervaringen met Eijerkamp

Heeft iemand een soortgelijke ervaring met Eijerkamp of een soortgelijke klacht die uiteindelijk wel naar tevredenheid werd opgelost? Bedankt voor uw reactie!

Twee eetkamerstoelen gekocht en in de winkel werd gezegd dat de chauffeur er viltjes onder zal plakken omdat we linoleum vloerbedekking hebben. Al snel blijkt dit niet te helpen en ontstaan er putjes in de vloer.

Meerdere malen gebeld en gemaild en het schiet maar niet op. Men wil uiteindelijk de stoelen wel weer op komen halen maar ik krijg geen geld terug. Andere passende stoelen vinden we niet bij Eijerkamp maar geld terug: neen. Wel kan ik annuleren en dat kost 50% van de aanschafwaarde.

Enige handreiking tot nu toe: € 150 schadevergoeding voor de putjes maar “dit is geen erkenning dat de stoelen niet goed zijn”. Ook een beroep op CBW voorwaarden (conformiteitsbeginsel) wordt niet gehonoreerd en…. zonder enige motivatie.

7149 20 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 6, 2016 om 10:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De stoelen zullen best wel goed zijn, de viltjes kennelijk te dun. Kunt u niet gewoon zelf rondjes uit kurken onderzetters maken en die onder de stoelpoten plakken. Zit iets hoger, maar helpt wel. Bedekt dan gelijk de gemaakte putjes weer in linoleum. Is anders een gebed zonder eind, lijkt mij dan. Qua 'gelijk krijgen' bedoel ik. Vind de €150,00 schadevergoeding toch wel iets om over na te denken.

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

hansje klein
door hansje klein - Sep 6, 2016 om 11:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Niet Eijerkamp en niet de stoelen, maar uw vloer in combinatie met te dunne stoelpoten is het probleem.

1 - Méér bescherming dan de standaard vaak te kleine bouwmarktviltjes (die er wel in verschillende diktes zijn) voor uw linoleumvloer:  HIER

2 - Bij Ikea kunt u transparante folie krijgen die o.a. onder burostoelen gelegd worden, waarmee de oude putjes worden verdekt en nieuwe worden vermeden.

Ik zou het coulance-aanbod maar snel aannemen.

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2016 om 11:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens bent u zelf verantwoordelijk voor die viltjes, dus als ze te dun zijn, plak er dikkere onder. En neem die € 150 maar aan,

Wat verwacht u dan? Nieuw linoleum?

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

Cookies
door Cookies - Sep 6, 2016 om 11:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je ziet dat er putjes in de vloer komen, maar neemt niet het initiatief om er dikkere viltjes onder te doen? Erg vreemd. Volkomen terecht dat je claim is afgewezen.

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

marita5
door marita5 - Sep 6, 2016 om 11:25
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Herman Roovers ,

 Andere passende stoelen vinden we niet bij Eijerkamp .

Ook al zou u nieuwe stoelen vinden , dan nog zit u met de putjes in uw vloer .

Enige handreiking tot nu toe: € 150 schadevergoeding voor de putjes

Deze handreiking zou ik maar accepteren .

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

hutch
door hutch - Sep 6, 2016 om 11:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als ik uw verhaal zo lees, kan ik ook niet anders concluderen dat Eijerkamp nog coulant is om u € 150,-- 'schadevergoeding' aan te bieden.

Aan de stoelen zelf mankeert niets. Het is inderdaad uw vloerbedekking.
Hoewel het niet zo heel mooi zal staan, kunt u beter, onder de poten van die stoelen, een bredere onderlaag aanbrengen.
Hoe breder, des te minder indrukken/putjes krijgt u.

Succes.

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

aurora1
door aurora1 - Sep 6, 2016 om 13:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die stoelen zullen vast prima zijn, maar uw vloer misschien minder geschikt voor smalle poten waar misschien ook nog veel gewicht op komt?
Wat hebben die stoelen gekost?
Ik vind overigens 150 euro erg coulant, u heeft immers zelf het risico genomen en ook niet direct er iets aan gedaan om betere viltjes onder de stoelen te timmeren of plakken. Er is genoeg keuze bij bouwmarkten.
U kunt anders ook nog overwegen een extra stuk linoleum onder de stoelen te leggen of een voorziening zoals vaak met kantoorstoelen gedaan wordt.
Zie ook de reactie van @hutch.

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2016 om 17:09
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Overduidelijk m.I.  gebrek in naleving vanaf de overeenkomst. Wat kennelijk andere regeerders over het hoofd zien is dat is afgesproken dat bij aflevering door Eijerkamp dat hun medewerker de viltjes zou plaatsen.!!! U mag er dan vanuit uitgaan dat dat ook adequaat gebeurt. Dan mijn ervaring : Eijerkamp leverde ooit een BOEKENKAST. Na plaatsen vaan boeken werden deze aan onderzijde ZWART. De reactie laat zich eigenlijk raden zij het dat ik later vernam dat zij wel de relatie met hun betrokken leverancier hadden beëindigd. Wij vinden bot.

ne
door neodutchio Sep 6, 2016 om 17:52
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt er helemaal aan wie de opdracht heeft gegeven om dit te plakken. Komt dit vanuit de winkel geef ik u gelijk, maar indien TS heeft aangegeven dat zij er graag viltjes onder wil hebben, deze zelf gekocht heeft en de winkel hierop heeft gezegd dat de chauffeur bij het uitpakken ze er wel even zouden opplakken is het een ander verhaal.
Pas als de viltjes zijn meegeleverd met de stoelen na een advies van de verkoper geef ik u helemaal gelijk, maar dit lijkt mij sterk.

pi
door pieterwolters Sep 6, 2016 om 18:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

We konder erop wachten dat er toch weer iemand is die de boel zo verdraait dat een bedrijf uiteindelijk weer schuldig is.... Nu nog een wetsartikel erbij en het is helemaal compleet.

tijger1
door tijger1 Sep 6, 2016 om 18:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die viltjes zitten eronder, maar helpen niet voldoende. Wie weet hoe zwaar de personen zijn die er op gaan zitten en hoe dun zijn die poten?

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

ekiem
door ekiem - Sep 6, 2016 om 17:19
676 Antwoorden / 100 Vragen

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Eijerkamp, maar dat terzijde. U heeft het over linolieum en die heb je natuurlijk in verschillende kwaliteiten.

Bij goede zware stoelen moet natuurlijk wel adequate bescherming onder de poten worden gedaan en die heb je ook in verschillende kwaliteiten. Hier heeft Eijerkamp niets mee van doen en is het uw verantwoording  om voor die bescherming te zorgen. Het is al mooi dat die chaufeur die viltjes er onder wilde doen.

Dat van die viltjes is trouwens een goede tip.Thuis heb ik die ook, ze zijn er in 2 diktes . Is het proberen waard.

Ekiem

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

ro
door ronny530 - Sep 6, 2016 om 17:59
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Ik vind het wel wat kort door de bocht om Eierkamp te verwijten dat zij stoelen verkopen die niet goed zouden zijn want de stoelen zijn wel goed maar dienen voor afwijkende vloeren zoals een linoleum vloer aan de stoelpoten beschermd te worden. Als service zijn er viltjes onder geplakt maar dat maakt dan weer niet dat Eierkamp verantwoordelijk is voor de putjes in uw vloer want dat bent u zelf en u wist of had kunnen weten dat het plakken van een viltjes onder de stoelpoten voor uw vloer niet afdoende zou zijn. Pak die 150 euro want als Eierkamp een onderzoek naar de linoleum vloer laat doen gaat uw klacht over de stoelen als een lachtertje de boeken in.

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

ha
door halex - Sep 6, 2016 om 19:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe zwaar bent u? Kan maar zo zijn dat u eigenlijk te dik bent voor het type stoelpoten en viltjes dat u hebt aangeschaft. In dat geval kunt u van die 150 euro mooi een paar maanden sportschool betalen.

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 7, 2016 om 00:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik was dinsdagmiddag bij de lokale apotheek om wat medicatie voor moeders op te halen.
Eerder had ik dit onderwerp al gelezen, daardoor viel het me op dat de apotheek ook een linoleumvloer heeft liggen en bij alle stoeltjes voor wachtende cliënten zitten er flinke putten in de vloer.  Dit terwijl de stoelen een extra brede rubberen dop onderaan de pootjes hebben zitten.  Eijerkamp valt niets te verwijten uw vloer heeft gewoon nadelige eigenschappen.
Diewilik

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 9, 2016 om 18:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen

ik herhaal toch nog een keer dat door Fa Eijerkamp is gesteld dat zij viltjed zouden plaatsen en dan mag de koper er vanuit gaan dat dit dan ook op een zodanige professionele wijze gebeurt dat later niet blijkt dat hetgeen geplaats is niet effectief blijkt.

ha
door halex Sep 9, 2016 om 20:33
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het is tijd voor de herhaling? Dan zeg ik nogmaals dat TS waarschijnlijk te dik is voor zijn stoelen / zijn vloer. Wanneer is de volgende herhaling?

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

ne
door neodutchio - Sep 9, 2016 om 19:47
5149 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt wel aangeven dat u linoleum op de vloer heeft, maar zou het niet zo kunnen zijn dat die viltjes geplakt zijn tegen krassen van de ondervloer. Viltjes worden juist geplakt om het directe contact tussen de poten en de vloer weg te nemen. Geen geluid meer en geen krassen bij het schuiven.

Dat er nu putjes in uw vloer zitten heeft natuurlijk niets te maken met de kwaliteit van de stoelen. Als u onder uw andere meubelen zou kijken (bank, dressoir e.d.) zullen daar ongetwijfeld ook deuken zitten. Of ligt dat dan ook aan uw meubelen? Loop eens op hoge hakken en blijf een tijdje stil staan op de hakken. Ligt het dan ook aan de schoenen dat er putjes komen?

O.t. Heeft u echt wel linoleum (merk), of is het vinyl? Vaak wordt vinyl op de vloer linoleum genoemd terwijl dit een merknaam is, net zoals bv Luxaflex. Linoleum is normaal gesproken knetter hard en wordt vooral op projectbasis gebruikt. Vinyl is algemeen verkrijgbaar en vaak zit daar een schuinmlaag tussen, verend dus.

He
door Herman Roovers Sep 9, 2016 om 21:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Zie mijn update.

He
door Herman Roovers - Sep 9, 2016 om 21:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Update over stoelen Eijerkamp

Ik ben aangenaam verrast over de vele reacties, bedankt daarvoor! Hieronder mijn reactie op uw adviezen, veronderstellingen, standpunten, etc. Tijdens het bestellen heb ik expliciet aangegeven dat de stoelen (€ 300 per stuk) bedoeld waren voor een linoleum vloer waarop de verkoopster – waarvan ik mag aannemen dat ze deskundig is – zelf met de opmerking kwam dat de meegeleverde viltjes afdoende zouden moeten zijn. In die zin zijn we niet een risico aangegaan zoals in enkele reacties staat maar hebben we vertrouwd op de verkoopster. Dat laatste is achteraf een risico gebleken.

Ik heb op dezelfde vloer andere stoelen die geen putjes veroorzaken en de vloer is van een goede kwaliteit. Dus de vloer is niet het probleem maar te dunne stoelpunten in combinatie met ondeugdelijke geleverde viltjes. Als we dit van tevoren hadden geweten, hadden we of andere stoelen gekocht of zelf voor betere viltjes gezorgd.

Floor Friendly heeft inderdaad zeer goede brede viltjes (advies van Klantenservice nadat de putjes zijn ontstaan) maar wij dachten aanvankelijk – gelet op het advies van de verkoopster – deze niet nodig te hebben. We hebben later ook nog elders eetkamerstoelen gekocht en deze voorzien van betere (dikker en breder) viltjes. Dat gaat wel enigszins ten koste van het design van de stoel maar dat is dan jammer.

Mijn vrouw en ik hebben overigens een gunstige BMI en onze meeste gasten ook en we sporten regelmatig. De € 150 schadevergoeding – waarmee wij overigens tevreden zijn (we hoeven uiteraard echt geen nieuwe vloer vergoed te hebben) – hoeven we dus niet in een sportschool te steken.

Overigens is er inmiddels met Eijerkamp een passende oplossing overeengekomen. We krijgen 65% van de aankoopprijs terug en 35% als tegoedbon. Plus de al eerder genoemde € 150 voor de putjes en het lijkt me dat Eijerkamp geen schadevergoeding zou betalen als ze vinden dat ze geen verantwoordelijkheid hebben voor de ontstane situatie.

Al met al een hoop gedoe maar de oplossing vinden we prima. We blijven klant van Eijerkamp en zijn intussen nog deskundiger geworden. Nogmaals dank voor alle reacties.

ha
door halex Sep 9, 2016 om 21:30
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de terugmelding.

marita5
door marita5 - Sep 9, 2016 om 21:36
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Herman Roovers ,

Fijn om te horen dat het is opgelost , ook de goodwill van Eijerkamp wat ook een pluim waard is ,  bedankt voor het terugmelden .

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2016 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiterst coulant van Eijerkamp. Chapeau.

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2016 om 22:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dit is nu exact wat ik in menig onderwerp: "meubelen en aanverwante artikelen" bedoel: koop bij een goede zaak. Eijerkamp is zo'n zaak. Ook al veelvuldig in de loop der jaren gezegd: dit soort zaken lost het met de klant op. Ook al zou @herman roovers er geen Topic over gemaakt hebben. Maar gelukkig: een happy ending van....

hansje klein
door hansje klein - Sep 9, 2016 om 23:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Happy end.....

Coulance van Eijerkamp. Uitgezochte stoelen mogen blijven. Géén extra putjes meer en veel (nuttige) informatie via V&B. Had dit allemaal voorkomen kunnen worden? Waarschijnlijk niet!

tenormin
door tenormin Sep 9, 2016 om 23:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, de putjes blijven in het linoleum. En de €150,00 'verzachten' de putjes. Dat is logisch.