cl
door cliogek Feb 5, 2017 om 12:29
Garantie & verzekeringen

Eye Wish - Ditzo brilvergoeding

Zowel mijn moeder als ik voelen ons meervoudig benadeeld door Eye Wish.
Zowel mijn moeder al ik hadden een Ditzo brilverzekering afgesloten. Hiermee "zouden" wij 100 Euro korting krijgen op onze aanschaf van een complete bril krijgen.

Eerst ging ikzelf een bril aanschaffen. Bij het afrekenen moest ik tekenen om Eye Wish de Ditzo vergoeding te kunnen laten declareren. Op zich niks mis mee. Maar ik kreeg zelf niet de beloofde korting van 100 Euro omdat het montuur was afgeprijsd van 269 voor 149 Euro.

In december 2016 heeft mijn moeder ook een bril aangeschaft via deze constructie. En u raadt het al....ook hier was de Ditzo korting niet interessant omdat er toevallig weer meer dan 100 Euro korting op het montuur zat.
Ook hier heeft Eye Wish de declaratie van Ditzo wel gedeclareerd.

In beide gevallen werd er heel mooi uitgelegd dat de ontvangen korting via Eye Wish in deze situatie interessanter was dan de korting van Ditzo.
Maar als ik op de site van Ditzo kijk dan staat er duidelijk "Met onze module ontvang je een unieke korting van € 100 BOVENOP bestaande kortingen"
Wij voelen ons dus een oor aangenaaid terwijl wij niet verwachten verhaal te kunnen halen wegens ondertekenen van de aankoopovereenkomst. Een flinke lap tekst die niemand leest en waarin Eye Wish zich vast heeft ingedekt.
De enige die in deze situatie 100 Euro retour ontvangt is Eye Wish. En daar heeft de klant een jaar lang extra premie voor betaald.

Extra benadeeld voelen wij ons door het volgende voorval. Eye Wish heeft een 2 maanden omruilgarantie.
Mijn moeder had geen schik met het montuur en ging terug om deze om te ruilen. Daar heeft zij een montuur gevonden die veel beter bij haar gezicht pas en ook nog eens goedkoper was. Maar bij het ophalen van de bril kreeg zij het prijsverschil niet terug. Op de site van Eye Wish blijkt nu toch duidelijk vermeld dat het prijsverschil wordt terugbetaald.

Moeten wij verhaal gaan halen? Hebben meer mensen het gevoel benadeeld te worden door Eye Wish, danwel Eye Wish i.c.m. de Ditzo bril(lens)vergoeding?
A.u.b. niet gaan roepen dat we beter geen extra verzekering hadden moeten afsluiten want dat was onze keuze op dat moment.

5399 11 Rapporteer

Topantwoord

ph
door philip36 - Feb 5, 2017 om 12:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zou eens vragen bij Ditzo wat ze aan Eye Wish hebben betaald.
Lijkt erop dat Eye Wish de €100 in eigen zak steekt.

Cookies
door Cookies - Feb 5, 2017 om 12:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je het over het Ditzo Bril abonnement? Daarover staat op de EyeWish site het onderstaande:

*Voor brillen ontvangt u deze vergoeding alleen bij aanschaf van minimaal 1.6 glazen met UltraClean coating. U kunt deze vergoeding combineren met de nu lopende tijdelijke aanbieding van Eye Wish Opticiens.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Feb 5, 2017 om 12:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Op de site van Eye Wish blijkt nu toch duidelijk vermeld dat het prijsverschil wordt terugbetaald.

Er staat inderdaad: Na aankoop van een complete bril mag er één keer gebruik gemaakt worden van de Staat-U-Goed Garantie. Eenmalig mag er gratis een nieuw montuur uitgekozen worden. Wanneer het nieuwe montuur duurder is, dan moet het verschil bijbetaald worden. Wanneer u een goedkoper montuur kiest, dan krijgt u van ons het verschil terug.

En wat gaven ze als reden op dat het verschil niet terugbetaald werd?
Zou zeker verhaal gaan halen.

Bent u niet helemaal of juist wel heel tevreden over onze dienstverlening, in de winkel of online? Dan kunt u ons dat op de volgende manieren laten weten:

  • vul ons contactformulier in;
  • bel met onze klantenservice: 0800 – 02 02 745 (optie 2) (gratis);
    Op werkdagen bereikbaar van 9.00u – 18.00u
  • of stuur een brief naar:
    Eye Wish Opticiens Klantenservice
    Antwoordnummer 5008
    3769 ZV Soesterberg

Cookies
door Cookies - Feb 5, 2017 om 13:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@cliogek: Nee hoor, je hoeft geen antwoord te geven op gestelde vragen.

marita5
door marita5 Feb 5, 2017 om 13:19
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Plaats dit maar bij alle vragen , we zijn een doorgeef luik .

cl
door cliogek - Feb 5, 2017 om 13:22
7 Antwoorden / 2 Vragen

Allemaal bedankt voor de snelle reacties tot zover!

Het prijsverschil terugkrijgen zal wel lastig worden. Volgens mijn moeder zijn monturen tot een bepaalt bedrag voor iedereen gratis.
Het prijsverschil kan waarschijnlijk dus in je voordeel werken maar ook in je nadeel.
Ga ik nog wel verder uitzoeken met de factuur erbij.

Maar het verhaal van de € 100 van Ditzo krijgt voor mijn gevoel een staartje.
Dat klopt voor geen meter.

@carola.38 Het gaat inderdaad om die verzekering.
Het gaat in beide gevallen om de meest dure glazen.
Daarbij wordt bij het afsluiten van de verzekering niet vermeld dat het vanaf 1.6 glazen is. De voorwaarden van Ditzo worden daardoor voor veel mensen de de grond in gestampt.....omdat je dat pas ziet ná het afsluiten van de verzekering. Kan Eye Wish de voorwaarden van Ditzo zomaar aanpassen als Ditzo zegt dat je op elke complete bril € 100 Euro retour krijgt ongeacht sterkte/prijs/korting. Volgens mij dus niet.

Wat bedoel je met "@cliogek: Nee hoor, je hoeft geen antwoord te geven op gestelde vragen."
Was ik in jouw ogen niet snel genoeg met het beantwoorden op je vraag?

ph
door philip36 Feb 5, 2017 om 14:59
2275 Antwoorden / 4 Vragen

lees eens
https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/bril-en-lenzen
Kijk onder het kopje Wat houdt 'dunne glazen met ultra clean coating .........in.
daar staat dat eye wish standaard dunne glazen, brekings index vanaf 1.6, levert en standaard met ultra clean ontspiegeling.

Krijgt u geen overzicht of is via 'mijn ditzo' op hun site te zien wat er betaald is?
In de algemene voorwaarden van Ditzo staat dat u de korting bij de kassa krijgt.
Geen idee hoe het allemaal werkt en wat voor brillenglazen zijn geleverd, u beide heeft de korting niet gehad, het is de vraag of Ditzo voor deze brillen dan toch geld heeft overgemaakt naar eye wish.

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2017 om 13:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zal niet roepen dat u geen extra verzekering had moeten afsluiten, maar men wordt, zeker op tv, doodgegooid met aanbiedingen van brillenboeren. Dus voortaan maar eerst even rekenen.

cl
door cliogek - Feb 5, 2017 om 13:46
7 Antwoorden / 2 Vragen

@TIJGER1,
"Dat had je kunnen weten", was een reactie die ik zag aankomen. Het is alleen geen antwoord en het heeft niks met rekenen te maken.
Misschien had ik in mijn eerste post ook nog erbij moeten zetten "A.u.b. ook niet vermelden dat ik het had kunnen weten als ik eerst had gerekend"
;)
Kijk eens op de site van Ditzo. Dan zitten er geen addertjes onder het gras. Dus was kan er misgaan zou je denken.
Het gaat dus niet om aanbiedingen van brillenboeren maar om het feit dat ik niet de korting krijg die door Ditzo wordt beloofd.
En daar is Ditzo volgens mij geen schuld aan maar zij zouden er wel iets aan moeten doen. En als er een onderons spelletje wordt gespeeld tussen Ditzo en Eye Wish dan zou ik het nog veel kwalijker vinden.

Het probleem ontstaat dus pas later. Als blijkt dat je een jaar voor niets hebt betaald en de beloofde korting in rook opgaat. En dat wil ik niet onaangeroerd laten.
Ik kan slecht tegen onrecht dat niet alleen mij aangaat maar veel meer mensen.
Dus ik zal morgen eerst contact opnemen met Ditzo en zonodig ook met rechtsbijstand.

ekiem
door ekiem - Feb 5, 2017 om 19:21
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Wij hebben juist een zeer positieve ervaring met Eyewish in combinatie met Menzis. Dit was een aanbieding waarbij je allebei een gratis monteur kreeg als je samen een bril koopt. Die 100 euro die je terug krijgt van je aanvullende verzekering werd meteen verrekend met de nog te betalen rekening.

Zou het kunnen dat dit ligt aan de Eyewish vestiging ??

ekiem

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2017 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom stelt u uw vraag eigenlijk hier en niet hij Ditzo en Eyewish?

Wij verkopen geen brillen niet met en ook niet zonder korting.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2017 om 15:09
16845 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. m.n. tijger1@ het gaat hier toch over handelen door 'ditzo' en niet door Eye Wish? In dit geval lijkt het mij toch dat Ditzo dient te worden aangesproken op het niet nakomen van een overeenkomst (voorwaarden verzekering).

Klacht indienen bij ditzo en als dat onbevredigend wordt beantwoord dan de ombudsman van KiFid.

eyewishopticiens
door eyewishopticiens - Feb 6, 2017 om 17:22
9 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Graag zouden wij u uitleg geven over de de Ditzo regeling als dit voor verwarring heeft gezorgd. In 2016 was er een andere regeling van kracht dan in 2017.       In 2017 ontvangt u 100 euro korting op een complete bril. Als u uw contactgegevens kunt sturen naar klantenservice@eyewish.nl dan nemen wij contact met u op hierover.

Met vriendelijke groet,
Eye Wish Opticiens