ju
door juffertje1883 Jan 26, 2016 om 19:08
Garantie & verzekeringen

Fiets gestolen

Ik werk op een basisschool en ben begin vorige week mijn fietssleutel op school kwijt geraakt. Ik weet zeker dat ik hem op slot had gezet, mijn fiets stond er aan het eind van de werkdag ook gewoon nog. Ik vermoed dat hij uit mijn jaszak is gevallen, en aangezien er een leuk knuffeltje aan zat zou het niet heel gek zijn dat een kind die mee naar huis heeft genomen.
Ik heb het de ouders laten weten en gevraagd mochten ze hem vinden of ze hem dan aan mij terug willen geven. De rest van de dagen met de reservesleutel naar school gefietst.
Eind van de week nog niets terug, dus van het weekend maar een nieuw sleuteltje besteld.
Kom ik vandaag na het einde van mijn werkdag buiten, is mijn fiets weg! Ik had nog geen 2e sleutel binnen en heb dus ook nog niet het nieuwe nummer aan de verzekering door kunnen geven. Wat nu??? Hij is wel gewoon verzekerd en nog maar net een jaar oud...
Wat is wijsheid?
A: Het verhaal aan de verzekering voorleggen en hopen dat ik het vergoed krijg, of...
B: De nieuwe sleutel afwachten, doorgeven aan de verzekering en later mijn fiets als gestolen opgeven???

gr een wanhopige juf

2667 9 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Jan 26, 2016 om 19:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

wanhopige Juf  een gekopieerde sleutel telt  niet , 2  originele of  hopen op coulance van de verzekering, meestal vrijwaart een school zich ook van diefstal op zijn/haar terrein..... hangt  er een camera  van de school ? zoja  vraag of  je de gejatte fiets mag bekijken  datum en tijd  weet U ongeveer.   sccs.

ju
door juffertje1883 - Jan 26, 2016 om 19:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie, ik heb een nieuw sleuteltje besteld bij een AXA leverancier adhv het nummer van mijn reservesleutel. Op de website van de verzekering (unive) staat dat je een nieuwe sleutel moet bijbestellen indien je een sleutel kwijt bent. Het nummer van de nieuwe sleutel moet ik dan weer doorgeven aan de verzekering, deze telt dan als originele sleutel.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2016 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

B is fraude, dus niet aan beginnen.

ik zou maar voor A gaan.

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2016 om 20:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Moreel besef heeft deze juf blijkbaar niet. Leuk als zo iemand waarden en normen moet bij brengen aan kleine kinderen.

mo
door monica - Jan 26, 2016 om 20:28
70 Antwoorden / 8 Vragen

Wijsheid was de fiets na het verliezen van de sleutel met een extra slot vastzetten. Het enige wat u kunt doen is uw verhaal aan de verzekering voorleggen. Optie B is fraude.

ju
door juffertje1883 - Jan 26, 2016 om 20:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft iemand ervaring met unive hoe moeilijk ze doen?

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2016 om 21:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe moeilijk ze doen is niet echt relevant, want optie B is geen werkelijke optie. Stel dat je wel voor optie B kiest en ze komen er achter, dan heb je vervolgens problemen je ooit nog eens te verzekeren.

me
door mein33 - Jan 27, 2016 om 10:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@juffertje1883,

Uw optie A. kunt u best aan de verzekeraar voorleggen, maar zij zullen u niets vergoeden aangezien u niet aan de voorwaarden kunt voldoen om twee "originele" sleutels in te leveren.
Optie B. kunt u ook aan uw verzekeraar melden, maar ook in dit geval zullen zij u niets vergoeden aangezien u geen twee "originele" sleutels kunt inleveren. Het reseve sleuteltje zal, even als de bijgemaakte, geen gebruikerssporen vertonen.
De kans is groot dat u zult worden gezien als fraudeur en uit de verzekering wordt gezet en daardoor ook nergens meer een dergelijke verzekering kunt afsluiten.
Verstandiger was geweest om gelijk een nieuw slot te laten monteren en de gegevens daarvan aan de verzekeraar te melden, maar dat is mosterd na de maaltijd.
Kijk bv. eens rond op o.a. Marktplaats of uw fiets toevallig te koop wordt aangeboden.

ph
door philip36 - Jan 27, 2016 om 11:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een beetje dom om het verlies van de fietssleutel aan de grote klok te hangen.
Hoop niet dat u zoiets doet met uw huissleutel, is straks het hele huis leeg.