Je
Flessenhouder 4e keer afgebroken

Van mijn Koelkast (Bosch inbouw nu 6,5 jaar oud) heb ik nu al 4x een afgebroken flessenhouder binnen 5 jaar gehad, de laatste in July vorig jaar en nu weer een.
Ik heb inmiddels contact met Bosch gezocht en die zeggen dat er geen technische gebreken bekend zijn (terug roep actie) bij deze flessen houder en ze geen coulance geven op plastic onderdelen. Kan dit zomaar? ik moet nu inmiddels al 4 x een nieuwe van +/- € 40,- kopen, en deze zijn volgens mijn zoek tocht niet ergens anders te koop dan by Bosch. Wij zijn niet extreem ruig en na 4 x best wel voorzichtig geworden, het kan toch niet zo zijn dat ik ieder jaar een nieuwe flessen houder moet kopen? Bosch geeft maar 25% coulance wat ik na 4 x inmiddels wel weinig vind. Je zou redelijker wijs verwachten dat zo'n flessen houder langer mee moet gaan dan 9 maanden a 1 jaar. Kan Bosch dit zo maar zeggen geen garantie op plastic delen? er bestaat toch ook zo iets als klanten bescherming want ik vind dit niet normaal. kunnen jullie mij hier in adviseren?

1172 4 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 20, 2023 om 20:27
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jeroen,

Kunt u ,ter verduidelijking van uw vraag ,iets meer informatie geven?

Om welk model gaat het?

Kunt u een foto plaatsen van hoe u uw koelkast deur indeelt?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

sira
door sira - Mar 20, 2023 om 20:41
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zou die middelste verpakking (2 ltr ?) er sowieso niet in durven zetten. U heeft nu al een totaal gewicht van 4½ ltr er in staan, nog 1 pak yoghurt of vla dan is het al 5½. Daar zijn de plastic nokjes niet op berekend.

Ik heb zelf een Bosch en het nooit meegemaakt, ook niet met andere merken. Bij mij staat er max. 3 ltr in.

Originele flessenrekken zijn ook hier te krijgen https://fixpart.nl/nl/product/view/0000061645?gclid=CjwKCAjwiOCgBhAgEiwAjv5whAFzQqAfXdnjCoFOIoBY6HRypGoGqGoC7qmgke6Gw6LyEyp-J1e66BoCK4cQAvD_BwE

Er zullen wel meer bedrijven te vinden zijn, even zoeken op model.

tenormin
door tenormin - Mar 20, 2023 om 21:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zo te zien is alleen Optimel van een normaal gewicht. De andere twee items zijn sowieso te zwaar. Heb een tijd (daar ook geleerd) in de USA gewoond, daar hebben ze zelfs zwaardere verpakkingen. Die legde ik plat op de glazen platen, dat gewicht is dan verdeeld. Hier gebruik ik de flessenhouder alleen voor hooguit anderhalve liter melk, grote fles Ketchup en noem maar op. De rest gaat allemaal plat. Wat mij wel ietwat opvalt is dat u schrijft niet "extreem" ruig te zijn en zelfs wel voorzichtiger te zijn geworden. Kortom, Bosch is een best merk maar kan natuurlijk niet  gewichten dragen die u eigenlijk gewoon zou moeten neervlijen. Dus ja, Bosch kan "zomaar" zeggen dat er geen garantie is op plastic onderdelen. Hoewel deze onderdelen veel steviger zijn dan plastic.

sira
door sira Mar 20, 2023 om 23:13
2322 Antwoorden / 24 Vragen

De ketchup kun je zelfs buiten de koelkast bewaren.

Ik heb er 1 ltr. melk in staan, een pakje koffiemelk (500 gr), een pak yoghurt, een klein plastic flesje met sladressing, een bus slagroom en een zakje vlees voor de kat. Limonadeflessen leg ik ook op de glazen plaat.

JMA2
door JMA2 - Mar 20, 2023 om 23:52
115 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry beste panelleden maar ik heb een Siemens koelkast en dat is hetzelfde als Bosch. Bij staat er standaard 3x1.5 liter frisdrank in en een 2 liter pak melk. Soms helemaal vol soms mist er wat inhoud. Mijn Siemens is nu 5 jaar oud maar nog nooit een probleem gehad. Ook nooit met mijn Vorige Siemens die hetzelfde te verduren kreeg.

En ik ben er niet extra voorzichtig mee.
Als uw bevestiging anders/zwakker is dan is een lager gewicht de enige oplossing zoals al aangegeven. Dit soort onderdelen kunt u beter in bijvoorbeeld Duitsland proberen te vinden dat gaat u veel geld schelen.