Wi
door Winkbuul May 13, 2021 om 08:22
Garantie & verzekeringen
Folie keukenkastje laat los

Hallo, onlangs ontdekten wij bij toeval dat het deurtje van het keukenkastje wat is bevestigd boven de afzuigkap aan de binnenkant , onderaan in hoek, zowel in lengte als in hoogte 3 tot 4cm de folie is losgegaan. Ik heb de leverancier van de keuken hierop aangesproken en een foto ervan bijgevoegd. Hij heeft mij al medegedeeld dat deze keuken niet meer wordt geleverd sinds 2017?.....onze keuken is juni 2015 geplaatst. Dus net niet 6 jaar oud. Keuken ziet verder perfect uit, ook was service tot nu toe goed. Echter zie ik de bui al hangen voor wat betreft nalevering van deurtje. Ik hoef deur ook niet voor niks, ik wil best betalen. Mijn vraag: heb ik recht op een passende vervangend deur. Ik heb vernomen dat er na de garantie nog altijd een soort van garantie geleverd kan of moet worden? Zaak is aangesloten bij CBW. Leverancier heeft mij zelfs een adres gegeven van een firma die deze panelen kan maken. Alleen is de vraag of zei  dit voor een deurtje willen doen.

2758 7 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 13, 2021 om 08:25
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Winkbuul .

Leverancier heeft mij zelfs een adres gegeven van een firma die deze panelen kan maken. Alleen is de vraag of zei  dit voor een deurtje willen doen.

Als u nu contact opneemt met de firma die deze panelen kan maken , heeft u meteen een antwoord op uw vraag .

panter22
door panter22 - May 13, 2021 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

Ga eerst maar eens vragen aan de firma of ze een nieuw deurtje kunnen maken. Misschien vallen de kosten mee.
Kan de leverancier er niet voor zorgen voor  nieuwe folie  op het deurtje?

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2021 om 09:23
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven reacties.  Op basis van uw vraag m.b.t. rechten zou u een beroep kunnen dieoen op de consumentenwetgeving maar gelet op het feit dat de bedoelde deur al ca. 6 jaar geleden is geplaatst zal hoe dan ook door u het bewijs geleverd moeten worden dat de oorzaak niet aan u is te verwijten en kan/mag er rekening worden gehouden met ook afschrijving.

U geeft aan dat de leverancier u een adres heeft gegeven die eventueel een vervangende deur kan maken, benader die dan en wacht dan even af wat dan de kosten zullen zijn. Mogelijk zullen die best meevallen en zal dat u de nodige moeite besparen. Daarbij lijkt het mij ook mogelijk dat de folie vervangen kan worden en is het zinvol dat ook na te gaan, bijv. bij een  'klusbedrijf' / kleien aannemer.

Een verwijzing naar de wetgeving, gebaseerd op hetgeen in BW art 7: 17 t/m 25 is gemeld: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en m.b.t. eventueel eegeschillencommissie  https://www.cbw-erkend.nl/geschillencommissie-wonen  Het lijkt mij echter dat u daar niet aan moet beginnen en zeker niet als vervanging niet al te kostbaar is. (Wel actie nemen zal u in ieder geval tijd en ook geld kosten.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - May 13, 2021 om 09:32
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kan aan mij liggen maar ik zie wel een rand maar geen folie wat loslaat en het ziet er nu niet bepaald schoon uit. Ik zie er schimmel tussen wat betekend dat de boel daar behoorlijk vochtig en warm is geweest. De rand zou u zelf kunnen repareren door het eerst goed schoon te maken, lijm er tussen en met een warme strijkout en bakpapier de boel glad te strijken. Tijdelijk even vastzetten met schilderstape en dan moet het goed komen.

Topantwoord

ma
door malty - May 13, 2021 om 09:36
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer alleen de folie aan de kopse kanten is losgelaten zou ik dat zelf opnieuw plakken.
Met een nieuw deurtje krijgt u natuurlijk kleurverschil met de rest van keuken want na 6 jaar zullen de keukenkastjes toch wel wat vergeeld zijn.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 13, 2021 om 10:12
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vet & Vocht en nog enige hitte, bekend probleem en bij minimale kier kan deze loskomen.

Een deurtje speciaal namaken  in maat en kleur is veel en duur werk.

De herstel met stijkbout, kan  maar  zelf zou ik voor weghalen en lakken gaan.

Mijn  deur ingebouwde Vaatwasser had gelijkwaardige schade na 3 jaren!
Stijkbout was na  enkele weken weer los.
Na  grondverf en later hoogglans  lak op kleur en  na 5 lagen was het  weer netjes en acceptabel.

Wel dus 5 dunne lagen lak moeten aanbrengen, en tussendoor opschuren.
Folie  zie ik zelf niet zitten, gelakte die hecht in het hout/MDF  en  niet erop gelijmd.

Ja, mijn Vaatwasser is Vocht en Warmte,  en ging ook los.
Het was meerdere weken verven, schuren, verven schuren maar  kosten:
1 blikje Grondverf en 1 blikje Hoogglans op juiste kleur.

gerbera
door gerbera May 13, 2021 om 11:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Stijkbout was na  enkele weken weer los.

Verkeerde lijm gebruikt;-))

Wi
door Winkbuul May 13, 2021 om 11:32
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ondertussen een bedrijf gevonden wat het deurtje kan herstellen. Niets strijkbout en folie op nieuw plakken. Zij halen de folie er vanaf. Schuren het op, spuiten het weer mooi glad, polijsten etc,.....alleen dit werk vergt enige tijd voor het klaar is. Hij schat 4 tot 5 weken. Maar hij zegt wel dat er altijd een miniem kleurverschil zal blijven. De deur is hoogglans folie.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 13, 2021 om 22:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Nee Gerbera,  de lijm  die los liet  plakte na warm maken weer,
geen verkeerde maar  originele geprobeerd.

Maar net als  Wink buul,  schuren en spuiten , ik had kwastje  maar dat ging ook prima...

Hopelijk  heeft  deze persoon een offertje   gekregen voor deze vele uren, want  dat kan voor 1 deurtje flink oplopen.

gerbera
door gerbera - May 13, 2021 om 21:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Weer een probleem uit de wereld.

DOOR WINKBUUL 13 MEI 2021 OM 11:32
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik heb ondertussen een bedrijf gevonden wat het deurtje kan herstellen. Niets strijkbout en folie op nieuw plakken. Zij halen de folie er vanaf. Schuren het op, spuiten het weer mooi glad, polijsten etc,.....alleen dit werk vergt enige tijd voor het klaar is. Hij schat 4 tot 5 weken. Maar hij zegt wel dat er altijd een miniem kleurverschil zal blijven. De deur is hoogglans folie.