Folie keukenkastje laat los
Hallo, onlangs ontdekten wij bij toeval dat het deurtje van het keukenkastje wat is bevestigd boven de afzuigkap aan de binnenkant , onderaan in hoek, zowel in lengte als in hoogte 3 tot 4cm de folie is losgegaan. Ik heb de leverancier van de keuken hierop aangesproken en een foto ervan bijgevoegd. Hij heeft mij al medegedeeld dat deze keuken niet meer wordt geleverd sinds 2017?.....onze keuken is juni 2015 geplaatst. Dus net niet 6 jaar oud. Keuken ziet verder perfect uit, ook was service tot nu toe goed. Echter zie ik de bui al hangen voor wat betreft nalevering van deurtje. Ik hoef deur ook niet voor niks, ik wil best betalen. Mijn vraag: heb ik recht op een passende vervangend deur. Ik heb vernomen dat er na de garantie nog altijd een soort van garantie geleverd kan of moet worden? Zaak is aangesloten bij CBW. Leverancier heeft mij zelfs een adres gegeven van een firma die deze panelen kan maken. Alleen is de vraag of zei dit voor een deurtje willen doen.
Topantwoord
Hallo Winkbuul .
Leverancier heeft mij zelfs een adres gegeven van een firma die deze panelen kan maken. Alleen is de vraag of zei dit voor een deurtje willen doen.
Als u nu contact opneemt met de firma die deze panelen kan maken , heeft u meteen een antwoord op uw vraag .
Ga eerst maar eens vragen aan de firma of ze een nieuw deurtje kunnen maken. Misschien vallen de kosten mee.
Kan de leverancier er niet voor zorgen voor nieuwe folie op het deurtje?
Zie de al gegeven reacties. Op basis van uw vraag m.b.t. rechten zou u een beroep kunnen dieoen op de consumentenwetgeving maar gelet op het feit dat de bedoelde deur al ca. 6 jaar geleden is geplaatst zal hoe dan ook door u het bewijs geleverd moeten worden dat de oorzaak niet aan u is te verwijten en kan/mag er rekening worden gehouden met ook afschrijving.
U geeft aan dat de leverancier u een adres heeft gegeven die eventueel een vervangende deur kan maken, benader die dan en wacht dan even af wat dan de kosten zullen zijn. Mogelijk zullen die best meevallen en zal dat u de nodige moeite besparen. Daarbij lijkt het mij ook mogelijk dat de folie vervangen kan worden en is het zinvol dat ook na te gaan, bijv. bij een 'klusbedrijf' / kleien aannemer.
Een verwijzing naar de wetgeving, gebaseerd op hetgeen in BW art 7: 17 t/m 25 is gemeld: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en m.b.t. eventueel eegeschillencommissie https://www.cbw-erkend.nl/geschillencommissie-wonen Het lijkt mij echter dat u daar niet aan moet beginnen en zeker niet als vervanging niet al te kostbaar is. (Wel actie nemen zal u in ieder geval tijd en ook geld kosten.
Topantwoord
Kan aan mij liggen maar ik zie wel een rand maar geen folie wat loslaat en het ziet er nu niet bepaald schoon uit. Ik zie er schimmel tussen wat betekend dat de boel daar behoorlijk vochtig en warm is geweest. De rand zou u zelf kunnen repareren door het eerst goed schoon te maken, lijm er tussen en met een warme strijkout en bakpapier de boel glad te strijken. Tijdelijk even vastzetten met schilderstape en dan moet het goed komen.
Topantwoord
Wanneer alleen de folie aan de kopse kanten is losgelaten zou ik dat zelf opnieuw plakken.
Met een nieuw deurtje krijgt u natuurlijk kleurverschil met de rest van keuken want na 6 jaar zullen de keukenkastjes toch wel wat vergeeld zijn.
Vet & Vocht en nog enige hitte, bekend probleem en bij minimale kier kan deze loskomen.
Een deurtje speciaal namaken in maat en kleur is veel en duur werk.
De herstel met stijkbout, kan maar zelf zou ik voor weghalen en lakken gaan.
Mijn deur ingebouwde Vaatwasser had gelijkwaardige schade na 3 jaren!
Stijkbout was na enkele weken weer los.
Na grondverf en later hoogglans lak op kleur en na 5 lagen was het weer netjes en acceptabel.
Wel dus 5 dunne lagen lak moeten aanbrengen, en tussendoor opschuren.
Folie zie ik zelf niet zitten, gelakte die hecht in het hout/MDF en niet erop gelijmd.
Ja, mijn Vaatwasser is Vocht en Warmte, en ging ook los.
Het was meerdere weken verven, schuren, verven schuren maar kosten:
1 blikje Grondverf en 1 blikje Hoogglans op juiste kleur.
Stijkbout was na enkele weken weer los.
Verkeerde lijm gebruikt;-))
Ik heb ondertussen een bedrijf gevonden wat het deurtje kan herstellen. Niets strijkbout en folie op nieuw plakken. Zij halen de folie er vanaf. Schuren het op, spuiten het weer mooi glad, polijsten etc,.....alleen dit werk vergt enige tijd voor het klaar is. Hij schat 4 tot 5 weken. Maar hij zegt wel dat er altijd een miniem kleurverschil zal blijven. De deur is hoogglans folie.
Nee Gerbera, de lijm die los liet plakte na warm maken weer,
geen verkeerde maar originele geprobeerd.
Maar net als Wink buul, schuren en spuiten , ik had kwastje maar dat ging ook prima...
Hopelijk heeft deze persoon een offertje gekregen voor deze vele uren, want dat kan voor 1 deurtje flink oplopen.
Weer een probleem uit de wereld.
Ik heb ondertussen een bedrijf gevonden wat het deurtje kan herstellen. Niets strijkbout en folie op nieuw plakken. Zij halen de folie er vanaf. Schuren het op, spuiten het weer mooi glad, polijsten etc,.....alleen dit werk vergt enige tijd voor het klaar is. Hij schat 4 tot 5 weken. Maar hij zegt wel dat er altijd een miniem kleurverschil zal blijven. De deur is hoogglans folie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer