Fysio vergoeding menzis
Ik heb een collectieve verzekering bij menzis met aanvullende verzekering kreeg mijn nieuwe polis met bijgaande folder waarop stond dat ik recht had op 27x fysio. nou hoorde ik dat menzis de fysio verlaagd had naar 20x dus ben ik gaan bellen met hen want in het folder dat ik gekregen had stond duidelijk 27x daar kreeg ik te horen dat dit alleen geld voor collectief maar dat had ik ook. maar toen zeiden ze dat ik een verkeerd folder had gekregen en mijn collectieve verzekering daar niet onder viel. welke er wel onder viel werd niet gezegd. maar nergens in het folder staat welke wel en niet er onder vallen dus kunnen ze altijd zeggen dat de mijne er niet onder valt en dat het een foutje was dat ik het verkeerde folder had gekregen. maar op mijn polis staat duidelijk collectief en ik krijg ook de kortingen. een paar weken later krijg ik dus een ander folder zonder het woord collectief en met maar 20x. maar nog steeds staat op mijn polis dat ik een collectieve polis heb. zij kunnen dus naar believe zeggen dat die er niet onder valt terwijl op de folder niets vermeld staat. nat een tel. kontakt krijg ik dat dus te horen als ik niet gebeld had had ik van niets geweten. verder zeiden ze dat als ik een ongeluk krijg ik recht op 16x had dus je moet eerst een ongeluk krijgen maar daar kunnen ze dan ook weer onderuit door te zeggen ja maar dat ongeluk valt er niet onder. dan krijg je te horen dat ze voor reuma een mooi bewegings programma hebben dat je kan downloaden. ik beweeg al zoveel ik kan en met reuma heb je daar niets aan je moet gemasseerd worden om weer wat te kunnen bewegen. door een reumatoloog word je naar fysio gestuurd maar dat kan je dus zelf betalen en met een klein pensioen zit dat er niet in. en nog steeds staat op mijn polis dat ik collectief verzekerd ben wat is wetsgeldig een polis of een los folder die ik nu dus 2 heb een voor collectief en een zonder. graag een reaktie wat ik kan doen hiervoor overstappen maar of het aanvechten. ik vind dat ik in mijn recht sta omdat nergens vermeld is dat er onderscheid gemaakt word van welke collectieve tijds verzekeringen er wel en niet ondervallen.
U heeft recht op de zorg die in de polisvoorwaarden die bij uw verzekering hoort, vermeld staat.
U kunt aan de folder geen rechten ontlenen.
Een collectief van verzekerden kan specifieke afspraken hebben gemaakt voor een door dat collectief mede afgesloten aanvullende verzekering.
Het collectief waarvan u deel uitmaakt kennelijk niet.
U kunt nu nog veranderen van verzekeraar maar let op veel verzekeraars hebben het aantal behandelingen bij de fysio beperkt of de aanvullende verzekering duurder gemaakt.
Hallo Gerrie Van Zutphen ,
Collectief verzekerd?
Bent u collectief bij ons verzekerd en heeft u uw polis in de brievenbus ontvangen? Dan kan het zijn dat u per abuis de verkeerde folder als bijlage heeft gekregen. Bekijk hiernaast de wijzigingen in onder andere de pakketten ExtraVerzorgd, JongerenVerzorgd en TandVerzorgd.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel en scroll naar beneden ,
https://www.menzis.nl/zorgverzekering-2022
Aan een folder kun je geen rechten ontlenen. Heeft jouw collectief niet over het aantal behandelingen onderhandeld dan heb je dus geen recht op de 27 behandelingen die andere collectieven wel hebben.
Lees de eerder gegeven link van Marita5 maar door.
Even een tip aangezien ik je tekst 3 keer door heb moeten lezen.
Zorg dat er meer ruimte tussen de regels staan (een enter of witregel) dat komt de leesbaarheid ten goede en in de Nederlandse schrijftaal is het standaard dat na een punt (.) er een hoofdletter gebruikt wordt.
Indien u het oneens bent met deze gang van zaken en gegeven antwoorden dan rest het indienen van een klacht bij
info@skgz.nl Geschillen Commisie Ziektekosten hoewel ik denk dat het antwoord van hen niet anders zal zijn. Bovendien mogen en kunnen er fouten worden gemaakt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer