wi
door willem@1951 May 19, 2018 om 17:14
Garantie & verzekeringen

Garantie

Bij AH heb ik vorig jaar een koffieapparaat gekocht met twee jaar garantie. Nu is het apparat stuk en ging ik met de aankoopbon naar AH. Daar kreeg ik te horen dat ik dat zelf met de leverancier moet oplossen. Op mijn reactie dat ik het daar niet mee eens was zei men dat de leverancier de garantie geeft en niet AH. Mijn vraag is of het verhaal van AH klopt. Ik zou niet eens weten wie de leverancier is. Het lijkt mij dat de verkoper verantwoordelijk is voor het afhandelen van garantieproblemen. Ben benieuwd naar reacties.

2379 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - May 19, 2018 om 17:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen
3

Nee, dat klopt niet. AH is de verkoper en die geeft de garantie.

Wijs ze hier maar op (bron Consuwijzer):

"De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen."

tenormin
door tenormin May 19, 2018 om 17:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Geef die link eens door @diumenge, krijg bij mijn vraag op Garantie non food producten en garantie geen "antwoord". Woord garantie is alleen, wat ik zie, voedsel (en bon). Oh, zie dat je nu e.e.a. hebt toegevoegd. Denk dat Appie dan toch doorverwijst naar de leverancier.

diumenge
door diumenge May 19, 2018 om 17:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat al een link in mijn reactie.

tenormin
door tenormin May 19, 2018 om 17:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, die heb je toegevoegd, zie mijn eerste reactie. Mag hoor, bedoel het gewoon goed.

diumenge
door diumenge May 19, 2018 om 17:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, die heb ik toegevoegd, maar toen stond je reactie/vraag om een link er nog niet.

diumenge
door diumenge May 19, 2018 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En Appie kan wel doorverwijzen naar de leverancier, maar dat hoeft de consument dus niet te accepteren.

tenormin
door tenormin May 19, 2018 om 17:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Neu, maar ja, Appie doet 't dus wel. Maar goed, dat moet te TS maar eens de bedrijfsleider aan zijn jas trekken. ;-)

marita5
door marita5 - May 19, 2018 om 17:32
11512 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Willem@1951 , 

AH blijft verantwoordelijk , lees hier de voorwaarden art 12 , klik op de rode regels . 

https://www.ah.nl/algemene-voorwaarden

tenormin
door tenormin May 19, 2018 om 17:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Deze verwijzing heb ik dus niet gezien. Dus op naar de AH. De TS dan. ;-)

tenormin
door tenormin - May 19, 2018 om 17:36
16829 Antwoorden / 108 Vragen
1

Los van het feit dat AH kennelijk voor deze garantie verantwoordelijk is; dat koffiezet apparaat heeft, neem ik aan, toch wel een naam, merk? Ik zou niet eens weten wie de leverancier is.

hutch
door hutch - May 19, 2018 om 19:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Is het soms een Tristar? Klik * hier * om die modellen te bekijken. Deze worden/werden ook door AH verkocht.

hutch
door hutch May 19, 2018 om 19:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En wat de anderen schrijven klopt (uiteraard). AH is verantwoordelijk, echter soms kan het makkelijker en sneller gaan, indien er direct contact wordt opgenomen met de fabrikant / importeur. Vooral als er een afspraak ligt tussen die twee partijen.

panter22
door panter22 - May 19, 2018 om 20:22
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je kunt contact opnemen met de klantenservice:

https://www.ah.nl/klantenservice/contact-opnemen

marita5
door marita5 - May 20, 2018 om 07:41
11512 Antwoorden / 15 Vragen
1

@Willem@1951 , 

Aanvulling op @panter22 , tel.nr klantenservice : 

Telefoonnummer: 0800-0305
Bereikbaarheid: vanaf maandag t/m zaterdag van 8:00 uur tot 23:00 uur .

pe
door peter476 - May 23, 2018 om 14:39
1 Antwoorden / Vragen
0

Als u binnen de garantietermijn problemen heeft met b.v. uw Toyota dan zegt uw dealer toch ook niet dat u er maar mee naar Japan moet gaan...

gerard van tol
door gerard van tol - May 23, 2018 om 14:42
26 Antwoorden / Vragen
0

Natuurlijk moet AH de zaak afhandelen. Dat staat gewoon in de wet, de verkoper is verantwoordelijk voor de levering van een goed werkend product.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer