Garantie
Bij AH heb ik vorig jaar een koffieapparaat gekocht met twee jaar garantie. Nu is het apparat stuk en ging ik met de aankoopbon naar AH. Daar kreeg ik te horen dat ik dat zelf met de leverancier moet oplossen. Op mijn reactie dat ik het daar niet mee eens was zei men dat de leverancier de garantie geeft en niet AH. Mijn vraag is of het verhaal van AH klopt. Ik zou niet eens weten wie de leverancier is. Het lijkt mij dat de verkoper verantwoordelijk is voor het afhandelen van garantieproblemen. Ben benieuwd naar reacties.
Nee, dat klopt niet. AH is de verkoper en die geeft de garantie.
Wijs ze hier maar op (bron Consuwijzer):
"De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen."
Geef die link eens door @diumenge, krijg bij mijn vraag op Garantie non food producten en garantie geen "antwoord". Woord garantie is alleen, wat ik zie, voedsel (en bon). Oh, zie dat je nu e.e.a. hebt toegevoegd. Denk dat Appie dan toch doorverwijst naar de leverancier.
Er staat al een link in mijn reactie.
Nee, die heb je toegevoegd, zie mijn eerste reactie. Mag hoor, bedoel het gewoon goed.
Ja, die heb ik toegevoegd, maar toen stond je reactie/vraag om een link er nog niet.
En Appie kan wel doorverwijzen naar de leverancier, maar dat hoeft de consument dus niet te accepteren.
Neu, maar ja, Appie doet 't dus wel. Maar goed, dat moet te TS maar eens de bedrijfsleider aan zijn jas trekken. ;-)
Hallo Willem@1951 ,
AH blijft verantwoordelijk , lees hier de voorwaarden art 12 , klik op de rode regels .
https://www.ah.nl/algemene-voorwaarden
Deze verwijzing heb ik dus niet gezien. Dus op naar de AH. De TS dan. ;-)
Los van het feit dat AH kennelijk voor deze garantie verantwoordelijk is; dat koffiezet apparaat heeft, neem ik aan, toch wel een naam, merk? Ik zou niet eens weten wie de leverancier is.
Is het soms een Tristar? Klik * hier * om die modellen te bekijken. Deze worden/werden ook door AH verkocht.
En wat de anderen schrijven klopt (uiteraard). AH is verantwoordelijk, echter soms kan het makkelijker en sneller gaan, indien er direct contact wordt opgenomen met de fabrikant / importeur. Vooral als er een afspraak ligt tussen die twee partijen.
Als al gezegd: De verkoper is verantwoordelijk en gaat in de fout u te verwijzen naar de leverancier.
Evt. klacht indienen bij hoofdvestiging in Zaandam
Ik geef u de relevante wetteksten (verwijzing naar).
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
@Willem@1951 ,
Aanvulling op @panter22 , tel.nr klantenservice :
Telefoonnummer: 0800-0305
Bereikbaarheid: vanaf maandag t/m zaterdag van 8:00 uur tot 23:00 uur .
Als u binnen de garantietermijn problemen heeft met b.v. uw Toyota dan zegt uw dealer toch ook niet dat u er maar mee naar Japan moet gaan...
Natuurlijk moet AH de zaak afhandelen. Dat staat gewoon in de wet, de verkoper is verantwoordelijk voor de levering van een goed werkend product.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer