wi
door willem@1951 May 19, 2018 om 17:14
Garantie & verzekeringen

Garantie

Bij AH heb ik vorig jaar een koffieapparaat gekocht met twee jaar garantie. Nu is het apparat stuk en ging ik met de aankoopbon naar AH. Daar kreeg ik te horen dat ik dat zelf met de leverancier moet oplossen. Op mijn reactie dat ik het daar niet mee eens was zei men dat de leverancier de garantie geeft en niet AH. Mijn vraag is of het verhaal van AH klopt. Ik zou niet eens weten wie de leverancier is. Het lijkt mij dat de verkoper verantwoordelijk is voor het afhandelen van garantieproblemen. Ben benieuwd naar reacties.

2378 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - May 19, 2018 om 17:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen
3

Nee, dat klopt niet. AH is de verkoper en die geeft de garantie.

Wijs ze hier maar op (bron Consuwijzer):

"De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen."

tenormin
door tenormin May 19, 2018 om 17:21
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Geef die link eens door @diumenge, krijg bij mijn vraag op Garantie non food producten en garantie geen "antwoord". Woord garantie is alleen, wat ik zie, voedsel (en bon). Oh, zie dat je nu e.e.a. hebt toegevoegd. Denk dat Appie dan toch doorverwijst naar de leverancier.

diumenge
door diumenge May 19, 2018 om 17:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat al een link in mijn reactie.

tenormin
door tenormin May 19, 2018 om 17:24
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, die heb je toegevoegd, zie mijn eerste reactie. Mag hoor, bedoel het gewoon goed.

diumenge
door diumenge May 19, 2018 om 17:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, die heb ik toegevoegd, maar toen stond je reactie/vraag om een link er nog niet.

diumenge
door diumenge May 19, 2018 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En Appie kan wel doorverwijzen naar de leverancier, maar dat hoeft de consument dus niet te accepteren.

tenormin
door tenormin May 19, 2018 om 17:32
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Neu, maar ja, Appie doet 't dus wel. Maar goed, dat moet te TS maar eens de bedrijfsleider aan zijn jas trekken. ;-)

marita5
door marita5 - May 19, 2018 om 17:32
11510 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Willem@1951 , 

AH blijft verantwoordelijk , lees hier de voorwaarden art 12 , klik op de rode regels . 

https://www.ah.nl/algemene-voorwaarden

tenormin
door tenormin May 19, 2018 om 17:34
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Deze verwijzing heb ik dus niet gezien. Dus op naar de AH. De TS dan. ;-)

tenormin
door tenormin - May 19, 2018 om 17:36
16828 Antwoorden / 108 Vragen
1

Los van het feit dat AH kennelijk voor deze garantie verantwoordelijk is; dat koffiezet apparaat heeft, neem ik aan, toch wel een naam, merk? Ik zou niet eens weten wie de leverancier is.

hutch
door hutch - May 19, 2018 om 19:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Is het soms een Tristar? Klik * hier * om die modellen te bekijken. Deze worden/werden ook door AH verkocht.

hutch
door hutch May 19, 2018 om 19:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En wat de anderen schrijven klopt (uiteraard). AH is verantwoordelijk, echter soms kan het makkelijker en sneller gaan, indien er direct contact wordt opgenomen met de fabrikant / importeur. Vooral als er een afspraak ligt tussen die twee partijen.

panter22
door panter22 - May 19, 2018 om 20:22
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je kunt contact opnemen met de klantenservice:

https://www.ah.nl/klantenservice/contact-opnemen

marita5
door marita5 - May 20, 2018 om 07:41
11510 Antwoorden / 15 Vragen
1

@Willem@1951 , 

Aanvulling op @panter22 , tel.nr klantenservice : 

Telefoonnummer: 0800-0305
Bereikbaarheid: vanaf maandag t/m zaterdag van 8:00 uur tot 23:00 uur .

pe
door peter476 - May 23, 2018 om 14:39
1 Antwoorden / Vragen
0

Als u binnen de garantietermijn problemen heeft met b.v. uw Toyota dan zegt uw dealer toch ook niet dat u er maar mee naar Japan moet gaan...

gerard van tol
door gerard van tol - May 23, 2018 om 14:42
26 Antwoorden / Vragen
0

Natuurlijk moet AH de zaak afhandelen. Dat staat gewoon in de wet, de verkoper is verantwoordelijk voor de levering van een goed werkend product.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Yo
Yoshi Vermeulen - Jul 3, 2023 om 12:57
Computers & telefonie

Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus

Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton,  maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

Edouardus
Edouardus - Apr 21, 2024 om 14:27
Voeding & gezondheid

Schuursponsjes en micro-plastic

Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer