Country7
door Country7 Jul 19, 2019 om 13:52
Garantie & verzekeringen

Garantie 2mnd verlopen heb ik dan nog recht op garantie

Ik heb een fiets van Amslod 2jaar en 2mnd ik ben al van begin aan de fiets te ergeren.heb meermalen iets aan gehad.
Sensor.spaken.regelmatig kettingkast.zadelpin gebroken.behuizinng schakelknop.zadel gebroken.
Wat moet ik hiermee ?

1278 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 19, 2019 om 13:56
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo CCountry7 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

ju
door juliomariner - Jul 19, 2019 om 14:18
1321 Antwoorden / 2 Vragen

De leverancier heeft wel elke keer de problemen onder garantie verholpen en de fiets is nu OK maar u ergert er zich toch aan?
Op zich heeft u denk ik dan geen rechten bij de leverancier aangezien ze de problemen hebben verholpen en de fiets is nu goed.
In dat geval zou im de fiets inruilen zodat u zich niet meer hoeft te ergeren.
Mochten er nog wel problemen zijn zou ik er mee terug naar de leverancier gaan en met hem overleggen.

panter22
door panter22 - Jul 19, 2019 om 14:27
6599 Antwoorden / Vragen

De fiets houden, inruilen of verkopen.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2019 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat moet ik hiermee ?
Beetje onduidelijk: als de garantie verlopen is dan is die termijn voorbij.
Heb je nu dan (weer) een probleem met die fiets?
Al eens aan inruil gedacht?

1paul
door 1paul - Jul 19, 2019 om 14:44
3132 Antwoorden / 0 Vragen

uw fiets is duidelijk non-conform, dat wil zeggen dat deze niet aan de normale verwachting voldoet, stel amslod voor de keus, of wederom repareren of ontbind de overeenkomst, in dat laatste geval, doe dit schriftelijk per aangeschreven brief...

jo
door jorisw Jul 20, 2019 om 12:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt je ook afvragen wat je van een B- (of misschien wel C-)merk mag verwachten. Er wordt makkelijk geschermd met non-conformiteiten, maar het lijkt me dat de verwachting van een Amslod fiets toch iets lager mogen zijn dan van een Gazelle/Batavus/etc.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 19, 2019 om 18:52
16827 Antwoorden / 202 Vragen

In feite heeft u niets mmet fabrieksgarantie te maken en is de consumentenbeschermingswetgeving leidend van toepassing. Zie:

www.consuwijzer.nl (die verwijzing kreeg u al)
ht en eventueel verdertp://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

DE fiets is wel ouder dan twee jaar en is het aan u om te bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt. U geeft aan dat u zich al van begin af aan heeft geergerd aan de fiets en ook ik neem aan dat volgens de wetgeving is gerepareed, echter nog steeds niet afdoende. Er kan in dit geval wel een bepaald bedrag aan afschrijving in rekening worden gebracht. Als ook al gemeld: aan inruil gedacht, ik zie reclames m.b.t korting bij het inleveren van een oude e-bike.

gerbera
door gerbera - Jul 20, 2019 om 09:42
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Achteraf had u reeds bij een 3e schade Amslod voor de keus moeten stellen, omruilen of koop ontbinden. Als u nu, na de garantietermijn, opnieuw problemen heeft met de fiets zou ik alsnog die eis stellen. Een dergelijke fiets moet best wel meer dan 2 jaar en 2 maanden meegaan dus heeft u een wanproduct gekocht. Volg het advies van @heremietkreeft en ga anders langs bij het juridisch loket in uw woonplaats.

panter22
door panter22 - Jul 20, 2019 om 13:23