Garantie 2mnd verlopen heb ik dan nog recht op garantie
Ik heb een fiets van Amslod 2jaar en 2mnd ik ben al van begin aan de fiets te ergeren.heb meermalen iets aan gehad.
Sensor.spaken.regelmatig kettingkast.zadelpin gebroken.behuizinng schakelknop.zadel gebroken.
Wat moet ik hiermee ?
Hallo CCountry7 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
De leverancier heeft wel elke keer de problemen onder garantie verholpen en de fiets is nu OK maar u ergert er zich toch aan?
Op zich heeft u denk ik dan geen rechten bij de leverancier aangezien ze de problemen hebben verholpen en de fiets is nu goed.
In dat geval zou im de fiets inruilen zodat u zich niet meer hoeft te ergeren.
Mochten er nog wel problemen zijn zou ik er mee terug naar de leverancier gaan en met hem overleggen.
Wat moet ik hiermee ?
Beetje onduidelijk: als de garantie verlopen is dan is die termijn voorbij.
Heb je nu dan (weer) een probleem met die fiets?
Al eens aan inruil gedacht?
uw fiets is duidelijk non-conform, dat wil zeggen dat deze niet aan de normale verwachting voldoet, stel amslod voor de keus, of wederom repareren of ontbind de overeenkomst, in dat laatste geval, doe dit schriftelijk per aangeschreven brief...
Je kunt je ook afvragen wat je van een B- (of misschien wel C-)merk mag verwachten. Er wordt makkelijk geschermd met non-conformiteiten, maar het lijkt me dat de verwachting van een Amslod fiets toch iets lager mogen zijn dan van een Gazelle/Batavus/etc.
In feite heeft u niets mmet fabrieksgarantie te maken en is de consumentenbeschermingswetgeving leidend van toepassing. Zie:
DE fiets is wel ouder dan twee jaar en is het aan u om te bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt. U geeft aan dat u zich al van begin af aan heeft geergerd aan de fiets en ook ik neem aan dat volgens de wetgeving is gerepareed, echter nog steeds niet afdoende. Er kan in dit geval wel een bepaald bedrag aan afschrijving in rekening worden gebracht. Als ook al gemeld: aan inruil gedacht, ik zie reclames m.b.t korting bij het inleveren van een oude e-bike.
Achteraf had u reeds bij een 3e schade Amslod voor de keus moeten stellen, omruilen of koop ontbinden. Als u nu, na de garantietermijn, opnieuw problemen heeft met de fiets zou ik alsnog die eis stellen. Een dergelijke fiets moet best wel meer dan 2 jaar en 2 maanden meegaan dus heeft u een wanproduct gekocht. Volg het advies van @heremietkreeft en ga anders langs bij het juridisch loket in uw woonplaats.
Op de site van Amslod staat 3 jaar aan huis garantie:
https://amslod.nl/?gclid=EAIaIQobChMI2Ij647DD4wIV2ed3Ch22xwhOEAAYASAAEgKs1_D_BwE
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer