Wi
door WimJacobi Mar 20, 2018 om 08:35
Garantie & verzekeringen
Garantie bij prominent

Garantie bij prominent

Drie jaar geleden kochten wij twee relaxfauteuils bij Prominent. Nu is er een leuning afgebroken. Prominent zegt: "er is maar een jaar garantie op". Klopt dit wel? Dit is toch geen normale slijtage, maar een constructieprobleem?

5481 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2018 om 08:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Dit is toch geen normale slijtage, maar een constructieprobleem?
Lijkt me wel. er van uitgaande dat er sprake is van normaal gebruik en er geen 'geweld van buitenaf' gebruikt is.

Ter info: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

panter22
door panter22 - Mar 20, 2018 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen
1

Kijk in de algemene voorwaarden en klik op artikel 16, klachtenregeling en volg deze procedure.
Komen jullie er niet uit, klik dan op artikel 17, geschillenregeling.
https://www.prominent.nu/algemene-voorwaarden

Kijk ook op garantie:
https://www.prominent.nu/klantenservice/garantie

Ge
door Genee - Mar 20, 2018 om 09:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Er zit een draaipunt voor de armleuning in de stoelzitting
Waarschijnlijk draaide dat, door een of andere oorzaak, niet meer soepel en kwam er telkens met het naar achteren zetten van de rugleuning kracht op de stang van de armleuning waardoor deze op een gegeven moment door metaalmoeheid is afgebroken.
Of dat al door een constructiefout vanaf het begin zo is geweest kunt u zelf niet controleren.

Misschien, als Prominent het niet onder garantie wil repareren, de Belbus vragen voor u te bemiddelen.
Wanneer Prominent de stoel meeneemt voor onderzoek, kunt u naderhand niet meer aantonen wat de oorzaak is geweest.
U zou ook eens aan Prominent kunnen vragen wat reparatie gaat kosten.


marita5
door marita5 - Mar 20, 2018 om 09:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo WimJacobi , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa 

Plaats een klacht op klachtenkompas , hier reageert Prominent .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/prominent/details?companyId=f53e61da-aa5e-479d-8f4f-6b87797cb044

hansje klein
door hansje klein - Mar 20, 2018 om 09:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen
1

Iemand ... moet uw recht gaan halen

en dus onderzoeken of dit een constructieprobleem/fabrikagefout is of het gevolg van een verkeerd gebruik. Het beste laat u dit door een expert uit de branche doen. Repareren staat sowieso aan. U kunt ook gelijk naar de geschillencommissie stappen.

U staat beduidend steviger in uw schoenen wanneer er meerdere klachten gespot kunnen worden over hetzelfde probleem. Ga eens op zoek naar reviews en klachten zoals op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl.

Een rechtsbijstandsverzekering kunnen aanspreken zou helemaal prima zijn ....

Op Klacht.nl zie ik vaker, dat de klacht inmiddels is opgelost, maar on-zichtbaar is voor andere lezers! Trek uw conclusie.

PS. Prominent geeft overigens niet één maar twee jaar garantie!  > HIER <

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2018 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Maar Prominent zal toch wel meer gezegd hebben dan dat er slechts een jaar garantie is? Zijn ze niet komen kijken naar die stoel?
U hebt volgens henzelf, in ieder geval twee jaar garantie, maar dat betekent niet dat ze zich nu hier onderuit kunnen draaien.

https://www.prominent.nu/klantenservice/garantie

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 20, 2018 om 14:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Prominent is toch die firma die matige kwaliteit stoelen voor absurde willekeurige en veel te hoge prijzen verkoopt.
Stoelen van 1800  voor 4300 verkopen en zo zijn er vele voorbeelden te vinden.
Uw garantie is voorbij dus u moet aantonen dat u de stoel juist heeft gebruikt. En dat kan nog weleens lastig worden.

tijger1
door tijger1 Mar 20, 2018 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, met een schitterende uitzending van Rambam.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

ke
keesbakels - Mar 29, 2024 om 14:12
Geldzaken & recht

Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?

Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging  afgewezen. Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning. Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten. In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?

Alvast bedankt voor de rea ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer