Garantie bij prominent
Drie jaar geleden kochten wij twee relaxfauteuils bij Prominent. Nu is er een leuning afgebroken. Prominent zegt: "er is maar een jaar garantie op". Klopt dit wel? Dit is toch geen normale slijtage, maar een constructieprobleem?
Dit is toch geen normale slijtage, maar een constructieprobleem?
Lijkt me wel. er van uitgaande dat er sprake is van normaal gebruik en er geen 'geweld van buitenaf' gebruikt is.
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Kijk in de algemene voorwaarden en klik op artikel 16, klachtenregeling en volg deze procedure.
Komen jullie er niet uit, klik dan op artikel 17, geschillenregeling.
https://www.prominent.nu/algemene-voorwaarden
Kijk ook op garantie:
https://www.prominent.nu/klantenservice/garantie
Er zit een draaipunt voor de armleuning in de stoelzitting
Waarschijnlijk draaide dat, door een of andere oorzaak, niet meer soepel en kwam er telkens met het naar achteren zetten van de rugleuning kracht op de stang van de armleuning waardoor deze op een gegeven moment door metaalmoeheid is afgebroken.
Of dat al door een constructiefout vanaf het begin zo is geweest kunt u zelf niet controleren.
Misschien, als Prominent het niet onder garantie wil repareren, de Belbus vragen voor u te bemiddelen.
Wanneer Prominent de stoel meeneemt voor onderzoek, kunt u naderhand niet meer aantonen wat de oorzaak is geweest.
U zou ook eens aan Prominent kunnen vragen wat reparatie gaat kosten.
Hallo WimJacobi ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
Plaats een klacht op klachtenkompas , hier reageert Prominent .
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/prominent/details?companyId=f53e61da-aa5e-479d-8f4f-6b87797cb044
Iemand ... moet uw recht gaan halen
en dus onderzoeken of dit een constructieprobleem/fabrikagefout is of het gevolg van een verkeerd gebruik. Het beste laat u dit door een expert uit de branche doen. Repareren staat sowieso aan. U kunt ook gelijk naar de geschillencommissie stappen.
U staat beduidend steviger in uw schoenen wanneer er meerdere klachten gespot kunnen worden over hetzelfde probleem. Ga eens op zoek naar reviews en klachten zoals op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl.
Een rechtsbijstandsverzekering kunnen aanspreken zou helemaal prima zijn ....
Op Klacht.nl zie ik vaker, dat de klacht inmiddels is opgelost, maar on-zichtbaar is voor andere lezers! Trek uw conclusie.
PS. Prominent geeft overigens niet één maar twee jaar garantie! > HIER <
Maar Prominent zal toch wel meer gezegd hebben dan dat er slechts een jaar garantie is? Zijn ze niet komen kijken naar die stoel?
U hebt volgens henzelf, in ieder geval twee jaar garantie, maar dat betekent niet dat ze zich nu hier onderuit kunnen draaien.
https://www.prominent.nu/klantenservice/garantie
Prominent is toch die firma die matige kwaliteit stoelen voor absurde willekeurige en veel te hoge prijzen verkoopt.
Stoelen van 1800 voor 4300 verkopen en zo zijn er vele voorbeelden te vinden.
Uw garantie is voorbij dus u moet aantonen dat u de stoel juist heeft gebruikt. En dat kan nog weleens lastig worden.
Inderdaad, met een schitterende uitzending van Rambam.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer