Garantie bij prominent
Drie jaar geleden kochten wij twee relaxfauteuils bij Prominent. Nu is er een leuning afgebroken. Prominent zegt: "er is maar een jaar garantie op". Klopt dit wel? Dit is toch geen normale slijtage, maar een constructieprobleem?
Dit is toch geen normale slijtage, maar een constructieprobleem?
Lijkt me wel. er van uitgaande dat er sprake is van normaal gebruik en er geen 'geweld van buitenaf' gebruikt is.
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Kijk in de algemene voorwaarden en klik op artikel 16, klachtenregeling en volg deze procedure.
Komen jullie er niet uit, klik dan op artikel 17, geschillenregeling.
https://www.prominent.nu/algemene-voorwaarden
Kijk ook op garantie:
https://www.prominent.nu/klantenservice/garantie
Er zit een draaipunt voor de armleuning in de stoelzitting
Waarschijnlijk draaide dat, door een of andere oorzaak, niet meer soepel en kwam er telkens met het naar achteren zetten van de rugleuning kracht op de stang van de armleuning waardoor deze op een gegeven moment door metaalmoeheid is afgebroken.
Of dat al door een constructiefout vanaf het begin zo is geweest kunt u zelf niet controleren.
Misschien, als Prominent het niet onder garantie wil repareren, de Belbus vragen voor u te bemiddelen.
Wanneer Prominent de stoel meeneemt voor onderzoek, kunt u naderhand niet meer aantonen wat de oorzaak is geweest.
U zou ook eens aan Prominent kunnen vragen wat reparatie gaat kosten.
Hallo WimJacobi ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
Plaats een klacht op klachtenkompas , hier reageert Prominent .
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/prominent/details?companyId=f53e61da-aa5e-479d-8f4f-6b87797cb044
Iemand ... moet uw recht gaan halen
en dus onderzoeken of dit een constructieprobleem/fabrikagefout is of het gevolg van een verkeerd gebruik. Het beste laat u dit door een expert uit de branche doen. Repareren staat sowieso aan. U kunt ook gelijk naar de geschillencommissie stappen.
U staat beduidend steviger in uw schoenen wanneer er meerdere klachten gespot kunnen worden over hetzelfde probleem. Ga eens op zoek naar reviews en klachten zoals op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl.
Een rechtsbijstandsverzekering kunnen aanspreken zou helemaal prima zijn ....
Op Klacht.nl zie ik vaker, dat de klacht inmiddels is opgelost, maar on-zichtbaar is voor andere lezers! Trek uw conclusie.
PS. Prominent geeft overigens niet één maar twee jaar garantie! > HIER <
Maar Prominent zal toch wel meer gezegd hebben dan dat er slechts een jaar garantie is? Zijn ze niet komen kijken naar die stoel?
U hebt volgens henzelf, in ieder geval twee jaar garantie, maar dat betekent niet dat ze zich nu hier onderuit kunnen draaien.
https://www.prominent.nu/klantenservice/garantie
Prominent is toch die firma die matige kwaliteit stoelen voor absurde willekeurige en veel te hoge prijzen verkoopt.
Stoelen van 1800 voor 4300 verkopen en zo zijn er vele voorbeelden te vinden.
Uw garantie is voorbij dus u moet aantonen dat u de stoel juist heeft gebruikt. En dat kan nog weleens lastig worden.
Inderdaad, met een schitterende uitzending van Rambam.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer