Wi
door WimJacobi Mar 20, 2018 om 08:35
Garantie & verzekeringen
Garantie bij prominent

Garantie bij prominent

Drie jaar geleden kochten wij twee relaxfauteuils bij Prominent. Nu is er een leuning afgebroken. Prominent zegt: "er is maar een jaar garantie op". Klopt dit wel? Dit is toch geen normale slijtage, maar een constructieprobleem?

5517 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2018 om 08:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Dit is toch geen normale slijtage, maar een constructieprobleem?
Lijkt me wel. er van uitgaande dat er sprake is van normaal gebruik en er geen 'geweld van buitenaf' gebruikt is.

Ter info: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

panter22
door panter22 - Mar 20, 2018 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen
1

Kijk in de algemene voorwaarden en klik op artikel 16, klachtenregeling en volg deze procedure.
Komen jullie er niet uit, klik dan op artikel 17, geschillenregeling.
https://www.prominent.nu/algemene-voorwaarden

Kijk ook op garantie:
https://www.prominent.nu/klantenservice/garantie

Ge
door Genee - Mar 20, 2018 om 09:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Er zit een draaipunt voor de armleuning in de stoelzitting
Waarschijnlijk draaide dat, door een of andere oorzaak, niet meer soepel en kwam er telkens met het naar achteren zetten van de rugleuning kracht op de stang van de armleuning waardoor deze op een gegeven moment door metaalmoeheid is afgebroken.
Of dat al door een constructiefout vanaf het begin zo is geweest kunt u zelf niet controleren.

Misschien, als Prominent het niet onder garantie wil repareren, de Belbus vragen voor u te bemiddelen.
Wanneer Prominent de stoel meeneemt voor onderzoek, kunt u naderhand niet meer aantonen wat de oorzaak is geweest.
U zou ook eens aan Prominent kunnen vragen wat reparatie gaat kosten.


marita5
door marita5 - Mar 20, 2018 om 09:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo WimJacobi , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa 

Plaats een klacht op klachtenkompas , hier reageert Prominent .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/prominent/details?companyId=f53e61da-aa5e-479d-8f4f-6b87797cb044

hansje klein
door hansje klein - Mar 20, 2018 om 09:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen
1

Iemand ... moet uw recht gaan halen

en dus onderzoeken of dit een constructieprobleem/fabrikagefout is of het gevolg van een verkeerd gebruik. Het beste laat u dit door een expert uit de branche doen. Repareren staat sowieso aan. U kunt ook gelijk naar de geschillencommissie stappen.

U staat beduidend steviger in uw schoenen wanneer er meerdere klachten gespot kunnen worden over hetzelfde probleem. Ga eens op zoek naar reviews en klachten zoals op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl.

Een rechtsbijstandsverzekering kunnen aanspreken zou helemaal prima zijn ....

Op Klacht.nl zie ik vaker, dat de klacht inmiddels is opgelost, maar on-zichtbaar is voor andere lezers! Trek uw conclusie.

PS. Prominent geeft overigens niet één maar twee jaar garantie!  > HIER <

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2018 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Maar Prominent zal toch wel meer gezegd hebben dan dat er slechts een jaar garantie is? Zijn ze niet komen kijken naar die stoel?
U hebt volgens henzelf, in ieder geval twee jaar garantie, maar dat betekent niet dat ze zich nu hier onderuit kunnen draaien.

https://www.prominent.nu/klantenservice/garantie

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 20, 2018 om 14:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Prominent is toch die firma die matige kwaliteit stoelen voor absurde willekeurige en veel te hoge prijzen verkoopt.
Stoelen van 1800  voor 4300 verkopen en zo zijn er vele voorbeelden te vinden.
Uw garantie is voorbij dus u moet aantonen dat u de stoel juist heeft gebruikt. En dat kan nog weleens lastig worden.

tijger1
door tijger1 Mar 20, 2018 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, met een schitterende uitzending van Rambam.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer