Pa
door PaulSportArt Mar 20, 2018 om 12:08
Garantie & verzekeringen
Garantie fotostudio lampen

Hallo,
Een half jaar geleden heb ik een set studio lampen gekocht, profoto van ruim €5000,00

De set is 5 á 6 keer gebruikt en is als nieuw, ook de flitsbuizen zie nog niets aan.
Één lamp deed het niet meer en heb ik opgestuurd, garantie dacht ik.
Nu schijnt er een flitsbuis kappot te zijn en kan ik hem voor €240,54 laten maken (heb ook andere flitslampen van11 jaar oud waar nog nooit een buis van vervangen is).

Ik ging ervanuit dat dit onder de garantie zou vallen, maar ze zeggen dat dit gebruiksmatriaal is en niet onder de garantie valt.

Klopt dit wat ze zeggen? Mijn gevoel zegt dat het nog garantie is.
Hartelijke groet,
Paul

976 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2018 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u ern ondernemer? Dat zit u hier verkeerd. Stel uw vraag dan op www.higherlevel.nl.
Dat is voor ondernemers.

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2018 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als het een lamp betreft kan ik me dat voorstellen, maar een 'behuizing'?
Je hebt recht op een deugdelijk product.
Lees ter info: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Dus:
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

Gr
door Grunn1 Mar 20, 2018 om 13:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is geen consument maar ondernemer.

Ruudholthuis
door Ruudholthuis - Mar 20, 2018 om 12:54
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Paul, het is inderdaad zo dat flitsbuizen(helaas) buiten de garantie vallen. Stoten en/of vallen en de buis is stuk.
ik heb al vanaf 1981 ervaring hiermee. En Profoto is een uitstekend en betrouwbaar merk. Alleen, zoals bij alle leveranciers, helaas geen garantie op de buis.

boppe1943
door boppe1943 - Mar 20, 2018 om 13:01
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Is het kapotte onderdeel ook van het merk Profoto? Zo niet, kan dit mogelijk buiten de garantie van 2 jaar vallen. Zie de algemene voorwaarden (neem er wel de tijd voor....):

https://profoto.azureedge.net/cdn/049af0b/globalassets/general-pages/support/warranty/warranty_a6_hr.pdf

marita5
door marita5 - Mar 20, 2018 om 13:01
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PaulSportart ,

Wat ik lees , bent u een professionele fotograaf , volg het advies van @tijger1 .
Plaats uw klacht op het ondernemersforum , klik op de rode regels .

https://www.higherlevel.nl/

Het bedrijf is Profoto gevestigd in Zweden ( hoofdkantoor ) , neem eens contact op met ECC ,

https://www.eccnederland.nl/nl

jo
door jorisw Mar 20, 2018 om 19:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waar baseer je het op dat TS een professionele fotograaf is? Ik ken genoeg hobbyisten die wel meer aan fotografische apparatuur uitgeven.

tijger1
door tijger1 Mar 20, 2018 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw. Misschien geeft de Ts wel antwoord op die (mijn) vraag.

marita5
door marita5 Mar 20, 2018 om 20:44
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@jorisw , Toets op google paul sportart ( Ts heeft hier bij de gebruikersnaam , familienaam er niet tussen staan .) Dan ziet u dat Ts een ondernemer ( professionele fotograaf) is en een eigen website heeft .