hehahi
door hehahi Aug 31, 2018 om 09:20
Garantie & verzekeringen

Garantie showroommodel?

heb je bij een showroommodel bank (uiteraard voordeliger) dezelfde garantie als bij een regulier model? Bij de koop is er niks over gezegd.

13894 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2018 om 09:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

Ja, daar hebt u dezelfde garantie op. Maar als er al een vlekje op zat, of een beetje versleten, daarop natuurlijk niet, want dat wist u.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 31, 2018 om 09:40
16505 Antwoorden / 202 Vragen
1

Hier is gewoon de consumentenwetgeving als geregeld in het Burgerlijk Wetboek 7 vanaf art 17 van toepassing. Het artikel moet voldoen aan de normaliter eraan te stellen verwachtingen.
Dat betekent dat indien er een probleem ontstaat er gratis reparatie dient plaats te vinden of als dat niet kan vervanging. 
In dit geval betreft het dus de verwachtingen die gesteld kunnen worden bij de aankoop van een showmodel.

Let op: de consumentenwetgeving is iets anders dan bedrijfs of fabrieksgarantie en de wetgeving gaat voor.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 31, 2018 om 09:45
11327 Antwoorden / 15 Vragen
14

Hallo Hehahi , 

Bij de koop is er niks over gezegd

Lees hier eens , 

https://www.plusonline.nl/special-artikelen/garantie-showmodel 

Showmodellen

Showmodellen lampen

Producten die licht beschadigd zijn en producten die in de showroom hebben gestaan worden vaak met korting verkocht. Veel mensen deinzen daar voor terug omdat ze bang zijn voor problemen bij ruilen en met de garantie. Deze angst is niet helemaal onterecht. In veel gevallen kun je deze artikelen namelijk niet ruilen. Vaak wordt ook de fabrieksgarantie op beschadigde producten en showmodellen ingetrokken, de enige manier om daar achter te komen is vooraf na te gaan onder welke condities de winkelier zijn uitverkoopproducten verkoopt.

Maak dus duidelijk afspraken met de winkel als je licht beschadigd of een product wat als showmodel gebruikt is aanschaft. Het is handig deze afspraken vast te leggen zodat op later tijdstip geen onduidelijkheid kan ontstaan.

Overigens gelden bij dit soort producten gewoon de regels van de wettelijke garantie .

Producten met schade zijn goedkoper vanwege de specifiek beschreven beschadiging, Als na de aankoop van je product zich een andere schade voordoet kan je terug gaan naar de winkel.
Ruilen is geen recht maar dit is een gunst, dus dit kan wel worden uitgesloten. 

Bron : tipsomtebesparen.nl

hehahi
door hehahi Aug 31, 2018 om 15:43
57 Antwoorden / 70 Vragen

er zat wel een soort vlek/plek op, maar dat deert me niet zo

marita5
door marita5 Aug 31, 2018 om 15:45
11327 Antwoorden / 15 Vragen

Dit heeft u dan ook kunnen zien .

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

leonie carree
leonie carree - Sep 29, 2023 om 13:54
Huishouden & energie

Ervaringen met verkoper Heuts ?

Ik had een mooie airco aanbieding met Klarna betaling gevonden online .
In mijn enthousiasme zag ik niet dat deze uit Limburg moest weg komen naar Drenthe toe.
Maar ik verwachte wel dat de airco naar boven getild zou worden voor 30E verzenden want de rest van de verkoop op de site is gratis verzenden.
Helaas konden zij mij dit niet garanderen want de verzender was een ander bedr ... Lees meer

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Hu
Hueting - Sep 27, 2023 om 11:19
Garantie & verzekeringen

Ik heb vraag over bcc service plus polis dat is 2jaar + 5jaar en daar betaal je

Voor 5 jaar heb ik 114,95 betaald maar mijn tv is nog geen 2 jaar oud wat kan je me adviseren. [edit-redactie] Lees meer