sa
door sabel Feb 2, 2023 om 22:14
Garantie & verzekeringen
Garantie smartphone blijkt ineens valschade en defect scherm

Garantie smartphone blijkt ineens valschade en defect scherm

Mijn Google Pixel-6 8 maanden geleden gekocht bij Belsimpel heeft ineens een zwart scherm. Dus contact gezocht met Google omdat Belsimpel zegt voor Google eerst contact opnemen met Google Service. Dat gedaan. Google service zeer behulpzaam en willen het toestel omruilen omdat tijdens het testen die ik heb gedaan bleek dat het scherm niet defect is maar waarschijnlijk de driver ic om dat in de bootmode het scherm kort groen teksten liet zien.(Bootloader). Dus wilden ze het toestel swappen voor een vervangend toestel. Toen bleek dat het niet mogelijk was omdat het toestel in Frankrijk via een sub-dealer was gekocht en niet via Google. Ik moest het toestel via Belsimpel aanbieden. Dus Belsimpel retour aangemaakt goed ingepakt in bubbels en op de post gedaan. Eerst de melding toestel ontvangen en wordt doorgestuurd naar de reparateur. Krijg ik een mail terug het is Valschade omdat het display kapot is. Bezwaar gemaakt en krijgen een aantal foto's met totaal vernield display. Dat terwijl wij een puntgaaf toestel hebben opgestuurd. Als ik een dergelijk defect scherm had had ik hem niet eens als garantie geval aangemeld. Denken zeker met iemand met een beperkt IQ te maken te hebben.
Zelf zegt Belsimpel het toestel opgestuurd te hebben naar een Google gecertificeerd reparatie centrum in Nederland. ff checken bij Google. Wat schetst mijn verbazing er is in Nederland helemaal geen gecertificeerd reparatie centrum voor de Pixel-6.

Suggestie hoe nu verder?

2491 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Feb 3, 2023 om 00:31
3774 Antwoorden / 0 Vragen
3

Het lijkt erop dat uw toestel bij het verzenden beschadigd is geraakt. Als Belsimpel bij het standpunt blijft het toestel in deze staat te hebben ontvangen dan kunt u alleen de transporteur aansprakelijk stellen, maar alleen als u het toestel verzekerd hebt verzonden.
Is dat niet het geval dan is de schade voor uw rekening.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 3, 2023 om 00:35
1757 Antwoorden / 31 Vragen
2

Geachte Sabel,

Waarom heeft u voor dit toestel gekozen?

De recensies zijn niet zo goed, klik op de volgende link:


https://www.androidplanet.nl/reviews/google-pixel-6-review/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 3, 2023 om 12:48
2039 Antwoorden / Vragen

Is dat nou echt relevant voor een discussie over een beschadigd toestel?

justmeagain
door justmeagain Feb 4, 2023 om 00:12
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als je graag een foto maakt is er geen betere telefoon te vinden. Ook qua software trekt Google zijn eigen telefoons voor. Ze hebben vaker updates en zijn ook nog erg snel. Waar u die recenties heeft gevonden hoor ik graag. De Pixel lijn staat internationaal hoog aangeschreven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 4, 2023 om 02:52
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Justmeagain,

Persoonlijk zou ik voor die prijzen altijd voor een Samsung toestel kiezen.

Lees even de volgende link :


https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-pixel-7-nadelen-voordelen/

pino123
door pino123 Feb 6, 2023 om 10:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat doet dat er toe dat jij voor een samsung zou kiezen? Geef eens antwoord op de vraag.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 6, 2023 om 21:20
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Pino,

Om TS een goed antwoord te geven is niet zo simpel?

Als ik het topic goed lees ,moet TS bij Belsimpel zijn,maar Google doet moeilijk....

Daarom zou ik graag willen weten ,waarom TS voor deze telefoon heeft gekozen. 

Gaat het om een abonnement?Enzovoort....

Ja
door JannyBoe - Feb 3, 2023 om 09:46
511 Antwoorden / Vragen
2

Hallo, bij Consuwijzer van de Autotiteit Consument en Markt vind u de stappen die u nu verder kunt ondernemen.
Succes.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 3, 2023 om 13:02
2039 Antwoorden / Vragen
1

Je bent zelf verantwoordelijk voor het transport naar Belsimpel, de transporteur is niet aansprakelijk en achteraf had je er verstandig aan gedaan de waarde op te geven en het transport te verzekeren. Punt is wel dat als Belsimpel het toestel gaaf heeft ontvangen en de schade daarna is ontstaan zij aansprakelijk zijn. De grote vraag is of je dat kunt bewijzen.

Kl
door Kladklad - Feb 3, 2023 om 21:51
1 Antwoorden / Vragen
1

Hoi Sabel, als je je ordernummer deelt kan ik morgen voor jou meekijken

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2023 om 15:39
16827 Antwoorden / 202 Vragen
1

Voor u is het nadeel dat uy het toestel niet verzekerd heeft verzonden maar mogelijk kunt u wel bewijzen (middels bijv. getiuigenverklaring, dat het toestel met intact beeldscherm en goed ingepakt is verzonden. Helaas komt het wel vaker voor dat men een smoes bedenkt om te ontkomen aan de wettelijke garatieregeling hoewel het ook best zo kan zijn dat het toestel tijdens het transport van terugzenden is beschadigd.

Zie eventueel ook nog dit: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en voor de wettelijke onderbouwing:

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

 

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.   

Dat er in Nederland geen gecertificeerd reparatiecentrum is is niet uw probleem. U kunt indien u nader bewijs heeft Besimpel in gebreke stellen wegens niet naleven van de wet. Het is wel jammer dat het nu de aankjoop landger dan 6 maanden is geleden het aan u is om het bewijs te leveren dat ik al noemde. Hoewel het resultaat mogelijk toch teleutstrelleng kan zijn kan het zenden van een ingebrekestelling hetgeen u ca. € 10,00 aan porto kost, aangetekend, geldt hier 'niet geschoten, altijd mis'.  

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer