
Garantie smartphone blijkt ineens valschade en defect scherm
Mijn Google Pixel-6 8 maanden geleden gekocht bij Belsimpel heeft ineens een zwart scherm. Dus contact gezocht met Google omdat Belsimpel zegt voor Google eerst contact opnemen met Google Service. Dat gedaan. Google service zeer behulpzaam en willen het toestel omruilen omdat tijdens het testen die ik heb gedaan bleek dat het scherm niet defect is maar waarschijnlijk de driver ic om dat in de bootmode het scherm kort groen teksten liet zien.(Bootloader). Dus wilden ze het toestel swappen voor een vervangend toestel. Toen bleek dat het niet mogelijk was omdat het toestel in Frankrijk via een sub-dealer was gekocht en niet via Google. Ik moest het toestel via Belsimpel aanbieden. Dus Belsimpel retour aangemaakt goed ingepakt in bubbels en op de post gedaan. Eerst de melding toestel ontvangen en wordt doorgestuurd naar de reparateur. Krijg ik een mail terug het is Valschade omdat het display kapot is. Bezwaar gemaakt en krijgen een aantal foto's met totaal vernield display. Dat terwijl wij een puntgaaf toestel hebben opgestuurd. Als ik een dergelijk defect scherm had had ik hem niet eens als garantie geval aangemeld. Denken zeker met iemand met een beperkt IQ te maken te hebben.
Zelf zegt Belsimpel het toestel opgestuurd te hebben naar een Google gecertificeerd reparatie centrum in Nederland. ff checken bij Google. Wat schetst mijn verbazing er is in Nederland helemaal geen gecertificeerd reparatie centrum voor de Pixel-6.
Suggestie hoe nu verder?
Het lijkt erop dat uw toestel bij het verzenden beschadigd is geraakt. Als Belsimpel bij het standpunt blijft het toestel in deze staat te hebben ontvangen dan kunt u alleen de transporteur aansprakelijk stellen, maar alleen als u het toestel verzekerd hebt verzonden.
Is dat niet het geval dan is de schade voor uw rekening.

Geachte Sabel,
Waarom heeft u voor dit toestel gekozen?
De recensies zijn niet zo goed, klik op de volgende link:
https://www.androidplanet.nl/reviews/google-pixel-6-review/

Is dat nou echt relevant voor een discussie over een beschadigd toestel?

Als je graag een foto maakt is er geen betere telefoon te vinden. Ook qua software trekt Google zijn eigen telefoons voor. Ze hebben vaker updates en zijn ook nog erg snel. Waar u die recenties heeft gevonden hoor ik graag. De Pixel lijn staat internationaal hoog aangeschreven.

Geachte Justmeagain,
Persoonlijk zou ik voor die prijzen altijd voor een Samsung toestel kiezen.
Lees even de volgende link :
https://www.androidplanet.nl/nieuws/google-pixel-7-nadelen-voordelen/

Wat doet dat er toe dat jij voor een samsung zou kiezen? Geef eens antwoord op de vraag.

Geachte Pino,
Om TS een goed antwoord te geven is niet zo simpel?
Als ik het topic goed lees ,moet TS bij Belsimpel zijn,maar Google doet moeilijk....
Daarom zou ik graag willen weten ,waarom TS voor deze telefoon heeft gekozen.
Gaat het om een abonnement?Enzovoort....
Hallo, bij Consuwijzer van de Autotiteit Consument en Markt vind u de stappen die u nu verder kunt ondernemen.
Succes.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het transport naar Belsimpel, de transporteur is niet aansprakelijk en achteraf had je er verstandig aan gedaan de waarde op te geven en het transport te verzekeren. Punt is wel dat als Belsimpel het toestel gaaf heeft ontvangen en de schade daarna is ontstaan zij aansprakelijk zijn. De grote vraag is of je dat kunt bewijzen.

Voor u is het nadeel dat uy het toestel niet verzekerd heeft verzonden maar mogelijk kunt u wel bewijzen (middels bijv. getiuigenverklaring, dat het toestel met intact beeldscherm en goed ingepakt is verzonden. Helaas komt het wel vaker voor dat men een smoes bedenkt om te ontkomen aan de wettelijke garatieregeling hoewel het ook best zo kan zijn dat het toestel tijdens het transport van terugzenden is beschadigd.
Zie eventueel ook nog dit: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en voor de wettelijke onderbouwing:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Dat er in Nederland geen gecertificeerd reparatiecentrum is is niet uw probleem. U kunt indien u nader bewijs heeft Besimpel in gebreke stellen wegens niet naleven van de wet. Het is wel jammer dat het nu de aankjoop landger dan 6 maanden is geleden het aan u is om het bewijs te leveren dat ik al noemde. Hoewel het resultaat mogelijk toch teleutstrelleng kan zijn kan het zenden van een ingebrekestelling hetgeen u ca. € 10,00 aan porto kost, aangetekend, geldt hier 'niet geschoten, altijd mis'.
Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kalktabletten
Ik krijg op advies van mijn huisarts ook vitamine D voorgeschreven maar deze tabletten worden sinds 1 jan. niet meer vergoed door mijn zorgverzekering CZ. Tot zover geen probleem want dan betaal ik zelf die € 29,46 voor 90 stuks. (Is voor 3 maanden) Tot mijn verbazing kreeg ik (voor het eerst dit jaar) een nota van mijn apotheek van € 40,09. Daarop staat het bedrag voor de tabletten van ... Lees meer

Dell.com haalt kapotte pc niet op
Op 9 november van vorig jaar heb ik een Dell Inspiron computer gekocht bij Dell. Die bleek stuk te zijn. Er is veel gebeld en overlegd, maar niemand kreeg de Dell aan de praat. Het was een "maandagmorgen-produkt" en ik kreeg een gloednieuwe.
Die nieuwe doet het prima, maar de toezegging om de defecte Inspiron op te halen, is nog steeds niet nagekomen (sinds vorig jaar). Mijn dossier is gesl
...
Lees meer
Via indeed is er geld afgescheven op mijn CC ik wil dit bedrag graat terug zien
Via indeed heb ik destijds voor mijn bedrijf waar ik werkte een vacature geplaatst, nu is er in feb (515 euro van mijn cc gehaald) terwijl indeed ook zag dat deze vacatures al heel lang niet meer open staan en zelf het bedrijf permantent gesloten is. hoe kan ik dit geld terug krijgen ? Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer


Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer