fimmie1964.
door fimmie1964. Mar 9, 2018 om 20:35
Garantie & verzekeringen

Geen geld voor kopen en kan niet lenen,,,leasen een optie ?

ik wil graag zonnen panelen. maar geen geld om te kopen...en lenen is geen optie...maar hoe betrouwbaar is leasen dan...je laat wel subsidies liggen..

2177 15 Rapporteer

getty
door getty - Mar 9, 2018 om 20:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat voor een subsidie? Voor alleen het plaatsen van zonnepanelen is er geen subsidie, dan moet je echt nog wel wat meer energiebesparende maatregelen nemen.

ju
door juliomariner - Mar 9, 2018 om 20:39
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zou u dat willen als u er geen geld voor heeft?  De enige die aan geleaste zonnepanelen gaat verdienen is waarschijnlijk de leasemaatschappij

jo
door jorisw Mar 10, 2018 om 16:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zonnepanelen kan je ook willen hebben omdat je geen of minder fossiele brandstoffen wilt verbranden. Geld besparen is slechts 1 van de factoren voor het gebruik van alternatieve energiebronnen.

getty
door getty - Mar 9, 2018 om 20:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ken leasers, dat gaat prima , maar je wint er niets op, dan doe je het dus echt voor het milieu.

jo
door jorisw Mar 10, 2018 om 16:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Prima toch, als je het voor het milieu doet?

pe
door peentjes - Mar 9, 2018 om 20:54
421 Antwoorden / 0 Vragen

Is sparen een optie?

ne
door neodutchio - Mar 9, 2018 om 21:13
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik wil een dikke sportwagen, is er hier iemand die dat voor mij kan kopen?

Als u geen geld hebt kunt u niets. Heel jammer, maar niets is gratis. Leasen is duurder dan kopen. U zal er niets tot weinig aan verdienen. Het klinkt leuk besparen op je vaste lasten, maar die besparing gooi je weer weg met de leasekosten.

gerbera
door gerbera Mar 10, 2018 om 14:20
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Men neme een tennisbal, prikken die op de trekhaak en hup daar is de "sport"wagen;-))

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 10, 2018 om 01:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u geen eigen geld heeft en niet kunt lenen dan zal een leasemaatschappij u ook niet als klant willen hebben.
U bent al 15 jaar bezig om de panelen terug te verdienen. Totale onzin als je het geld niet hebt.

me
door mein33 - Mar 10, 2018 om 11:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geen eigen middelen om deze investering te doen, dan is er slecht één optie voorhanden.
Vergeet de zonnepanelen, want een huur/lease construktie vult alleen de zakken van de leverancier.

Ar
door Arjan25 - Mar 10, 2018 om 11:39
37 Antwoorden / 0 Vragen

Huren heeft ook weinig zin.
Als je hier naar het reken voorbeeld kijkt, bespaar je 40 euro per jaar, zonder terugleveren.
Als je terug levert krijg je in het rekenvoorbeeld nog 70 euro extra.
https://www.nuon.nl/producten/zonnepanelen/actie-zonnepanelen-huren/

gerbera
door gerbera - Mar 10, 2018 om 14:21
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Wat vergeten wordt is dat u € 50,- p/m betaald aan huurkosten (€ 600,- p/j) en een minimale afname van 10 panelen
de link van @aarie25
https://www.nuon.nl/producten/zonnepanelen/actie-zonnepanelen-huren/

hansje klein
door hansje klein - Mar 10, 2018 om 14:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het idee is wel verlokkend ...

Geld verdienen met energie, de panelen ermee aflossen en tevens gratis de auto opladen.

Volg eens deze discussie:

https://community.consumentenbond.nl/energie-11/zonnepanelen-kopen-of-huren-wat-heeft-jouw-voorkeur-1800

aurora1
door aurora1 - Mar 10, 2018 om 16:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat dacht u van sparen?
Bij veel mensen vrij gebruikelijk om iets aan te schaffen dat ze willen hebben.

jo
door jorisw - Mar 10, 2018 om 16:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gek dat zo'n beetje iedere reactie alleen maar gaat om geld verdienen/besparen terwijl er nog wel andere factoren een rol spelen bij zonnepanelen. Zijn jullie allemaal zo gefixeerd op geld?

me
door mein33 Mar 10, 2018 om 17:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ja, maar vertel eens, ben zeer benieuwd !!

ma
door maarten heest Mar 11, 2018 om 10:26
463 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad @JORISW, ik heb al jaren zonnepanelen. In een 'dure' tijd aangeschaft en een hele lange terugverdientijd. Maar dat vind ik niet het belangrijkste. De overweging om iets te doen aan een beter klimaat was voor mij het belangrijkst.

he
door henry1942 - Mar 11, 2018 om 10:38
100 Antwoorden / 28 Vragen

het leasen en/ of lenen van/ voor zonnepanelen, kost alleen maar geld maar is wel iets beter voor het MILIEU .

Ik denk dat het bewust omgaan ( zuiniger) met de energie, meer oplevert dan al dat gedoe van lenen, leasen etc.

hansje klein
door hansje klein - Mar 11, 2018 om 11:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De hamvraag aan @fimmie1964 ... waarom wilt u eigenlijk zo graag zonnepanelen?

1 - niet, om uw spaargeld te investeren, want u heeft geen geld opzij gelegd
2 - lenen is voor u geen optie (rendement gelijk rente)
3 - leasen lijkt onder de streep +/- nul rendement te brengen
4 - u doet het voor het milieu (heeft geen diesel, vliegt bijna nooit, let op duurzame producten, rijdt al een e-auto)
5 - wil vooral geen subsidie missen wanneer die er ooit? komt
6 - denkt, dat de panelen niet nog goedkoper kunnen gaan worden
7 - gaat voorlopige niet verhuizen of mag een nog af te sluiten leasecontract doorverkopen zonder sores
8 - heeft al een erg gunstig contract op het oog (collectief, korting, kosten aftrekbaar als b.v.)
9 - anders ... ?

hansje klein
door hansje klein - Mar 12, 2018 om 10:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan lees HIER e.e.a. over het leasen van zonnepanelen ...

Let wel op, wie er objectieve, wie er eerder 'gekleurde' adviezen geeft en wat gewone advertenties zijn!