Geen zorgverzekering
Beste allen,
Per 1 januari ben ik overgestapt van zorgverzekering. Ik ben van OHRA naar een collectieve zorgverzerking (UMC zorgverzekering) overgestapt.
Ik heb gewoon een zorgpas ontvangen van mijn nieuwe zorgverzekering en mijn oude zorgverzekering is stop gezet.
Echter ontving ik gisteren een brief van het CAK dat ik onverzekerd zou zijn. De medewerker van UMC zorgverzekering vertelde mij dat ik niet verzekerd was omdat ik ergens anders verzekerd zou zijn. Dit is niet het geval. Dit bevestigd ook de brief van het CAK. Nu wordt ik geacht om in één keer vier maanden premie te betalen, terwijl ik niet verzekerd was, hier geen schrijven over heb gehad en dat dit alles is ontstaan door een fout bij UMC zorgverzekering.
Zijn er vaker van dit soort problemen? Kan ik schadeloos worden gesteld als de fout bij de ander ligt? Is hier een regeling voor?
Groet,
Bart
Heeft u in de afgelopen vier maanden wel premie betaald aan UMC of aan uw vorige zorgverzekering?
Zo ja, dan kunt u aan CAK duidelijk bewijzen dat u wel verzekerd was. Er is dan geen sprake van schade en dus ook niet van een schadeloosstelling.
Zo nee, dan had u kunnen weten dat uw overstap niet was gelukt. Ook dan is er geen sprake van schade door een fout van een ander. En dus ook geen sprake van schadeloosstelling.
Als u geen premie betaald heeft is het natuurlijk normaal om de afgelopen maanden wel gewoon te betalen. Ging er geen lampje branden toen er niets afgeschreven werd?
U hebt het ook over schadeloos gestelt worden, welke schade heeft u dan?
Heb je niet gemerkt dat je geen premie moest betalen voor de zorgverzekering?
Je moet nu nog betalen voor januari, februari, maart. En april wordt nomaal van je salaris van maart ingehouden?
Info:
https://www.hetcak.nl/regelingen/regeling-onverzekerden
Wat voor schade heeft u dan?
Is het u niet opgevallen dat u al maanden geen premie betaald heeft, en heeft u na het overstappen niet gecontroleerd of inderdaad premie naar de nieuwe verzekeraar overgemaakt werd?
Of er vaker dit soort problemen zijn? Het zal vast weleens voorkomen dat iemand zijn zaken niet controleert. Maar zoiets te weten heeft u niets aan. U verzekeren is uw eigen verantwoordelijkheid evenals het betalen van de premie uw verantwoordelijkheid is.
Natuurlijk moet u de achterstallige premie betalen. Vraag om een betalingsregeling als die mogelijkheid geboden wordt.
TS zou elke maand geld over hebben gehouden, kan het daarmee betaald worden.
Dat denk ik ook altijd als mensen na maanden een navordering van onbetaalde rekeningen krijgen en hier klagen over dat ineens moeten betalen dan wel dat ze uberhaupt moeten betalen. Niet te geloven.
U stelt dat u van de nieuwe verzekeraar en zorgpas heeft gekregen dus kunt u bewijzen dat u bij UMC zorgverzekering bent aangesloten.
Het is dan bijzonder vreemd dat een medwerker van die zorgverzekeraar zou stellen dat u daar niet verzekerd zou zijn.
Het lijkt mij dus dat de hier wel degelijk sprake is van een fout bij de verzekeraar.
Het lijkt mij dus uitermate zinvol om zowel het CAK heirover te benaderen :https://www.hehttps://www.hetcak.nl/vragen/ontevreden/klacht/klacht-indienen als bij https://www.skgz.nl/ zie ook https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven
Bert,
Heb je op je bankafschriften gecontroleerd of er zorg premie is betaald?
Zo ja, aan wie.
Zo nee, dan moet als de wide weerga betalen want anders kom je in veel grotere sh*t. Dan wordt je van overheidsweg verzekerd. Heb je niet betaald dan heb je dus minstens 3 x een € 150 per maand overgehouden plus mogelijk je zorgtoeslag. Graag je antwoorden hierop.
En je hebt wel betaald de afgelopen 3 maanden. Dus dec, Jan, februari voor 2019?? Zo nee dan had er toch een lampje moeten gaan branden. Is toch minimaal 100 /150 euro per maand.
En zo nee wrm heeft u er niet meteen achter aan gebeld? Dan weet je toch dat er iets mis is gegaan
Natuurlijk meteen betalen anders wordt je uit de aanvulling gegooid en wordt bedrag met boete bijna verdubbeld. Dat wil je echt niet.
Heb je gewoon betaald heb je bewijs en kun je dat toch gewoon aantonen?? Dan is er toch niks aan de hand
Er kunnen natuurlijk altijd fouten gemaakt worden. Schade heeft u niet gelopen want er is nog geen sprake van een boete toch ? Enkel de vaste premie moet betaald worden.
Krijg je ook nog toeslagen had je toch ff ruim 200 extra de afgelopen maanden, misschien meer Dat moet toch opgevallen zijn . 100/150 premie en 50/90 euro zorgtoeslag
Beste Bart,
U heb toch wel gemerkt dat er geen betalingen plaats hebben gevonden in de eerst drie maanden. !!
Dus maar even snel betalen t/m april zelfs !!
Heb je ook een polis ontvangen voor 2019? Hierop staat wat er vergoed wordt en hoeveel je gaat betalen.
als je verzekerd was had je ook moeten betalen, denk dat je even bij jezelf te rade moet gaqan waarom je toch 4 maanden lang niet naar je bank afschrijvingen hebt gekeken!!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer