M.
door M.ten Elsen Jun 7, 2021 om 19:13
Garantie & verzekeringen

Gekocht Equipe zadel.

Equipe zadel gekocht.Dit zadel is door zadelpasser opgemeten speciaal voor mijn paard Fenderose. Bij levering paste het zadel niet.
Het zadel schoof, maar steeds werd de oplossing gezocht doormiddel van  dekjes of gelpad eronder..
Er is een fout gemaakt bij het aanmeten van het zadel. Wij krijgen geen oplossing, maar ik kan het zadel niet gebruiken, want er komen erge druk plekken, waardoor paard blessure opliep.

3088 10 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Jun 7, 2021 om 19:37
809 Antwoorden / Vragen

Zet de vraag op Bokt neer daar zijn genoeg mensen die hier een goed antwoord op weten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 7, 2021 om 19:47
2010 Antwoorden / Vragen

Indien uw leverancier u een ondeugdelijk product heeft geleverd is de grootste fout denken dat iemand dat vóór u op gaat lossen. De klok tikt. Stel je man schriftelijk in gebreke en als je onzeker voelt over de procedure zoek een advocaat.

tenormin
door tenormin - Jun 7, 2021 om 21:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Er is een tijd geleden ook een onderwerp geweest in Wordt u al geholpen. Mr Frank Visser, of mr Groos hebben het voor cliënt weten op te lossen. Ik ben helaas een kluns op de internet snelweg. Maar als iemand het voor me kan zoeken en doorgeven: dan moet u zich zeer zeker wenden voor uw probleem tot hen. Of de oplossing opvolgen van: een van de twee raadgevers.

sira
door sira Jun 7, 2021 om 22:26
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Klopt, maar ik kan het ook niet vinden.

marita5
door marita5 - Jun 7, 2021 om 23:00
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo M.Ten Elsen ,

N.a.v de reactie van @tenormin , bekijk hier het filmpje terug van Mr Frank Visser Wordt u al geholpen .

Filmpje begint v.a. 20.10 , klik op de rode regel .

https://www.kijk.nl/programmas/wordt-u-al-geholpen/PwVXZ24t9Ou/seizoen/151550504050/afleveringen/video/empty_episode-wordt-u-al-geholpen-s1-e126-2021-03-01/8DFln3I1HnG

tenormin
door tenormin Jun 7, 2021 om 23:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel@marita5, alleen, ik kan het niet terugzien, moet inloggen. Ik kijk iedere werkdag terug op TV blik, zonder inloggen. Maar op jouw link krijg ik alleen haar gezicht te zien. Maar het was inderdaad wel wat ik bedoelde: hoop dat de TS het beter begrijpt dan ik (om te vinden en in te loggen). Het gaat natuurlijk over best veel geld. Maar je bent wel top zoekster van de site, hoor.

marita5
door marita5 Jun 7, 2021 om 23:18
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , ik hoef niet in te loggen . Dankuwel voor uw compliment .

marita5
door marita5 Jun 7, 2021 om 23:22
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , zie hier de link van TV blik v.a 20.00 . https://tvblik.nl/mr-frank-visser-wordt-u-al-geholpen/1-maart-2021

marita5
door marita5 - Jun 7, 2021 om 23:39
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@M.Ten Elsen ,

Welke stappen kan ik nemen?

Bent u niet tevreden over het werk van de ondernemer? Of vindt u dat hij zich niet aan de afspraken heeft gehouden? Dan kunt u de volgende stappen nemen:

Verzamel zo veel mogelijk bewijs

Als u zegt dat de ondernemer zijn werk niet goed heeft gedaan, moet u dat wel kunnen bewijzen. Bewaar daarom alles wat met het werk te maken heeft, zoals offertes, mails en andere berichten. Zijn de gebreken duidelijk zichtbaar? Leg ze dan vast op foto’s of video-opnames. En neem eventueel telefoongesprekken op.

Schrijf de ondernemer een brief of e-mail

Beschrijf daarin wat uw klachten zijn en vraag de ondernemer om deze op te lossen. Geef hem hiervoor een redelijke termijn. Stuur eventueel foto’s mee ter onderbouwing van uw klacht. Ook kunt u aangeven dat u de overeenkomst gaat ontbinden als de ondernemer niet aan uw verzoek voldoet. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Reageert uw dienstverlener niet op uw brief? Dan kunt u hem er nog een keer aan herinneren dat hij zijn fout moet herstellen. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Let op

Soms kunt u de overeenkomst ook direct ontbinden. Dit kunt u doen:

  • als u met de ondernemer hebt afgesproken dat de werkzaamheden op een bepaalde datum uitgevoerd moeten zijn; en
  • als het echt niet mogelijk is om de ondernemer nog een nieuwe kans te bieden.

U kunt stap 2, 3 en 4 dan overslaan en direct een ontbindingsbrief sturen. Maak hierin duidelijk waarom u de overeenkomst meteen ontbindt en waarom u de ondernemer geen tweede kans meer geeft. U moet dit wel goed onderbouwen.

Vraag advies aan een deskundige

Is de ondernemer het niet eens met uw klacht? Of twijfelt u of hij zijn werk goed heeft gedaan? Dan kunt u een deskundige om advies vragen. Overleg hierover met de ondernemer. U kunt dan afspreken dat degene die ongelijk krijgt, de rekening van de deskundige betaalt.

Betaal (een deel van) de rekening niet

Wil de ondernemer de klacht niet oplossen? Betaal dan een deel van de rekening niet. Vertel de ondernemer dat u dat deel pas betaalt als hij uw klacht heeft opgelost. En bevestig dit in een brief of e-mail.

Beëindig de overeenkomst

Wil de ondernemer de klacht nog niet oplossen? Dan kunt u de overeenkomst geheel of gedeeltelijk beëindigen. Dit wordt ‘ontbinden’ genoemd. U betaalt dan alleen voor het werk dat wel goed is gedaan. De ondernemer hoeft geen werk meer voor u te doen. Hij mag wel zijn materialen terugvragen. Heeft u al (een deel) vooruit betaald? Dan kunt u dat geld terugvragen.

Vraag eventueel een schadevergoeding

Hebt u schade opgelopen doordat de ondernemer zijn werk niet goed heeft gedaan? Dan kunt u soms een schadevergoeding eisen. U kunt bijvoorbeeld de extra kosten terugvragen die u moet maken om de schade door iemand anders te laten herstellen.

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ACM ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 8, 2021 om 09:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Naast al gegeven antwoorden geef ik u ook een overzicht van wat u allemaal (ook) kunt doen op basis van de geldende consumentenwetgeving. Een deel van de verwijzingen is dubbel (werd o.a al gegeven door @MARITA5) De verkoper dient een oplossing te geven of u een nieuw wel passend zadel te leveren.  : https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

Juridisch advies (volgens Kassa redactie):

Voor juridisch advies kun u zich wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.

panter22
door panter22 - Jun 8, 2021 om 17:55
6599 Antwoorden / Vragen

Je bedoelt met "Wij krijgen geen oplossing", dat je je geld niet terug krijgt,.
Heb je foto's gemaakt van die drukplekken? Heb je een deskundige naar het zadel laten kijken?
Je hebt toch zelf het zadel uitgezocht?

Om te zorgen dat u het juiste zadel kiest, kunt u gebruik maken van onze zadelpassservice.

Onze zadelspecialist komt bij u op locatie en neemt  uitgebreid de tijd om te kijken naar u en uw paard.
Tijdens deze passessie kunt u diverse zadels uittesten.
Er wordt advies gegeven welk zadel het beste voor u en uw paard zal zijn.

Wij vragen een vaste prijs van € 150,- per nieuwe klant/zadelpasbeurt.
Mocht u overgaan tot de aanschaf van een Equipe Zadel, dan zal  dit bedrag komen te vervallen.
https://www.equipezadels.nl/zadelpasservice/

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 8, 2021 om 20:38
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Er is gezien de opvul kussentjes niet geleverd waar U recht op had.

Deze  specialist  zou een goed zadel leveren wat perfect moet passen.
Ze moeten nogmaals meten en komen kijken en aan ander zadel leveren wat wel goed is of  geld terug als zij dat weigeren.

Niet doorgaan, voor jezelf en je paard niet leuk.
Je hoeft geen 2e keer €150,- te betalen voor pas service  want die is niet goed uitgevoerd.

blubber2
door blubber2 - Jun 9, 2021 om 13:45
34 Antwoorden / 7 Vragen

[edit redactie, graag inhoudelijk reageren of anders niet]

youri
door youri - Jun 10, 2021 om 15:24
28 Antwoorden / 4 Vragen

Een paard is een levend wezen. Misschien was je paard tijdens het aanmeten wat dikker of dunner dan op het moment van leveren. Dat kan een oorzaak zijn dat het zadel schuift. Dan is er geen fout gemaakt bij het aanmeten, maar heeft je paard een lichamelijke verandering ondergaan. Ook kan het gewicht van de ruiter een oorzaak van schuiven zijn, het zadel kan aangemeten zijn zonder de ruiter erop. De oplossing is niet met gelpads en dekens werken,dat blijft irriteren en schuiven. Voor je paard is het ook niet prettig als hij drukplekken eraan overhoudt. Achteraf had je misschien beter voor een boomlooszadel kunnen gaan, die past,bijna, altijd. Om schuiven te voorkomen, zou je een borsttuig kunnen nemen, opstappen via een krukje en je beugels precies op maat hebben. Succes.