ralphgypsie
door ralphgypsie Dec 11, 2017 om 18:19
Garantie & verzekeringen
Generali autoverzekering verhoogt

nou wie het ook dat probleem en de nieuwe polis ontvangen van generali autoverzekering dat verhoogt wort in plaats

na zo veel schade vrij jaren verlaagt  wort in 2018 !!!

ik betaal nu 38.40 per maand en zou per 1 januari 31 euro per maand betalen

maar kreeg en mail met me nieuwe polis over 2018

waar in men zij dat mijn polis bedrag per maand 41.95 wort en daar  was mijn 50 % korting in verekend al !

na vraag gedaan bij generali en wat hun me terug stuurde nou ja schandaling

lees zelf maar

Beste heer Gulpen,

Hartelijk dank voor uw vraag over uw nieuwe premie voor 2018. Hieronder leest u hier meer over.

Wat is de reden dat uw premie verandert?

Wij hebben voor uw aankomende premiejaar de premie moeten verhogen. Ook al heeft u er een schadevrij jaar bij. De reden hiervoor is dat wij nu meer aan schadeclaims uitkeren dan dat wij aan premie ontvangen. Vanwege tegenvallende resultaten is het nodig om deze premie aan te passen.

Wilt u uw verzekering beëindigen?

Indien u uw verzekering wenst te beëindigen, dan kan dat uiteraard. Uw verzekering is dagelijks opzegbaar. U kunt dan uw beëindigingsverzoek sturen naar dit mailadres.

Ik hoop dat u hier zo mee verder kunt en anders hoor ik u graag. Fijne dag!

Heeft u nog vragen?
Mijn collega's en ik helpen u graag. U kunt ons telefonisch bereiken op 088 – 668 00 00 op werkdagen van 8:30 tot 17:30 uur of per e-mail via [service@generali.nl]service@generali.nl.

schandelig toch  in plaats dat men 31 euro teld men mij nu 41.95 das dubbel verhonig

heb onder tussen verzekring nu op gezecht per 1januari daar ik dit niet pik van hun !!!

2342 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2017 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moeten wij met dit verhaal? U bent er toch al klaar mee?

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2017 om 18:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Overlegt u deze zaken ook met uw bewindvoerder?

ne
door neodutchio - Dec 11, 2017 om 18:25
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Opzeggen mag altijd, maar ALLE verzekeringen moeten hun premie's verhogen. Er zijn meer schades uitgekeerd dan dat er als verzekeringspremie is binnen gekomen. Dit is ook al diverse keren in de media behandeld. Om financieel weer gezond te worden moet er dus meer geld binnen komen. Dit is ook een verplichting vanuit de overheid, er moet een buffer zijn.

Niets nieuws uw relaas en ook al tig keer voorbij gekomen op het forum hier.

newmikey
door newmikey - Dec 11, 2017 om 18:26
830 Antwoorden / 0 Vragen

Er valt niets "te pikken". Verzekeringen zijn commerciele bedrijven die geacht worden winst te maken. Als dat niet kan omdat er teveel claims zijn moet de premie omhoog. Bevalt het u niet dan kunt u overstappen. Simpel toch?

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 11, 2017 om 18:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat is hier schandalig aan, ze geven u keurige uitleg, iedere autoverzekering wordt de komende tijd veel duurder dat weet heel Nederland op eentje na, u!

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2017 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

daar ik dit niet pik van hun !!!

Het staat je uiteraard vrij om je verzekering op te zeggen.
Maar heb je al gekeken wat je elders betaalt?
Dat zal niet zoveel minder zijn.
Kijk eens op een vergelijkingssite; bv. independer: https://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2017 om 18:48
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Is je kennelijk ontgaan dat de meeste autoverzekeringen duurder zijn geworden. Dat je niet met je laat sollen en ondanks je problemen (zie je eigen profiel) met je mond best ver kan komen: benieuwd hoeveel goedkoper dan je nieuwe verzekering is.

tenormin
door tenormin Dec 11, 2017 om 19:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

En nu blijft de Gipsy stil, jammer.

jo
door jorisw - Dec 11, 2017 om 18:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als we nu allemaal weer in een 2CV of Renault 4 gaan rijden zullen de kosten voor verzekeraars flink dalen. Als daar wat aan kapot is sla je er met een hamer op en rijdt het weer. Al die auto's waar wij nu in rijden zijn veel duurder om te repareren.

ro
door ron503 - Dec 11, 2017 om 18:58
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap niet dat uw premie voor 2018 met 7,40 euro zou dalen vanwege de opgebouwde no claim korting want dan zou u op een premiebedrag van 38,40 euro meer dan 20% no claim korting krijgen. Normaliter is de opbouw 10% per jaar dus wordt de premie 34,56 euro i.p.v. 31 euro, sec gezien gaat de premie met 7,39 euro omhoog. Wat ik van Generali wel weet is dat ze een aantal jaren de premie niet hebben verhoogd maar nu genoodzaakt zijn om toch een premieverhoging door te voeren. U krijgt wel de keuze om een andere verzekeraar te kiezen maar als u daartoe besluit en voor een goedkope internet verzekeraar kiest kan het maarzo zijn dat u na het eerste jaar weer tegen hetzelfde probleem van een premieverhoging aanloopt.

sw
door swat1500 - Dec 11, 2017 om 21:35
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Heel verstandig van u. U kunt kennelijk uw auto onder dezelfde voorwaarden elders goedkoper verzekeren. Dan is het altijd verstandig om over te stappen. U heeft toch wel uitgezocht waar u goedkoper terecht kon?

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2017 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eens even naar mijn autoverzekering gekeken. Met het nieuwe jaar in januari wordt de maandpremie € 0,02 LAGER. Komisch.

edrick3
door edrick3 Dec 12, 2017 om 10:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Meer korting door schadevrije jaren?

tijger1
door tijger1 Dec 12, 2017 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zal niet, want ik heb er al ruim 30.:-))

gerbera
door gerbera Aug 7, 2018 om 11:16
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bofkont;-))

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2018 om 11:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

.

Bl
door Blueman - Aug 7, 2018 om 10:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik ontving gister mail betreffende mijn autoverzekering met dezelfde uitleg. Ik zag het logo van ASR en belde. Er werd opgenomen met ASR en ik vroeg naar Generali. Blijkt dat Generali volgend jaar ASR wordt. Er werd mij ook nog gemeld dat de autoverzekering dan onder DITZO valt. Ik ASR gebeld en het klopt dat Generali volgend jaar ASR wordt maar van DITZO was hem nog niets bekend...vreemd allemaal! Ik vervolgens gekeken wat het kost als ik een autoverzekering bij ASR zou nemen...toevallig op een paar cent na hetzelfde als bij Generali met de verhoging. Zou de rede kunnen zijn de prijzen gelijk te trekken voor ASR?

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2018 om 11:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben al jaren bij Ditzo verzekerd en mijn premie is niet omhoog gegaan.