Gesprek met tandarts aangaan
Had afspraak met tandarts op 29 September 2017. Zij was vergeten dat ik er al 3 kwartier zat (normaal wordt ik door assistente gebeld dat het uitloopt - woon dicht in haar buurt -). Dus nieuwe afspraak gemaakt voor Donderdag 5 Oktober. Dit keer ben ik het vergeten, dacht de 6e. Toen ik belde kreeg ik antwoordapparaat: vakantie. Kreeg op 12 Oktober j.l. een rekening van Famed á €75,00 vanwege niet op komen dagen. De (straf)rekening komt ook niet op mijn OHRA conto. Weet dat ik allerlei "eigen schuld" op mijn bordje krijg: maar vraag mij in gemoede af: is het in dit geval fair? Zij mag, zonder kosten mij weer naar huis sturen, na lang wachten en ik mag, ja, ik ben het vergeten, wel berekenen. Is er , al is het er maar één, van de forum leden die me kan adviseren om een gesprek aan te gaan met haar? Sorry, de scheefdruk krijg ik niet recht.
Al eens eerder een afspraak vergeten? Nee, dan zeker in gesprek gaan.
@getty, nee nooit, zij heeft me wel tig keer door assistente laten bellen of ik later of vroeger wilde komen, wat geen probleem was. Ik kom er al heel lang, had ( heel eigenlijk) deze 'niet op komen dagen' nota niet verwacht. Niet zozeer om het geld, meer om, wat ik kennelijk onterecht dacht, vertrouwen in elkaar hebben. Want ze heeft wel meerdere keren mij, via assistente, gebeld dat ik of niet kon komen, of uren later of een andere datum. Ik weet de officieele regels van niet op komen dagen; begrijp dat ze ook in haar recht staat. Alleen, is er dan geen patiënten-recht of zo?
Mogelijk is dit een automatisch uitgedraaide nota, een belletje doet vast wonderen.
Famed doet geen automatisch uitgedraaide nota's; alleen op verzoek. Heb hen, Famed, ook gebeld. En OHRA. Helaas dat belletje doet geen wonderen. Vroeg me alleen af of, in de korte tijdspanne die ik nog heb, het zin heeft om in conclaaf te gaan met mevrouw. Die ik overigens wel mag. Dacht dat wederzijds was: niet dus.
doe anders een mailtje naar de praktijk, niet geschoten...
Niet normaal. Ik zou zeker in gesprek gaan, want het is puur het persoonlijk beleid van de tandarts om zo met u om te gaan. Sterkte.
Hallo Tenormin ,
Ik zou zeer zeker in gesprek gaan met de tandarts , een vergeten afspraak valt onder code C90 ( verloren tijd ).
Ik ben al 2x een afspraak bij de tandarts vergeten , ik heb nooit èèn rekening gekregen .
Toen ik de tandarts vroeg , waarom ik geen rekening kreeg , was het antwoord ik was vaste patient in zijn praktijk kan gebeuren , dus u ziet het kan ook anders
Lees ook hier , klik op de rode regel ;-))
https://kennisbank.patientenfederatie.nl/app/answers/detail/a_id/275/~/rekening-vergeten-afspraak-tandarts
@marita5, ik ben zeker geen 'losse' patiënt, er zijn heel vaak afspraken, door haar, verzet. Dank voor je link. Maar zie/lees niets over een coulance. Nou ja, is nu te weinig tijd over om alles uit te zoeken, probeer volgende week wel te bellen, als ze terug zijn van vakantie.
@tenormin , graag gedaan , maar ik zou de tandarts er zeker over aanspreken . Kaatst de bal terug en vraag aan haar € 75,- voor het naar huis sturen , verloren tijd om te wachten , dit zou ik niet zomaar over mijn kant laten gaan .
@marita5. Zal ik zeker proberen; mevrouw is altijd, uiteraard "druk bezig". Ook tijdens behandeling kletst ze er luchtig op los: kan men toch niet reageren. Grapje. Maar: ik wil wel "vriendjes" met haar blijven; denk dat haar man: ook tandarts, de financieen beheert. Ga wel morgen de rekening aan Famed overmaken; heb nog zo weinig tijd om te communiceren (plus heb haar e-mail adres niet).
@tenormin , u kunt dit op een nette manier bespreken , ik vind dit niet correct . Ook al heeft de tandarts het recht om een rekening te sturen .
Een gesprek aangaan, kan altijd natuurlijk. Vragen om coulance, kan / mag ook en zou ik ook zeker doen. Maar in principe heeft hij wel het recht een no-show rekening te sturen. Een klacht daarover indienen, heeft vanwege dit recht dan ook geen zin.
De ene tandarts, is de andere tandarts niet, de ene tandarts houdt er strikt aan vast, de ander niet.
Kan ook zijn dat de assistente automatisch de rekening heeft gestuurd, zonder naar de persoon te kijken.
Ik vind het in tegenstelling tot @tijger1 niet te gek voor woorden, wel een beetje klantonvriendelijk, zeker bij een vaste klant. Aan de andere kant is een afspraak vergeten vandaag de dag toch eigenlijk niet meer nodig: tablet, smartphone, laptop, oudewetse kalender/agenda, genoeg mogelijkheden om even de afspraak te noteren.
Ik had ook geschreven dat ik dacht 6 November en het 5 November was. Dus dat was niet mijn vraag: ik was het vergeten, dacht dat het 6 Oktober was. "Echter", zoals Meester Frank Visser altijd volgaarne zegt: ik ben zo vaak of veel te laat of helemaal niet behandeld, dus naar huis gestuurd, om later terug te komen. Wat, nogmaals voor mij geen probleem is/was. Ik vind het nu gewoon een beetje lullig dat ik, na drie kwartier wachten, ook weg ben gegaan met alweer een nieuwe afspraak: ja, voor het eerst misverstaan, dacht de 6de Oktober, gewoon de 5de vergeten. En je laatste advies @carola: ik heb al die dingen niet, ja heb ze wel maar gebruik het niet. Doodeenvoudig omdat normaliter mijn papieren agenda voldoet. Alleen de 5de was omgeslagen naar 6, dus... En ga me nu niet vertellen dat ik de enige Nederlander ben die zonder tablet, smartphone, laptop kan functioneren, het was een gewoon foutje.
@tenormin , ik had de afspraak in de gsm staan , maar de gsm stond uit , dus geen alarm gehoord ( logisch ) , hoe stom kan ik zijn . u bent niet de enige die iets vergeet , gebeurd mij ook vaak .
Ik vind het te gek omdat de patient al eerder weggestuurd was omdat de tandarts de patient vergeten was. Niet omdat er een rekening gestuurd was omdat een patient niet zomaar komt opdagen.
Die zaken werken wel twee kanten heen. Maar wellicht gaat een en ander geheel automatisch, dus in gesprek gaan.
Tijger1, ik kan me zo voorstellen dat een assistente dat eerdere voorval allang is vergeten. Ik snap eigenlijk niet waarom @tenormin niet alsnog geholpen kon worden, maar weggestuurd werd.
Het is juist erg handig om de agenda op je tablet te gebruiken, want dan kun je zelf instellen hoeveel uren/dagen van tevoren je een seintje / reminder krijgt. Een papieren agenda kan geen seintje geven.
Ik ben het trouwens helemaal met je eens dat het 2 kanten op zou moeten werken. Ik erger me er al jaren aan, dat een specialist je rustig 1 - 2 uur laat wachten (en weg gaan kan niet, want dan volgt een no-show en die is van een specialist niet mis). Het geeft mij altijd het gevoel dat tijd van patiënten onbelangrijk is.
Eén keer meegemaakt dat na 2,5 uur wachten de specialist mij weg wilde sturen omdat hij nog wilde lunchen voordat hij naar de OK moest. Dat heb ik niet geaccepteerd en hem gezegd dat hij dat niet kon maken om mensen na 2,5 uur nog weg te sturen. Nou, vooruit dan maar, was zijn antwoord. Nooit meer naar die man terug gegaan.
Ik had ook geschreven dat ik dacht 6 November en het 5 November was. Dus dat was niet mijn vraag: ik was het vergeten, dacht dat het 6 Oktober was. "Echter", zoals Meester Frank Visser altijd volgaarne zegt: ik ben zo vaak of veel te laat of helemaal niet behandeld, dus naar huis gestuurd, om later terug te komen. Wat, nogmaals voor mij geen probleem is/was. Ik vind het nu gewoon een beetje lullig dat ik, na drie kwartier wachten, ook weg ben gegaan met alweer een nieuwe afspraak: ja, voor het eerst misverstaan, dacht de 6de Oktober, gewoon de 5de vergeten. En je laatste advies @carola: ik heb al die dingen niet, ja heb ze wel maar gebruik het niet. Doodeenvoudig omdat normaliter mijn papieren agenda voldoet. Alleen de 5de was omgeslagen naar 6, dus... En ga me nu niet vertellen dat ik de enige Nederlander ben die zonder tablet, smartphone, laptop kan functioneren, het was een gewoon foutje.
Natuurlijk in gesprek gaan, met "verbazing" over de ontvangen rekening spreken, en als het lastig wordt fijntjes wijzen op haar eigen vergeten en laten zitten wachten. Dat pas inbrengen als er geen beweging is w.b. de rekening te annuleren. Je moet immer nooit direct al alle kaarten op tafel leggen. En zij kunnen natuurlijk niet met twee maten meten (als ze dat past).
Vriendelijk in gesprek gaan en wijzen dat zij u de vorige keer totaal vergeten was terwijl u notabene in de wachtkamer zat.
Mocht de tandarts alsnog besluiten de rekening te laten staan, haalt u uit uw binnenzak een envelop met daarin een rekening van € 75,00 voor het voor niets laten komen
Topantwoord
de scheefdruk krijg ik niet recht.
Je zal wel op het 2e symbooltje van links / hierboven geklikt hebben. ;-)
Vwb je 'probleem': er zal wel automatisch een rekening verstuurd zijn wegens het niet verschijnen op een afspraak. Je tandarts heeft dit waarschijnlijk zelf geeneens gezien.
Zou dus zeker even in overleg gaan en er fijntjes op wijzen dat jijzelf ook een tijd voor niets in de wachtkamer gezeten hebt.
Je zult zien dat die rekening 'vernietigd' wordt.
Je glazen bol heeft kennelijk gewerkt. Ik durfde niet maar goed: de uitslag is bekend.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer