Kees Van Hert
door Kees Van Hert Jul 20, 2018 om 21:51
Garantie & verzekeringen

Gestolen Fiets

Vandaag is mijn ebike gestolen uit mijn achtertuin. M'n achtertuin heeft geen tuindeur, maar wel hogen hekken. Ik had mijn fiets zo geplaats dat je hem niet kan zien, maar toch is iemand zo asociaal geweest om in mijn tuin te kijken. M'n fiets stond op slot alleen ik ben een sleutel twee weken geleden kwijt geraakt. Veder heb ik nog alle sleutels. Is mijn fiets verzekerd? En zo niet, zou hij wel verzekerd zijn als ik alle sleutels had?

5403 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 20, 2018 om 21:56
5129 Antwoorden / 12 Vragen

In bepaalde gevallen keert de verzekeraar uit met slechts 1 sleutel. Daarbij zijn een aantal zaken belangrijk. Zoals of de tuin makkelijke te bereiken is (dus niet), was de fiets te zien vanaf de openbare weg en andere zaken. Uw verzekeraar kan u daar alles over vertellen.

Of u fiets verzekerd is weet u zelf als beste, niemand anders heeft een fietsverzekering voor u afgesloten. U kunt sowieso informeren bij de inboedelverzekeraar.

gerbera
door gerbera - Jul 20, 2018 om 21:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Is afhankelijk van wat voor verzekering u heeft. Is het een fietsverzekering kan deze moeilijk doen omdat u niet alle sleutels meer heeft. U bent er een kwijtgeraakt dus hoe kan u dan alle sleutels nog hebben of het moet het sleuteltje van de accu zijn die weg is. Heeft u beide slotsleutels nog is die gewoon verzekerd. Anders kunt u altijd informeren bij uw inboedelverzekering. U dient dan wel het eigendomsbewijs te hebben, hierop staan normaal gesproken alle gegevens van de fiets op dus framenummer, slotnummer e.d. Verder aangifte doen van de diefstal.

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2018 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ligt er maar helemaal aan waar u verzekerd bent en op welke condities. Ook hangt het er vanaf wat voor verzekering u bedoelt.

Een fietsverzekering? Dan is het meestal vereist dat u twee sleutels heb. Als u er een kwijtgeraakt bent, dient u dan via een bepaalde melding een nieuwe te laten maken en dat weer te melden.

Dus normaal gesproken valt dat af.

Een inboedelverzekering dekt over het algemeen wel diefstal uit de tuin, maar dan met name genoemde zaken. Zoals tuinmeubilair, parasol, tuingereedschap en wasgoed, en dergelijke. Dus geen fiets.

Een inboedelverzekering dekt normaal gesproken diefstal, dus zonder braaksporen, uit een schuur die in de tuin staat. Maar uw fiets had u niet in de schuur gestald. Dus dat valt dan ook af.

Maar zoals ik zei, ik ken uw verzekeringen niet, dus lees de dekkingen eens door.

diumenge
door diumenge - Jul 20, 2018 om 22:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of je fiets verzekerd is weet je zelf alleen, heeft ook niets met het aantal sleutels te maken. Als je verzekerd bent dan is het aantal sleutels waarschijnlijk wel van belang voor het wel of niet uitkeren van schade, zeker bij een fietsverzekering.

tenormin
door tenormin - Jul 20, 2018 om 22:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U weet zelf het beste hoe u verzekerd bent voor de E-bike. U bent een sleutel kwijtgeraakt maar verder heeft u alle sleutels nog? Dus contact met uw verzekeraar is een eerste vereiste, toch? Of het asociaal is om in iemands tuin te kijken: moest er geklommen worden of is het hoge hekwerk doorzichtig, d.w.z. gewoon door flinke kieren te gluren?

marita5
door marita5 - Jul 20, 2018 om 22:13
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kees Van Hert ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.anwb.nl/verzekeringen/fietsverzekering/mijn-fiets-is-gestolen-wat-moet-ik-doen

holstein
door holstein - Jul 21, 2018 om 16:33
922 Antwoorden / 16 Vragen

Heb je toen direct aan verzekering doorgegeven dat je sleutel kwijt was, want meestal is voor hun 2 sleutels een vereiste en dan kun je via de dealer een nieuwe geregistreerde sleutel bestellen, maar heb je dat niet gedaan kan het wel eens moeilijk worden bij je fietsverzekering.

panter22
door panter22 - Jul 22, 2018 om 09:19
6599 Antwoorden / Vragen

De fiets valt onder de inboedelverzekering als de fiets in de schuur staat. Een fiets in een tuin is niet verzekerd, ook al zit er een schutting met tuindeur en slot er omheen. En heb je de fiets op slot staan.
https://www.interpolis.nl/service/wonen/is-mijn-fiets-verzekerd-op-de-inboedelverzekering

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 23, 2018 om 11:16
509 Antwoorden / Vragen

De enige partij die je hierop een passend antwoord op kan geven is de maatschappij waar de fiets verzekerd Het lezen van de verzekeringsvoorwaarden wil ook nog wel een verhelderend.

mo
door mof - Jul 23, 2018 om 12:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u kunt aannemelijk maken dat de dief niet over uw verloren sleutel kon beschikken maakt u kans. Als u hem bijv op vakantie in italie bent verloren, ...