Jan_Coenraats
door Jan_Coenraats Mar 1, 2020 om 11:37
Garantie & verzekeringen

Gruwelijke Verhoging WA premie 2020 verzekering Canta

Prijsopdrijving door Klaverblad - wat kunnen we daar tegen doen?
Dd. vrij.28-02-2020 ontving ik een brief van voornoemde ook begrafenisvezekeraar welke sedert de ANWB de polissen m.b.t. de Canta overnam.
Na in 2013 te zijn begonnenonder een dochter van de ANWB met pakweg € 65,00, een verhoging direct na overname door KlaverdievenBlad naar pakweg € 123,00, toen naar € 257,73 nu, twee jaar later: naar 389,62 ???!!!
Ik vind dat dit een KASSA onderzoek waard is!?!?

4554 16 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Mar 1, 2020 om 11:40
830 Antwoorden / 0 Vragen

Neuh, tenzij u medestanders kunt vinden.

ju
door juliomariner - Mar 1, 2020 om 11:45
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Gruwelijk? Stel u niet zo aan.

Jan_Coenraats
door Jan_Coenraats Mar 1, 2020 om 14:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

Klaverblad heeft een Monopolie positie, voor alle helderheid.............

ju
door juliomariner Mar 1, 2020 om 15:08
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Dus dan is het gruwelijk? Doe ff niet zo dramatisch

va
door vanlotjegetikt - Mar 1, 2020 om 11:46
809 Antwoorden / Vragen

Ik vind dat u niet nadenkt. Canta's zijn veel het onderwerp van vernieling, met als gevolg dat de schade niet in vergelijk staat tot de binnenkomende prenies

tijger1
door tijger1 Mar 1, 2020 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die nieuwe premie is slechts de WA premie, dus de Canta zelf is niet verzekerd.

ne
door neodutchio - Mar 1, 2020 om 11:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

We? Ik ga er niets aan doen. En waarom denkt u dat dit KASSA onderzoek waard is?
U hebt een prachtige regel in uw overeenkomst staan dat u kunt opzeggen als de premie verhoogd wordt. Klaverblad is een commercieel bedrijf en dat wil zeggen dat er winst gemaakt moet worden. Als blijkt dat een risico te hoog wordt of de kosten blijven stijgen, dan moet er dus mer geld binnen komen.
Verder zegt de verhoging an sich niets. Hebt u schade gereden? Lopen Canta rijders meer risico of maken ze in het algemeen meer schade? Was de verzekering, zoals zo vele de laatste jaren, te goedkoop en niet winstgevend? En waarom hebt u anderen nodig om tot dat antwoord te komen? Dat kunt u toch ook zelf vragen aan Klaverblad?

Jan_Coenraats
door Jan_Coenraats Mar 1, 2020 om 14:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

Klaverblad heeft een Monopolie positie, voor alle helderheid.............

ne
door neodutchio Mar 1, 2020 om 15:39
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dan is het slikken of stikken. Of hopen dat er een andere verzekeraar opstaat die het ook aandurft om een Canta te verzekeren.

rj
door rjw Apr 19, 2020 om 21:07
3260 Antwoorden / 5 Vragen

@Jan_Coenraats: Als Klaverblad een monopoliepositie heeft hoef je alleen maar aan te tonen dat ze daar misbruik van maken. Dus pak je rekenmachine en reken voor dat ze veel te veel vragen voor de verzekering. Als je kunt aantonen dat hun kosten niet zijn gestegen maar hun inkomsten wel heb je een zaak. Maar besef wel dat verzekeren van Canta's een nichemarkt is waardoor de kosten sowieso relatief hoog zijn. Er rijden maar een stuk of 3000 Canta's rond en dat worden er steeds minder. Logisch dat de kosten dan omhoog gaan.

Magnum007
door Magnum007 - Mar 1, 2020 om 11:49
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jan,

Er zijn nog andere verzekeraars.

Jan_Coenraats
door Jan_Coenraats Mar 1, 2020 om 14:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Klaverblad heeft een Monopolie positie, voor alle helderheid.............

Magnum007
door Magnum007 Mar 1, 2020 om 15:14
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jan,

Ik heb 10 jaren een Canta gehad,die verzekerd was bij Polderburgh Assurantien in Hoofddorp.

Google maar even voor contact met ze.

Zij zijn gespecialiseerd in brommobielen en Canta's.

tijger1
door tijger1 Mar 1, 2020 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Polderburgh is een tussenpersoon en geen verzekeraar.

me
door mein33 - Mar 1, 2020 om 11:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JAN_COENRAATS Ik vind dat dit een KASSA onderzoek waard is!?!?

Jan_Coenraats
door Jan_Coenraats Mar 1, 2020 om 14:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Klaverblad heeft een Monopolie positie, voor alle helderheid.............

marjanka bosse
door marjanka bosse Mar 9, 2020 om 15:22
Antwoorden / 2 Vragen

Voor alle mensen die heel "vriendelijk"antwoorden gaven zoals...u bent vrij om deze verzekering op te zeggen, of stop met slachtoffer spelen...
Denk even na voor dat je commentaar levert op die manier.

Er is een duidelijk verschil tussen slachtoffer spelen en slachtoffer zijn.

Er is inderdaad een groep mensen (jongeren) gekomen die misbruik maakten van de mogelijkheden van de Canta.  Maar in plaats van deze groep dan extra sancties op te leggen wordt de legale gebruikers groep bestraft en dat zijn meestal mensen die echt die Canta nodig hebben om ergens te kunnen komen.

Er is geen mogelijkheid meer om een andere verzekering te vinden...ik heb al heel lang gezocht naar een andere verzekeraar en als ik nu mijn verzekering op zeg dan ben ik strafbaar als ik op de weg kom.

Ik vraag me af of al die mensen die negatieve commentaar leveren, ook zo reageren als morgen blijkt dat de verzekering van hun in een paar jaar tijd zoveel duurder wordt en er ook geen no claim beleid is waardoor je nog aanspraak kan maken op een korting?

Nogmaals : je hoeft niets te doen als de Canta een "ver-van-bed-show"is....maar ga dan geen commentaar leveren die nergens op slaat.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 1, 2020 om 11:59
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is dan iets dat u beter kunt melden bij kassa redactie zelf: kassa@bnnvara.nl  Wij zijn een groep vrijwilligers die proberen vragen te beantwoorden en/of adviezen te geven op basis van eigen kennis, ervaring en mening. Ik kom zo even bij u terug met een andere tip.

Zie m.b.t. het indienen van een klacht deze info: https://www.verzekeringen.com/veelgestelde-vragen/waar-terecht-klachten-verzekering

Thijs12
door Thijs12 - Mar 1, 2020 om 12:07
535 Antwoorden / Vragen

Overstappen naar bijvoorbeeld Anwb.

tijger1
door tijger1 Mar 1, 2020 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De ANWB verzekert geen Canta's meer.

gerbera
door gerbera Mar 1, 2020 om 14:20
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Die hebben het juist overgedragen naar inmiddels klavertje 4 zonder geluk voor de klanten.

Jan_Coenraats
door Jan_Coenraats Mar 1, 2020 om 14:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Klaverblad heeft een Monopolie positie, voor alle helderheid.............

aurora1
door aurora1 Mar 2, 2020 om 22:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie heeft een monopoliepositie? Dat wil ik wel graag helder hebben.... en.... hoe u daar bij komt....

Jan_Coenraats
door Jan_Coenraats - Mar 1, 2020 om 15:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

Klaverblad heeft een Monopolie positie, voor alle helderheid.............

mr
door mrmoto - Mar 1, 2020 om 15:15
167 Antwoorden / 4 Vragen

Worden deze ook niet gebruikt bij plofkraken ?

gerbera
door gerbera Mar 1, 2020 om 15:39
7360 Antwoorden / 14 Vragen

U bent in de war, worden bij "ramkraken" gebruikt;-))

Jan_Coenraats
door Jan_Coenraats Mar 1, 2020 om 15:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

:) ;)

panter22
door panter22 - Mar 1, 2020 om 15:29
6599 Antwoorden / Vragen

Dan heb je nog geluk als je geen lichamelijke beperking hebt. Want dan ben je nog duurder uit. Diks.nl

 €477,71.

emcede
door emcede - Mar 1, 2020 om 15:42
960 Antwoorden / 4 Vragen

Wat moet u een fijn en onbekommerd leven leiden als u dit 'gruwelijk' vindt!

'We' gaan hier niets aan doen. U kunt een andere verzekeraar zoeken, want in tegenstelling tot wat u beweert zijn er meerdere verzekeraars die Canta's verzekeren.

Dus stop met die slachtofferrol en ga aan de slag!

ju
door juliomariner - Mar 1, 2020 om 16:39
1323 Antwoorden / 2 Vragen

[edit redactie, bijdrage verwijderd]

ma
door marnix1 - Apr 18, 2020 om 12:37
256 Antwoorden / 22 Vragen

Ik zie dit onderwerp nu pas,

vandaar mijn late reactie,

probeer het eens bij ENRA.

br
door brui0929 - Apr 18, 2020 om 12:49
634 Antwoorden / 10 Vragen

Uw verzekerings agent zal uit gelegd hebben waarom de premie zo hoog is.
Het is mogelijk om een WA verzekering af te sluiten deze is goedkoper. Zeker bij Univé.
Dat de premie voor de Canta zo hoog is komt om dat dit een gehandicapte auto is en er zonder rijbewijs in gereden mag worden.

ma
door marnix1 Apr 18, 2020 om 13:04
256 Antwoorden / 22 Vragen

@brui, ik zie nergens een relatie tussen de hoge prijs en het feit dat de karretjes rijbewijsvrij zijn.
en Unive verzekert ze niet.

panter22
door panter22 Apr 18, 2020 om 13:23
6599 Antwoorden / Vragen

Een canta is toch geen scootmobiel?

br
door brui0929 Apr 18, 2020 om 13:34
634 Antwoorden / 10 Vragen

@Marnix1 De Canta is een bijzonder voertuig kijk op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzinderevieruigen/vraag en antwoord. Ook kunt u meer informatie vinden op www.waaijenberg mobiliteit.com. Wat de verzekering betreft op het moment dat unigarant er mee stopte nam Univé de verzekering over. Ook bij Univé valt de Canta onder de scootmobiel verzekering.

br
door brui0929 Apr 18, 2020 om 13:35
634 Antwoorden / 10 Vragen

@panter22 de Canta valt onder de scootmobiel en heeft een bromfiets plaatje.

ma
door marnix1 Apr 18, 2020 om 13:38
256 Antwoorden / 22 Vragen

brui, ik snap uw opmerking naar mij toe niet?

wij hebben zelf een canta.

br
door brui0929 Apr 18, 2020 om 13:40
634 Antwoorden / 10 Vragen

Waaijenberg maakt de Canta.

ma
door marnix1 Apr 18, 2020 om 13:56
256 Antwoorden / 22 Vragen

brui, kijk zelf dan bij unive,

het is wel een scootmobiel, maar hij is "gesloten", dan doet unive het dus niet.