Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 10:52
Garantie & verzekeringen

Hans Anders benadeelt mensen met bril garant plan

Bij hans anders proberen ze op een slinkse manier je een bril garant plan aan te smeren. Zonder dat je het in de gaten hebt loop je de winkel uit met een extra verzekering (want dat is het gewoon) waar je waarschijnlijk nooit gebruik van gaat maken.

Door ervaring in de familie is het duidelijk dat dit hun standaard verkoop methode is.

[Edit redactie: Link naar Facebookpagina verwijderd]

Ik ben zelf nog tamelijk jong, maar ook oudere mensen (zoals mijn schoonmoeder) worden slachtoffer van deze verkoop praktijken.

Zo te zien op dit forum zijn er meer mensen tegen deze praktijken aangelopen. En een rondje google geeft meer slechtoffers.

Dit moet worden gestopt!

Ik heb een klacht ingediend bij Hans Anders. Indien ik mijn geld terug krijg (€55,-) zal ik dit doneren aan DierenLot.

Maar er zijn natuurlijk mensen die dit soort bedragen niet kunnen missen.

4225 11 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Jan 25, 2023 om 10:57
854 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom meteen praten over oplichting?

Is het niet zo dat ieder persoon (jong of minder jong) ook een eigen verantwoordelijkheid heeft. Ik heb zeker empathie voor de mensen die iets kopen of noem heb aangesmeerd krijgen, maar dat vrijwaard hen niet het eerder genoemde.

Wta hoop je met je Facerbookpagina te bereiken? Dat er meer wolven met je mee gaan huilen in het bos?

Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 11:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat men het niet als een optie aanbied, google maar en je ziet dat men deze verzekering vaker aansmeerd op een niet nette manier.
Ik ben het eens dat je zelf moet opletten, maar als een verkoper doet dat het onderdeel is van de bril (verplicht dus) dan ga je uit van de eerlijkheid van deze verkoper. Met de facebook pagina wil ik meer mensen berijken die dezelfde ervaring hebben en mensen waarschuwwen voor deze verkoop praktijken.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 25, 2023 om 10:58
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Wacht nog even het antwoord van Hans Anders af.
Of biedt Kassa nog een mogelijke oplossing.

https://www.bnnvara.nl/kassa/over

Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 11:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hans Anders heeft aangegeven dat ze het niet terug gaan betalen nadat ik contact heb gehad met hun klantenservice.
Ze ontkennen ook dat dit hun methode is, echter zie ik op internet meer gevallen van de verkoop van deze verzekering waar mensen niet om vroegen.
Het is jammer dat je media als deze moet gebruiken om dit soort achtebakse verkoopmethodes de wereld uit te krijgen.

va
door vanlotjegetikt - Jan 25, 2023 om 11:23
809 Antwoorden / Vragen

Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht).

Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 22:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft gelijk, heb gevraagd om de tekst aan te passen in Hans Anders benadeelt mensen met bril garant plan.
Men heeft aan hun kant het niet juist handelen erkent, de zaak is nu opgelost. De woorden oplichting is in dit geval door mij niet juist gebruikt.
Ik hoop dat mijn rectificatie wordt doorgevoerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 25, 2023 om 11:27
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Allereerst, let op met het beschuldigen van oplichting op een openbare site als deze een reden kan zijn om u strafrecjtelijk aan te spreken indien u hetgeen u stelt niet kunt bewijzen. http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.html

Daarbij lijkt het mij ook dat u het niet kunt bewijzen aangezien u voor het aangaan van een verzekering als door u gemnoemd toch wel degelijk iets ondertkent zult hebben. Als dat echter niet zo is en u bent van mening dat hier sprake is van een niet aanvaardbare verkoopmethode dat kunt melden bij www.consuwijzer.nl en zie dan dit: https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/wat-kan-ik-doen-bij-agressieve-verkoop

Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 11:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoopster melde dat het onderdeel was van de bril, het werd mij niet als optie aangeboden. Zowel bij mijn vrouw als bij mij werd het min of meer standaard op het factuur gezet.
Het is geen los staand incident, als je google doet dan zie je meer gevallen van deze verkoop techniek.
Bedankt voor de tip voor consuwijzer, zal er gebruik van maken.

Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 22:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft gelijk, heb gevraagd om de tekst aan te passen in Hans Anders benadeelt mensen met bril garant plan.
Men heeft aan hun kant het niet juist handelen erkent, de zaak is nu opgelost. De woorden oplichting is in dit geval door mij niet juist gebruikt.
Ik hoop dat mijn rectificatie wordt doorgevoerd.

Ha
door Hansnetietsanders - Jan 25, 2023 om 11:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er werd mij verteld dat het bij de bril hoorde, dus niet als een optie. Ik werd dus ook nog eens door de verkoopster misleid.
Mijn schoonmoeder lette ook niet op en dacht dat het bij de bril hoorde, het was dat mijn zwager zo scherp was en vragen ging stellen.
Er wordt niks over een verzekering verteld, het bril garant plan staat standaard zeg maar al op het factuur.
Je moet goed opletten dus. De verkoper sleept hier dus veel winst binnen omdat de meeste mensen geen gebruik gaan maken van deze verzekering.
Dus ik ben het eens als het als een verzekering en keuze wordt aangeboden. Ik vind het misleiding als je het zomaar op het factuur zet.
Mijn schoonmoeder had de bril nog niet betaald, dus kon ze nog van de verzekering af. Ik ben er wel met open ogen in getrapt (maar ja had ook een nieuwe bril nodig met een sterker lees gedeelte). Je kan dus in een brillenwinkel ook al niet meer uitgaan van de eerlijkheid van de verkoper.
Ik hoop dat Hans Anders hun leven gaat beteren. Denk dat Dierenlot de donatie van €55,- goed kan gebruiken.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 25, 2023 om 11:40
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik denk dat Dierenlot uw donatie goed kan gebruiken.

rj
door rjw - Jan 25, 2023 om 11:40
3257 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt toch gewoon van de koop afzien als het niet bevalt wat ze doen. Als ze beweren dat het er bij hoort ga je naar een opticien die dat niet doet. Het is niet zo dat er geen keuze is op dit gebied.

Maar blijkbaar willen sommige mensen nog meer regeltjes en controles....

Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 11:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, als je het factuur betaald hebt en de bril hebt opgehaald dan kun je er niet van af, heb ze gebeld en ze willen geen geld terug geven.

rj
door rjw Jan 25, 2023 om 22:01
3257 Antwoorden / 5 Vragen

Ja duh... Dat snap ik. Maar je kijkt toch wat er op het opdrachtformulier staat voordat je betaalt? En als daar dingen op staan die je niet wilt en de verkoper wil het niet aanpassen, dan ga je weg. Moeilijker is het niet.

Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 22:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry dat ik zo goed van vertrouwen ben. Je komt in een winkel met aardig personeel, je bent helemaal relaxed en het voelt allemaal goed.
Ik denk dat meer mensen dan niet in de gaten hebben dat je een extra verzekering hebt aangeschaft.
En als ik zie dat meerdere mensen hier overheen kijken dan denk ik, ja duh....ben niet de enige.
En vergeet niet dat oudere mensen misschien niet zo assertief zijn.
Maar goed, je hebt misschien al gelezen dat het netjes is opgelost.

sira
door sira - Jan 25, 2023 om 12:04
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Je kunt er wel onderuit, als je maar volhoudt. De aanhouder wint.

Facebook heeft geen zin, daar tref je veelal mensen aan die ook op verkeerde webshops bestellen..

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 25, 2023 om 12:15
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Hans,

Ik ben al 35 jaar klant bij Hans Anders zonder problemen.

Kunt u een foto maken van uw aankoopbon?
U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.
Uiteraard even uw privé gegevens afdekken.

Natuurlijk moet men als klant goed opletten.

Maar het "Bril Garant Plan" is niet zo duur en misschien handig bij mensen, die slordig omgaan met een bril.

Klik op de volgende link :

https://www.hansanders.nl/bril-garant-plan/

Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 22:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben zelf ook al een behoorlijke tijd tevreden klant bij Hans Anders en vond de omgang in de winkel verder helemaal goed. Ik was daarom juist zo verbaast over deze misleidende verkoop techniek. Het is prima als men een verzekering aanbied, maar doe dat dan ook duidelijk zonder verkoop trucjes. Gewoon melden dat het om een verzekering gaat en dat het een optie is. De oplossing die men nu aanbied is netjes, al had ik wel met klem er op aan moeten dringen. Maar goed, het eind resultaat is dat DierenLot een leuk bedrag krijgt van onze (we zijn al sponsor van deze stichting).
Laten we het op deze manier als een win, win situatie beschouwen.

Ha
door Hansnetietsanders - Jan 25, 2023 om 12:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ben net gebeld, Hans Anders gaat het bedrag toch terug betalen, ze erkennen hun fout en hebben ook excuses aangeboden. Stichting Dierenlot is blij met de donatie! Ik hoop dat ze er van leren en dat men stopt met deze verkoop tactiek.

sira
door sira Jan 26, 2023 om 09:52
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dank voor het terugmelden

mahadma
door mahadma - Jan 25, 2023 om 21:21
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Oplichting = mits ten onrechte gebezigd strafbaar = Smaad.

Welke straf kan worden opgelegd? De maximale straf die op smaad staat, is een gevangenisstraf van zes maanden of een geldboete van € 7.800,00. Bij een schriftelijke smaad (smaadschrift) is de maximale straf een gevangenisstraf van één jaar of geldboete van € 7.800,00.

Ha
door Hansnetietsanders Jan 25, 2023 om 22:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft gelijk, heb gevraagd om de tekst aan te passen in Hans Anders benadeelt mensen met bril garant plan.
Men heeft aan hun kant het niet juist handelen erkent, de zaak is nu opgelost. De woorden oplichting is in dit geval door mij niet juist gebruikt.
Ik hoop dat mijn rectificatie wordt doorgevoerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2023 om 10:24
16828 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, het is aangepast. Mogelijk door de redactie? (Terecht)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2023 om 10:23
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Goed dat het oogelost. Toch weer een voorbeeld dat; 'de aanhouder wint'. Ik zie dat opmerking in uw vraag die kon worden opgevat als smaad/laster op een openbaar medium is aangepast!