Hans Anders benadeelt mensen met bril garant plan
[Edit redactie: Link naar Facebookpagina verwijderd]
Waarom meteen praten over oplichting?
Is het niet zo dat ieder persoon (jong of minder jong) ook een eigen verantwoordelijkheid heeft. Ik heb zeker empathie voor de mensen die iets kopen of noem heb aangesmeerd krijgen, maar dat vrijwaard hen niet het eerder genoemde.
Wta hoop je met je Facerbookpagina te bereiken? Dat er meer wolven met je mee gaan huilen in het bos?
Omdat men het niet als een optie aanbied, google maar en je ziet dat men deze verzekering vaker aansmeerd op een niet nette manier.
Ik ben het eens dat je zelf moet opletten, maar als een verkoper doet dat het onderdeel is van de bril (verplicht dus) dan ga je uit van de eerlijkheid van deze verkoper. Met de facebook pagina wil ik meer mensen berijken die dezelfde ervaring hebben en mensen waarschuwwen voor deze verkoop praktijken.
Wacht nog even het antwoord van Hans Anders af.
Of biedt Kassa nog een mogelijke oplossing.
https://www.bnnvara.nl/kassa/over
Hans Anders heeft aangegeven dat ze het niet terug gaan betalen nadat ik contact heb gehad met hun klantenservice.
Ze ontkennen ook dat dit hun methode is, echter zie ik op internet meer gevallen van de verkoop van deze verzekering waar mensen niet om vroegen.
Het is jammer dat je media als deze moet gebruiken om dit soort achtebakse verkoopmethodes de wereld uit te krijgen.
Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht).
U heeft gelijk, heb gevraagd om de tekst aan te passen in Hans Anders benadeelt mensen met bril garant plan.
Men heeft aan hun kant het niet juist handelen erkent, de zaak is nu opgelost. De woorden oplichting is in dit geval door mij niet juist gebruikt.
Ik hoop dat mijn rectificatie wordt doorgevoerd.
Allereerst, let op met het beschuldigen van oplichting op een openbare site als deze een reden kan zijn om u strafrecjtelijk aan te spreken indien u hetgeen u stelt niet kunt bewijzen. http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.html
Daarbij lijkt het mij ook dat u het niet kunt bewijzen aangezien u voor het aangaan van een verzekering als door u gemnoemd toch wel degelijk iets ondertkent zult hebben. Als dat echter niet zo is en u bent van mening dat hier sprake is van een niet aanvaardbare verkoopmethode dat kunt melden bij www.consuwijzer.nl en zie dan dit: https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/wat-kan-ik-doen-bij-agressieve-verkoop
De verkoopster melde dat het onderdeel was van de bril, het werd mij niet als optie aangeboden. Zowel bij mijn vrouw als bij mij werd het min of meer standaard op het factuur gezet.
Het is geen los staand incident, als je google doet dan zie je meer gevallen van deze verkoop techniek.
Bedankt voor de tip voor consuwijzer, zal er gebruik van maken.
U heeft gelijk, heb gevraagd om de tekst aan te passen in Hans Anders benadeelt mensen met bril garant plan.
Men heeft aan hun kant het niet juist handelen erkent, de zaak is nu opgelost. De woorden oplichting is in dit geval door mij niet juist gebruikt.
Ik hoop dat mijn rectificatie wordt doorgevoerd.
Ook ik denk dat Dierenlot uw donatie goed kan gebruiken.
Je kunt toch gewoon van de koop afzien als het niet bevalt wat ze doen. Als ze beweren dat het er bij hoort ga je naar een opticien die dat niet doet. Het is niet zo dat er geen keuze is op dit gebied.
Maar blijkbaar willen sommige mensen nog meer regeltjes en controles....
Nee, als je het factuur betaald hebt en de bril hebt opgehaald dan kun je er niet van af, heb ze gebeld en ze willen geen geld terug geven.
Ja duh... Dat snap ik. Maar je kijkt toch wat er op het opdrachtformulier staat voordat je betaalt? En als daar dingen op staan die je niet wilt en de verkoper wil het niet aanpassen, dan ga je weg. Moeilijker is het niet.
Sorry dat ik zo goed van vertrouwen ben. Je komt in een winkel met aardig personeel, je bent helemaal relaxed en het voelt allemaal goed.
Ik denk dat meer mensen dan niet in de gaten hebben dat je een extra verzekering hebt aangeschaft.
En als ik zie dat meerdere mensen hier overheen kijken dan denk ik, ja duh....ben niet de enige.
En vergeet niet dat oudere mensen misschien niet zo assertief zijn.
Maar goed, je hebt misschien al gelezen dat het netjes is opgelost.
Je kunt er wel onderuit, als je maar volhoudt. De aanhouder wint.
Facebook heeft geen zin, daar tref je veelal mensen aan die ook op verkeerde webshops bestellen..
Geachte Hans,
Ik ben al 35 jaar klant bij Hans Anders zonder problemen.
Kunt u een foto maken van uw aankoopbon?
U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.
Uiteraard even uw privé gegevens afdekken.
Natuurlijk moet men als klant goed opletten.
Maar het "Bril Garant Plan" is niet zo duur en misschien handig bij mensen, die slordig omgaan met een bril.
Klik op de volgende link :
https://www.hansanders.nl/bril-garant-plan/
Ik ben zelf ook al een behoorlijke tijd tevreden klant bij Hans Anders en vond de omgang in de winkel verder helemaal goed. Ik was daarom juist zo verbaast over deze misleidende verkoop techniek. Het is prima als men een verzekering aanbied, maar doe dat dan ook duidelijk zonder verkoop trucjes. Gewoon melden dat het om een verzekering gaat en dat het een optie is. De oplossing die men nu aanbied is netjes, al had ik wel met klem er op aan moeten dringen. Maar goed, het eind resultaat is dat DierenLot een leuk bedrag krijgt van onze (we zijn al sponsor van deze stichting).
Laten we het op deze manier als een win, win situatie beschouwen.
Dank voor het terugmelden
Oplichting = mits ten onrechte gebezigd strafbaar = Smaad.
Welke straf kan worden opgelegd? De maximale straf die op smaad staat, is een gevangenisstraf van zes maanden of een geldboete van € 7.800,00. Bij een schriftelijke smaad (smaadschrift) is de maximale straf een gevangenisstraf van één jaar of geldboete van € 7.800,00.
U heeft gelijk, heb gevraagd om de tekst aan te passen in Hans Anders benadeelt mensen met bril garant plan.
Men heeft aan hun kant het niet juist handelen erkent, de zaak is nu opgelost. De woorden oplichting is in dit geval door mij niet juist gebruikt.
Ik hoop dat mijn rectificatie wordt doorgevoerd.
@MAHADMA, het is aangepast. Mogelijk door de redactie? (Terecht)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer