fonzerello
door fonzerello Jan 14, 2019 om 15:24
Garantie & verzekeringen

Heb van menzis via incasso bureau een rek gekregen uit 2011 waarvan ze niet wet

Heb van menzis een rekening gekregen via een incasso uit 2011 wat opgelopen is tot over de 500 euro en beslag op Mn aow  en hun niet aan kunnen tonen waar dat bedrag op bezeerd is dat bedrag moet ong 80 euro zijn heb jaren niets meer gehoord.er van maar dat bedrag is opgelopen naar meer dan 500 euro wat kan ik daar aan doen

1552 11 Rapporteer

Ro
door Rob_1000 - Jan 14, 2019 om 15:31
35 Antwoorden / Vragen

Het incassobureau kan u precies vertellen wat de basis voor deze vordering is.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 14, 2019 om 15:37
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hier is nog wat informatie te lezen:
https://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2019 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoeveel jaar geleden is het dat u er voor het laatst over heb gehoord? En waarom hebt u toen niet betaald?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2019 om 15:42
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Doe navraag bij MENZISwanneer men de nota en eventuele navordering heeft gedaan. Met andere woorden, waarom het aan een incassobureau is gegeven.. En geef als het kan iets meer toelichting aangezien u het ook heeft over beslaglegging. Als er sprake is van beslag op uw inkmen heeft u hoe dan ook dte maken met een beslagvrijevoet. Het is ook mogelijk om raad en advies te vragen bij een sociaal raadsman(vrouw) in uw Gemeente van een daartoe ingestelde instelling voor hulp. (Als een bedrag dat oorspronkelijk ca. €80 was en nu > € 500 is er 'wel echt 'iets loos'.)

marita5
door marita5 - Jan 14, 2019 om 15:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fonzerello ,

wat kan ik daar aan doen

Word het niet eens tijd , dat u hulp zoekt bij uw financiën , incassobureau`s zijn bij u schering en inslag , zo komt u nooit uit de problemen.
Zie ook uw ( 5 ) vorige vragen , in 2016 een brief van een incassobureau betreft betaling zorgverzekering 2010 .

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61

ne
door neodutchio - Jan 14, 2019 om 16:28
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een incassobureau kan geen beslag leggen, dat doet een deurwaarder. U zal van goede huize moeten komen om te bewijzen dat er sinds 2011 geen enkele correspondentie ontvangen is over deze rekening. Na een factuur komt een herinnering. Wellicht nog een tweede. Er komt een waarschuwing dat het naar een incassobureau gaat. Deze gaat u bestoken met brieven waarna een deurwaarder ingeschakeld gaat worden. Een deurwaarder mag alleen loonbeslag leggen met een gerechtelijke uitspraak.

Gezien uw history is hulp zoeken geen slecht idee. Ook in dit verhaal missen weer een hoop belangrijke zaken die u schijnbaar ontschoten zijn.

Wellicht weet u ook niet hoe een forum werkt. Dat u een vraag stelt mag best, maar reageren is wel zo netjes. Zo hebben wij ook het idee dat hulp wat alle vrijwilligers u aanbiedt ook aankomt en er iets mee gedaan wordt.

panter22
door panter22 - Jan 14, 2019 om 19:19
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt er niets aan doen. Je moet betalen. Jammer dat het zo uit de hand is gelopen dat er nu beslag is gelegd op je AOW.
Voor schuldhulpverlening kun je terecht bij je gemeente(gemeentehuis) of bij een sociaal wijkteam in je buurt.

fonzerello
door fonzerello - Jan 15, 2019 om 16:32
2 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor alle reacties, voor de duidelijkheid, het gaat hier om een vriend van mij en begrijp uw bezorgdheid, er is een aantal malen met het incassoburo hierover gebeld en die kunnen zelfs niet vertellen waar het over gaat, de verzekering is in ieder geval toe opgezegd en die 80 euro is toen ook overgemaakt, alleen heeft menzis toen aan mijn vriend gezegd dar het al overgedragen is aan een incassoburo en dat ze hier verder niets meer aan kunnen doen.
onze vraag is uiteindelijk wat we hier verder nog mee kunnen.

tijger1
door tijger1 Jan 15, 2019 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de antwoorden, die gelde ook voor uw vriend.

ne
door neodutchio - Jan 15, 2019 om 16:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Heel logisch, u krijgt een rekening en bij u wordt loonbeslag gelegd, maat het gaat over uw vriend.
Als toendertijd de rekening aan het incassobureau betaald had moeten worden, dan staat dat nog open. Wellicht dat de openstaande rekening wel verrekend is, maar de extra kosten niet.

sw
door swat1500 - Jan 15, 2019 om 23:10
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Beslag op inkomen kan alleen worden gelegd na een rechtelijk vonnis. Dat vonnis kan alleen uitgevoerd worden als het is betekend aan de veroordeelde.
Uw vriend heeft dus een vonnis gekregen van de rechter. In dat vonnis staat wat en waarom hij iets moet betalen en wat de kosten worden als hij niet betaald.
Tegen dat vonnis kan hij waarschijnlijk niet meer in hoger beroep.

Het lijkt erop dat deze vriend alle papieren bij het grof vuil heeft gegooid en Menzis nooit zijn nieuwe adres heeft doorgegeven.

Wettelijk is het mogelijk om bezwaar te maken tegen het feitelijk beslag leggen. Je moet dan echter een griffierecht betalen dat je niet terug krijgt als je de procedure verliest.

Zodra het beslag gelegd is kan je dat feitelijk alleen laten opheffen door met degene die het beslag heeft gelegd een betere betalingsregeling af te spreken waarbij meer afbetaald wordt dan dat men nu via het beslag krijgt. Of door het bedrag in een keer te betalen.

Menzis zal niets meer van de vordering hebben omdat zij deze waarschijnlijk hebben verkocht aan incassobureau.

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2019 om 14:50
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Heb van menzis een rekening gekregen via een incasso uit 2011

Maar die is toch voor uw vriend bestemd? Een vriend helpen terwijl u zelf regelmatig met zorgverzekeringen problemen heeft.

Hier helpt dan de lamme de blinde.