
Het glas van de deur van mijn wasmachine is kapot gesprongen. Heb ik garantie?
Ik heb een BEKO wasmachine van een half jaar oud. Volgens BEKO valt dit niet binnen de garantie. Dat kan toch niet.

Glas van een wasmachine deur dat barst wordt gezien als een gebruikersfout, b.v. scherpe voorwerpen meegewassen,
uit een eerdere vraag:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/wasmachine-44
https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/oppassen-deur-van-de-wasmachine

Hallo NicH ,
Volgens BEKO valt dit niet binnen de garantie
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Ik zelf vind dat Beko (of de zaak waar u de machine hebt gekocht) wel heel veel voorwaarden stelt alvorens in aanmerking te komen voor garantie. Apparatuur is er tegenwoordig niet beter op geworden, integendeel, ik neem aan dat u normaal van geest bent en geen scherpe dingen, zoals messen, in de was erbij doet. Riemen uit jeans of andere broeken verwijderd alvorens te draaien. Maar andere beantwoorders schrijven het al: het is kennelijk een gebruikersfout. Helaas is het nog zo dat: wie eist, bewijst. En dat kunt u niet. Zou ik ook niet kunnen.

Al zou het door een riem of steentje zijn gekomen, dan nog zou Beko uit coulance dit netjes moeten oplossen. Of gebruikt Beko zulke slechte kwaliteit qua glas.
Ik zou op klachtenkompas en evt socials uw ervaring delen. Daar wordt Beko niet vrolijk van. Kom op zeg na 6 maanden......
Coulance en moeten horen niet bij elkaar. Niemand moet coulant zijn.

als eerste, als u een klacht heet dan is de verkoper van het produkt het aanspreekpunt, tweede, als deze schade is ontstaan binnen 6 maanden, echt binnen 6 maanden dus op de dag af, dan moet de verkoper bewijzen dat het niet een productiefout is!!!!
is de ruit gesprongen door iets wat u zelf had kunnen verkomen, iets in de wasmachine dus of een voorwerp van buirtenaf dan kunt u natuurlijk niets claimen, is dat niet aan de hand en u zit echt nog binnen 6 maanden dan kunt u claimen en moet de verkoper bewijzen dat het niet een productiefout was!!!!
kan deze dit niet dan heeft u recht op een nieuw glas dan wel geheel nieuwe deur....

@1paul , de bewijslast ligt bij de verkoper v.a 27 april 2022 binnen 1 jaar en geen 6 maanden https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Maritas goede aanvulling, die 6 maanden zit zo in het hoofd gestampd moet er weer ff uit!!

u kunt eventueel zelf het glas vervangen.
https://www.fiyo.nl/reparatie-advies/wasmachine/glas-deur-vervangen
Enkele tips:
https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/oppassen-deur-van-de-wasmachine
Koop de volgende keer nooit meer iets van Beko. Dat is het slechtste merk wat er is.
De service van Beko js ook zeer slecht.

Onzin. Ongemotiveerd ook.
@satipu, Slechtste merk wat er is?
wij hebben al bijna 9 jaar een Beko wasmachine, nog nooit problemen mee gehad.
wij vinden het een prima machine!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liften en roltrappen OV
Het laatste jaar zijn veelvuldig overal in het OV roltrappen en liften stuk. Ondanks verzoeken aan de bedrijven worden deze nauwelijks hersteld of ze doen het tijdelijk weer. Dat is geen goede service voor de OV reiziger. Ik ben het zat en wil aandacht hiervoor. Waar kan ik dat het beste doen. Lees meer
Geur na spouwmuurisolatie
Goedeavond,
Gisteren heeft een bedrijf de spouwmuren bij ons geïsoleerd. Sindsdien hangt er in huis een chemische geur.
Ze hebben hiervoor e-foam gebruikt.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer


Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer