he

Hoe kan ik klachten over een bedrijf (Stella in dit geval) kwijt

Wij hebben een fure fiets (€3500) bij Stella gekocht en verzekerd. Deze fiets is gestolen en de verzekering dekt de schade.
Stella regelt alles en dan begint de ellende. Mijn vrouw is verpleegkundige en fietst naar haar werk.
Vanweg het zware werk zijn haar knieeen versleten, maar zo,n dure automatische middenmotor was de oplossing.
In mei is de fiets gestolen, op dezelfde dag naar Stella en direct een nieuwe fiets uitgezocht. We moesten wel de aangifte regelen.
Alle papieren inclusief politiemededeling van aangifte begin juni aangeleverd bij Stella en de nieuwe fiets bestelt.
2 weken levertijd, jemmer en meilijk maar toch nog te begrijpen.
Dan begint de ellende. weken gaan voorbij zonder enig bericht. Telefoontjes naar het hoofdkantoor helpeen niets.
Er wordt gezegd, Wij begrijpen U we bellen vandaag nog terug en daarna wwer helemaal niets.
Een officiele klacht ingediend, Geen enkele reactie. Uiteindelijk een verlossend bericht. De planning belt en zegt dat de fiets gelever wordt op 22 juli.
Mijn vriouw neemt vrij om de fiets in ontvangst te nemen. Vrij nemen is moeilijk in de huidige gezondheidszorg, maar goed.
De fiets wordt geleverd, maar bhij mag alleen afgeleverd worden als wij € 3500 betalen????
Hoezo? De verzekering die wij bij Stella hebben gesloten heeft  dat geregeld.
De bezorger gaat bellen en krijgt geen toestemming en hij neemt de fiets weer mee.

4038 10 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jul 23, 2020 om 09:27
1311 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

panter22
door panter22 - Jul 23, 2020 om 09:45
6599 Antwoorden / Vragen

De fiets was verzekerd. Heeft je vrouw een polis gekregen en wordt elke maand premie betaald?
Heb je contact opgenomen met de verzekering?
https://www.stella.nl/service/fietsverzekering/

marita5
door marita5 - Jul 23, 2020 om 09:50
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hevarsteinmann ,

De voorwaarden :

Artikel 11 – Klachten en klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij de ondernemer. De consument kan er geen beroep op doen dat de afgeleverde zaken niet aan de overeenkomst beantwoorden, indien hij dit onderzoek nalaat of Stella Fietsen niet binnen bekwame tijd van de gebreken in kennis stelt.
  2. Bij een tijdig ingediende klacht stelt de consument Stella Fietsen in de gelegenheid onderzoek te (laten) doen naar de gegrondheid van de klacht. Bij een terechte klacht verleent de consument aan Stella Fietsen een redelijke termijn voor herstel of vervanging van het geleverde product.
  3. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Of de geschillencommissie ( SGC ) , klik op de rode regels .

https://www.degeschillencommissie.nl/contact/

https://www.degeschillencommissie.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 23, 2020 om 09:54
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Stella fietsen zal deze verzekering waartschijnlijk elders hebben ondergebracht en zal het volgens de polisvoorwaarden ook wel zo zijn dat die verzekeraar resp. volgens de polisvoorwaarden het verzekerde bedrag aan u wordt uitbetaald. Op zich lijkt de gang van zaken mij dan helaas niet onlogisch. Van belang is dus hoe dan ook of de verzekeraar de schade heeft geaccepteerd en u daarvan ook bericht heeft gehad.

Het lijkt mij wel zinvol om dit te melden bij de ACM www.consuwijzer.nl .  Gelet op de reclame leuze van Stella is dit m.i. geen goede wijze van handelen door Stella Fietsen.  Let dus op dat uw klacht vooral ook betrekking heeft op de afwikkeling van de schadeclaim (volgens polisvoorwaarden).

Een optie is ook om na te gaan wie de verzekeraar is die de dekking geeft en als dat toch Stella Fietsen zelf is kunt u ook de Ombudsman van www.kifid.nl benaderen voor advies omdat Stella zich dan zelf opstelt als financiële dienstverlener.

En ook helaas, u bent niet de enige met klachten over Stella.

Gr
door Grunn1 - Jul 23, 2020 om 10:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft u na het aanleveren van alle benodigde papieren wel een bevestiging gehad dat de verzekering gaat uitkeren en dat u een nieuwe fiets kunt bestellen?
Uit uw verhaal maak ik op dat u enkel aangifte heeft gedaan en een claim heeft ingediend en direct maar een nieuwe fiets heeft besteld en zo werkt het niet. U had eerst moeten afwachten tot uw claim was geaccepteerd voordat u een nieuwe fiets had kunnen bestellen.
De rest van uw verhaal betreffende de gezondheid en werk doen niet terzake.

ne
door neodutchio - Jul 23, 2020 om 13:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

"In mei is de fiets gestolen, op dezelfde dag naar Stella en direct een nieuwe fiets uitgezocht."
"
Alle papieren inclusief politiemededeling van aangifte begin juni aangeleverd bij Stella en de nieuwe fiets bestelt.
2 weken levertijd,"

Moest u het bij Stella aangeven, of bij de verzekeraar? Heb u een bewijs ontvangen dat het in behandeling is genomen en dat er uitgekeerd gaat worden? En gaat de uitkering in geld of in natura?

Als ik kijk bij Kingpolis dan moet u daar de diefstal melden. Als daar een akkoord op komt kunt u voor het verzekerde bedrag een nieuwe fiets uitzoeken.

Het lijkt er dus op dat u de diefstal niet op de juiste plek gemeld heeft en het daardoor voor uzelf moeilijk aan het maken bent.

va
door vanlotjegetikt - Jul 23, 2020 om 15:00
809 Antwoorden / Vragen

Als u (digitaal) aangifte heeft gedaan krijgt u over de mail een bevestiging daarvan.
Bent u langsgeweest om aangifte te doen dan krijgt u een rapport.
U zal deze stukken moeten overleggen richting Stella of de verzekeraar die dit behandeld  (meestal de uwe)
Daar wordt de claim behandeld en daar u krijgt uitsluitsel over (ja of nee)
Daarna wordt van u verwacht  als de claim is gehonoreerd, dat u het aankoopbewijs overlegt van de nieuw aangeschafte fiets.
Want u denkt toch niet dat de verzekeraar Gekke Henkie is en iedereen op zijn blauwe ogen geloofd en de nota van de handelaar betaald en de handelaar de fiets aan u levert omdat u voor vervanging verzekerd bent.
En haal dat mail adres weg u krijgt anders allerhande aanbiedingen voor allerlei vage producten en diensten

ma
door malty - Jul 23, 2020 om 16:27
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me dat Stella de €3500 al lang van de verzekering zou moeten hebben of de diefstal is niet bij de verzekering gemeld.

Het verzekerde bedrag wordt meestal of in alle gevallen direct aan de dealer waar de verzekering is afgesloten uitbetaald.

Bel de verzekeraar, Kingpolis is de standaard verzekeraar van Stella, om zeker te weten of de diefstal gemeld en het bedrag uitbetaald is, of heeft u elders een fiets verzekering afgesloten?

ne
door neodutchio Jul 23, 2020 om 22:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

TS zou zelf de diefstal moeten melden bij Kingpolis, dat gaat Stella echt niet voor TS doen.

ma
door malty Jul 24, 2020 om 09:07
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@neodutchio ik lees dat de TS alle papieren incl. aangifte bij Stella aangeleverd heeft.
Kennelijk stuurt Stella die paperassen dus gewoon door naar de verzekeraar. Lijkt me dat dit ook voldoende is.

ne
door neodutchio Jul 24, 2020 om 09:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als je kijkt naar de voorwaarden bij Kingpolis, dan zou je daar digitaal de diefstal moeten doorgeven.

ma
door malty Jul 24, 2020 om 09:20
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Op de site van Kingpolis staat 'U of uw rijwielhandelaar meldt de diefstal bij Kingpolis. Zie mijn reactie bij @ron503, punt 5.

ro
door ron503 - Jul 23, 2020 om 18:45
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De procedure bij een gestolen fiets gaat zo, u constateert dat de fiets gestolen is, u doet direct op het politiebureau of digitaal aangifte van de diefstal en met een bewijs van die aangifte kunt u de verzekeraar aanspreken. Stella kan daarbij als tussenpersoon fungeren en als u aan alle voorwaarden zoals het inleveren van de aangifte en de twee originele sleutels voldaan heeft gaat na onderzoek en vaak na een bepaalde periode waarin de fiets nog terug gevonden kan worden de verzekeraar tot uitkering over. Als Stella de begunstigde is kan die pas een nieuwe fiets leveren als de verzekeraar uitbetaald heeft. U bent een Stella winkel binnen gegaan deelde mee dat de fiets gestolen was en toen kreeg u de tip 'doe aangifte' dat heeft u ook gedaan maar veel te laat want pas begin juni heeft u de aangifte op papier aangeleverd en kon de Stella de claim bij de verzekeraar in gang zetten. U bent met de aanschaf van die nieuwe fiets veel te voorbarig geweest want zo te lezen heeft de verzekeraar de diefstal nog in behandeling en zou het kunnen zijn dat u te laat aangifte van de diefstal heeft gedaan en een reden is om helemaal niet tot betaling over te gaan. U bent op zijn minst veel te voorbarig geweest door alvast een nieuwe fiets te bestellen en ik mag voor u hopen dat de verzekeraar alsnog tot uitkering over gaat want Stella kan u aan het koopcontract houden.

ma
door malty Jul 23, 2020 om 19:33
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De aangifte moet binnen 5 dagen maar wanneer de TS met de aangifte naar de winkel behoort te gaan zie ik geen tijdslimiet.

Tijdens Corona mag u alle benodigde stukken digitaal opsturen* per mail naar schade@kingpolis.nl. *van de originele sleutels kunt u een foto maken waarop beide zijden goed zichtbaar zijn.

De stappen bij diefstal van uw fiets:

  1. Na ontdekking van de diefstal van uw fiets doet u binnen 5 dagen aangifte bij de politie. U krijgt een afschrift van het Proces Verbaal (PV).
  2. Aangifte doen kan online via https://www.politie.nl/aangifte
  3. DigiD en SMS-controle; per 1 april 2017 hebt u, naast DigiD, ook sms-controle nodig om aangifte te doen en in te loggen op Mijn Politie. https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/digid-en-controle-via-sms.html
  4. Verder heeft u de twee originele sleutels nodig, een kopie van de verzekeringspolis, en de aankoop bon van de fiets.
  5. U of uw rijwielhandelaar meldt de diefstal bij Kingpolis.
  6. Wij verzoeken u de twee originele sleutels met de overige stukken (aankoop bon, kopie van de polis en het PV) naar ons op sturen.
  7. Wij adviseren u om de envelop met de sleutels aangetekend te versturen.

Postadres:
King verzekeringen B.V.
Postbus 148, 8530 AC Lemmer
Bron

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 23, 2020 om 18:56
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Verander nog even uw gebruikersnaam om spamexplosie te voorkomen.
1 Klik op Profiel
2 Klik op Bewerk profiel.
3 Klik op mijn.bnnvara.nl
4 Klik op Accountinstellingen
5 Klik op Gebruikersnaam en emailadres
6 Klik op wijzigen
7 Wijzig uw gebruiksnaam
8 Klik op Opslaan.