Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel van ASR L.N.V., gaat uw verzekering beheren.' Wij hadden niets gelezen en waren het hiermee niet eens. Behalve Nivo, hebben wij natuurlijk ook Ardanta geschreven om te zeggen dat wij het wilden opzeggen. Helaas ging dat niet. Vervolgens Consumentenclaim, AFM en de Kifid gebeld met de vraag of dat zo maar kon.en hoe men ervan af kon komen. Blijkbaar staat Ardanta in zijn recht, omdat de voorwaarden gehandhaafd blijven. Nu de heer Baeten iedere keer met ASR zo positief in het nieuws komt, wordt het meer dan tijd om ook eens aan de klanten te denken die gedwongen worden bij dit bedrijf klant te zijn.

Zolang er niets veranderd is zie ik het probleem niet. Of nu Jan of Piet de verzekering onder zich heeft, zolang ze aan de bestaande voorwaarden voldoen, blijft alles bij het oude en kunt u hem niet stopzetten. En waarom zou u, in zo'n geval krijgt u vaak maar een schijntje van de inleg uitbetaald.
door zeer slechte ervaringen met ASR: er moet zeer veel bijbetaald worden. En dat is vreemd: men stort een bedrag van duizenden Euro's wat een bedrijf ondertussen rente oplevert: bij iemand was dat ruim 10 jaar en vervolgens kan men duizenden Euro's bijbetalen en dat terwijl er niet een groter aantal mensen naar de crematie kwam dan afgesproken.
Wauw, 0,2% rente! Heeft u een kapitaalverzekering of een natura? Als het een natura is weet u vooraf wat er wel en niet betaald wordt, maar ook dat u met diensten kunt schuiven. Als het een kapitaal verzekering is, kunt u alles met uw uitvaartleider bespreken.

TER WAARSCHUWING !!!
Ik zit al + 40 jaar bij Dela, en kreeg gisteren TWEE brieven van Ardanta (ASR levensverz. NV) op mijn naam. Ik heb nog nooit van ze gehoord.
In beide brieven (met verschillende polis- en contractnummers) deden ze het voorkomen dat ik reeds een uitvaartverzekering bij hen had.
Ze schrijven " Hierbij vindt U uw actuele verzekerings overzicht " met verzekerde bedragen van € 41 c.q. € 108 (?).
Ook schrijven ze " U kunt het verzekerd bedrag ook zelf aanpassen op www.ardanta.nl/uwpolischeck. Volg de stappen en log daarna in met Uw polisnummer ..xxx.. en Uw geboortedatum, dan is het zo geregeld ".
Ik vind dit behoorlijk misleidend en opdringerig. Weg blijven bij die club !!!

En komen die polisnummers overeen met polissen in uw bezit, zo niet vraag deze dan op bij Ardanta. Mogelijk dat u, gelet op de minimale bedragen, ooit eens een verzekering had die naar Ardanta is overgegaan.

@denkaltijdna
Wat is daar misleidend aan? Blijkbaar zijn er twee hele oude polissen, waar een waarde op staat en daar wordt u van in kennis gesteld. Juist heel netjes. Soms vergeten mensen die oude polisjes en doen ze daar in een voorkomend geval geen beroep op.
Dus uw oproep “waarschuwing” is heel onterecht.

@denkaltijdna alvorens u wat beweerd.
Ardanta is een dochter van ASR, die u wellicht wel kent. ASR koopt veel uitvaartondernemingen. Helaas hadden wij dus ook een uitvaartpolis van zo'n kleine onderneming. Naast de polis van Euro 4000, konden bij een uitvaart nog Euro 3000 bijbetalen aan zg. extra kosten waarvoor wij niet gewaarschuwd waren. Uitvaartpolissen zijn een ramp. Het is veel beter een bedrag op de bank te zetten en dan -de ook al is het zeer lage- rente voor lief te nemen. Dan heb je het zelf in de hand.
Als u 4000 euro op de bank zet zult u hetzelfde probleem hebben dat is naar mijn mening veel te laag en u moet wel jaarlijks gaan bijstorten om de waarde op peil te houden.Hoe makkelijk is het om bij financiele tegenslagen dat geld toch op te nemen en dan zitten uw erfgenamen ermee.
Sluit een NATURA polis af deze blijft waardevast. Mijn moeder had een "goede polis"van 100 gulden in 1914 afgesloten met rijtuig en 2 paarden
u snapt wel dat dat in 1999 nog geen eens de koffie en cake dekte.
groeten Henk
Als je weinig gasten krijgt red je het misschien net met €4000 maar dan heb je niets extra of speciaals.
Bij het overlijden van mijn vader rekenden we op 60 a 80 man.
Daar was de kostenberaming dan ook op gebaseerd. Uiteindelijk waren er dik 150 man en moesten we ook behoorlijk bijbetalen, meer koffie, frisdrank, cake, grotere ontvangstruimte enz enz.
Eind vorig jaar kregen wij een brief van Ardanta in de bus, die een overzicht van de polis gaf en aangaf dat de polis geïndexeerd wordt. Ook al had Ardanta gemeld dat de polisvoorwaarden hetzelfde bleven als bij de oude verzekeraar, leek het ons toch goed de polisvoorwaarden op te vragen. Wat bleek? Er waren wel degelijk wijzigingen in. Zo was 'van het woonhuis' geschrapt e.d. (zie bijlage). Wederom probeerden wij de polis op te zeggen en het geld teruggestort te krijgen. Ardanta's antwoord was dat zij de voorwaarden zouden aan passen en dat wij de polis niet konden opzeggen. Schandalig dat dit zo maar kan. Wijziging van de polisvoorwaarden is een reden voor opzegging. Als men het niet eens is met de beslissing van Ardanta, wees Ardanta erop dat wij naar het Kifid -en dus naar de rechter- konden stappen. Waarom moet dit? Wij hebben er recht op de polis op te zeggen als de polisvoorwaarden verschillen bij overname. Dat Ardanta daar geen duidelijkheid over gaf, is op zijn zachtst gezegd onbegrijpelijk.

@zeil
Het enige dat u moet eisen, is dat schriftelijk bevestigd worden dat de “oude voorwaarden” blijven gelden. En bewaar die bevestiging bij uw polis.
U kunt, als u dat wenst, uiteraard de polis premievrij maken, ook kunt u hem afkopen.
Maar realiseer u wel dat dat een groot verlies oplevert, dus of dat verstandig is om te doen? Ik betwijfel het.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post nl leverd niet op zondag
Post nl leverd al tijdje niet meer op zondag. Ondanks dat een aantal webwinkels (soms zelfs betaald) aangeven voor bepaalde tijd besteld zondag in huis is het post nl dit jaar nog nooit gelukt. Tegenwoordig kan je bij bol de lever dag en tijdvak zien en als ik dan een product bestel waarvan ze bij bol aangeven dat deze ook op zondag word bezorgd is deze optie niet mogelijk te kiezen. Bij winkels w ... Lees meer

Gsmweb.nl
Ik heb een probleem met GSMWEB.nl tw.
ik heb bij hen een nieuw abn afgesloten voor mijn gsm en heb een nieuw toestel bij hen gekocht waar de actie van Samsung op zat waarbij je een tablad kado krijgt binnen de aktieperiode gekocht. Dat heb ik, de aktie ging 2 oktober in en ik heb de factuur aankoop ook op 2 oktober 2023 en ik behoor dus het promotieartikel van Samsung te ontvangen. Alles geda
...
Lees meer
Opzeggen ivm overlijden
Hallo, Mijn moeder is op 8 oktober overleden. Nu wil ik (dochter) haar abonnement stoppen bij Simyo. Dit lukt niet.
Ik heb alles opgestuurd, ook akte van overlijden, alle gegevens doorgegeven, en er wordt gezegd dat het niet kan omdat haar abonnement op haar roepnaam staat. Ze heet A.J. Kaspers-Reukema en haar abonnement staat op Bep Kaspers.
Ze hebben nu al twee keer het abonnementsgeld
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer


Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer