ce
door cemdemirci Nov 19, 2016 om 16:49
Garantie & verzekeringen

Hoelang worden opgenomen gesprekken bewaard

Tijdens het bellen naar een verzekeringsmaatschappij kreeg ik te horen dat het telefoongesprek word opgenomen. Nu heb ik die gesprek nodig, omdat ik dan kan bewijzen dat er iets fout is geweest. Hoelang worden deze gesprekken bewaard en zijn zij verplicht om dit gesprek met mij te delen als ik een geschil heb met hun?

Uit die gesprek kan ik nog gelijk krijgen dat zij verkeerd zijn..

10398 14 Rapporteer

ja
door jackyh - Nov 19, 2016 om 17:00
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom heeft u zelf het gesprek niet opgenomen? Ik denk dat men niet verplicht is de tape te overhandigen want dat zou hetzelfde zijn, dat een misdadiger de bewijzen aandraagt die tot veroordeling kunnen leiden.

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2016 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Soms worden die gesprekken gebruikt voor trainingsdoeleinden. Zijn niet bestemd om met de klant te delen,

Cookies
door Cookies Nov 19, 2016 om 18:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet soms, maar vaak/meestal.

costnix
door costnix Nov 19, 2016 om 19:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: die trainingsdoeleinden zijn gewoon een slappe smoes. Bij trainingen wordt er wel meegeluisterd door de trainer.

jo
door jorisw Nov 20, 2016 om 16:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Costnix: natuurlijk niet. Een trainer geeft les en vervolgens wordt hetgene geleerd is uitgeprobeerd in de praktijk. Een trainer kan onmogelijk naast alle medewerkers gaan zitten om te kijken hoe het gaat.

ce
door cemdemirci - Nov 19, 2016 om 17:13
2 Antwoorden / 5 Vragen

Ik nam de gesprek niet op, omdat ik niet zag aankomen dat er iets zou gebeuren. In een gesprek vertelden zij mij dat de verzekeringnemer bij een ander maatschappij de schadevrije jaren nog had en dat ik die moest opvragen. Na aan aantal maanden kreeg ik het gezeur dat ik de verzekeringnemer ben en niet degene die zij in het gesprek vernoemde. Ik ben niet degene die de verzekering heeft afgesloten maar moet toch voor de kosten opdraaien, terwijl zij in die gesprek het over een ander hadden met dezelfde voorletter en achternaam, maar met een ander geboortedatum. Nu word er beweerd dat de geboortedatum met de mijne overeenkomt.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 19, 2016 om 17:21
11507 Antwoorden / 15 Vragen
ce
door cemdemirci Nov 19, 2016 om 17:26
2 Antwoorden / 5 Vragen

Ja klopt.

marita5
door marita5 Nov 19, 2016 om 17:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Maar daar zijn u toen vragen van forumleden over gesteld , waarbij u nooit een reactie heeft gegeven. dus wederom over welke verzekering gaat dit ? .

ce
door cemdemirci Nov 19, 2016 om 18:25
2 Antwoorden / 5 Vragen

Ik was helemaal vergeten dat ik een vraag had gesteld via deze site en vandaar dat ik er sindsdien niet op ben gekomen. Het gaat om een autoverzekering die is afgesloten door een ander met dezelfde voorletter en achternaam, een ander woonadres en een ander bankrekeningnummer. Wel kreeg ik een telefoontje waarbij mij werd gevraagd waar ik woonde, en sinds ik mijn adres heb gegeven komt alles naar mij ..

marita5
door marita5 Nov 19, 2016 om 18:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Lees de gegeven antwoorden van vandaag eens door , daar staat wat u kunt doen .

ka
door kaakje - Nov 19, 2016 om 17:24
109 Antwoorden / 0 Vragen

Als u van plan was geweest het gesprek op te nemen had u de tegenpartij daarvan op de hoogte moeten brengen voor aanvang van het gesprek. Waarschijnklijk had het gesprek dan een andere wending kregen. Maar achteraf met een opname komen is niet rechtsgeldig.

tijger1
door tijger1 Nov 19, 2016 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is onjuist.

eclipse
door eclipse Nov 19, 2016 om 18:01
1561 Antwoorden / 370 Vragen

en tevens  niet de vraag

reflecs
door reflecs - Nov 19, 2016 om 17:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet niet hoelang ze het bewaren. Als het nog aanwezig is heeft u er recht op deze op te vragen:https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/internet-telefoon-en-tv/internet-en-telecom?qa=voicelog&scrollto=1

eclipse
door eclipse - Nov 19, 2016 om 18:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

even de  CTRL en scroll functie gebruiken  https://www.asr.nl/over-asr/over-asr/Paginas/Privacystatement-Opname-telefoongesprekken.aspx

edrick3
door edrick3 - Nov 19, 2016 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen
marita5
door marita5 Nov 19, 2016 om 18:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , u plaats de link bij de verkeerde Ts , moet zijn slimfruit .

edrick3
door edrick3 Nov 20, 2016 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi stom van mij (of ging er weer eens wat mis met de site?) ;-)

marita5
door marita5 Nov 20, 2016 om 10:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

ik neem aan dat het aan de site ligt .

tenormin
door tenormin Nov 20, 2016 om 15:32
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker weten @edrick3, is me al enige keren overkomen dat mijn reactie op andere vraag terecht kwam. Kon gelukkig nog editten, was binnen een uur.

edrick3
door edrick3 Nov 20, 2016 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin, goed om te weten (hopelijk weet de redactie dat ook).

marita5
door marita5 - Nov 19, 2016 om 18:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Cemdemirci ,

Zie hier wat u kunt doen , klacht indienen tegen FBTO .

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/geld-verzekering/verzekeraar/klacht-verzekeraar

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente ,

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2016 om 22:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet zulke zaken telefonisch regelen, maar schriftelijk, dus eventueel per mail (met een ontvangstbevestiging) en alle correspondentie bewaren.

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2016 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over wat voor verzekering gaat het eigenlijk?

marita5
door marita5 - Nov 20, 2016 om 16:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1

Reactie niet gelezen ? :-))

DOOR CEMDEMIRCI 19 NOV. 2016 OM 18:25
ANTWOORDEN / VRAGEN

Ik was helemaal vergeten dat ik een vraag had gesteld via deze site en vandaar dat ik er sindsdien niet op ben gekomen. Het gaat om een autoverzekering die is afgesloten door een ander met dezelfde voorletter en achternaam, een ander woonadres en een ander bankrekeningnummer. Wel kreeg ik een telefoontje waarbij mij werd gevraagd waar ik woonde, en sinds ik mijn adres heb gegeven komt alles naar mij ..

tijger1
door tijger1 Nov 20, 2016 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad Marita5, nadeel van die reacties onder een reactie. Sorry.:-))

marita5
door marita5 Nov 20, 2016 om 16:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Is niet erg gebeurd mij ook , is het zoveelste nadeel van deze site .ook als iemand een reactie plaats op een vraag waar al veel antwoorden op zijn gegeven moet je de hele lijst afgaan om te kijken welke reactie er is gegeven , zeer vermoeiend .

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2016 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik neem aan dat u die auto niet op uw naam hebt staan. De verzekeraar kan bij de RDW zo nagaan van wie die auto is en was.

En krijgt u dan ook de bekeuringen van de RDW dat die auto niet verzekerd zou zijn?

marita5
door marita5 Nov 20, 2016 om 16:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben benieuwd of Ts nog reageerd , op de vorige vraag van Ts wat hier dus mee te maken heeft , kwam totaal geen reactie , misschien weer een vraag voor de lucht .

tijger1
door tijger1 Nov 20, 2016 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zo belangrijk was het blijkbaar ook niet, dat hij het "vergeten" was. Sowieso compleet raar verhaal.

ce
door cemdemirci Nov 20, 2016 om 18:33
2 Antwoorden / 5 Vragen

Het is ook een raar verhaal, auto stond op mijn naam alleen heb ik hem niet zelf verzekerd omdat ik geen autoverzekering kan afsluiten omdat ik verzekeringsfraude heb gepleegd een aantal jaar terug. Ik heb er bewust voor gekozen om geen verzekering af te sluiten en kreeg hier boetes voor, deze heb ik netjes betaald omdat ik er zelf bewust voor koos. De verzekering is afgesloten door een ander persoon met zelfde voorletter en achternaam, die op een ander adres woont met een ander rekeningnummer. Ik werd telefonisch benaderd door een incassobureau en niet door FBTO zelf. De incassobureau vroeg aan mij of ik die persoon was die op dat adres woont en ik antwoordde hierop nee dat ben ik niet ik heb wel dezelfde voorletter en achternaam alleen woon ik op deze adres. Omdat ik mijn adres toen heb doorgegeven kreeg ik opeens alle brieven.

tijger1
door tijger1 Nov 20, 2016 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ik het goed begrijp hebt u wel die auto waar het over gaat?

En u hebt de boetes betaald wegens niet verzekerd zijn? Weet u dan wel dat u daarvoor boete na boete kan krijgen?

Weet u, ik geloof steeds minder van uw verhaal.