door wilmahop Aug 31, 2005 om 14:39
Garantie & verzekeringen

Hondenverzekering

Over een poosje krijgen wij een pup en nu denken we erover een hondenverzekering te nemen?Heeft iemand hier ervaring mee en is het zinvol en welke verzekering moet je dan nemen?

14558 32 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Aug 31, 2005 om 14:53
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Wilma,

Ga naar de volgende link en je hebt alles bij de hand.

Dier & Zorg

Natuurlijk zijn er meer maar deze heeft mijn voorkeur.
Hoe noemen ze dat: Snel en betrouwbaar, en ik hoop bij iedereen, het is tenslotte je kameraad

Succes WillemG

vladja
door vladja - Aug 31, 2005 om 15:26
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er zijn een hoop kleine bureautjes die deze verzekeringen aanbieden. Ga
daar dus niet mee in zee. Die hele kleine bureautjes vallen niet onder
het toezicht van de het Klachteninstituut Verzekeringszaken (=
ombudsman).

Kijk vooraf goed de kleine lettertjes na. Vaak zijn er een heleboel
dingen uitgesloten van vergoeding. Dit soort verzekeringen wordt veel
aangeboden via het internet, maar dan kan je vooraf de polisvoorwaarden
niet goed doorlezen.

Zelf leg ik elke maand wat opzij. Ik heb oude katten nu. In al die
jaren heb ik meer overgehouden aan het opzij leggen, dan dat ik aan
premie kwijt zou zijn geweest.

Als je een verzekering wilt afsluiten doe dat dan bij een maatschappij
die aangesloten is bij het Klachteninstituut. Als op
klachteninstituut+verzekering intypt vind je de website. Daarop staat
de lijst van aangesloten maatschappijen.

Vladja

cassandra_1
door cassandra_1 - Sep 1, 2005 om 23:06
117 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het helemaal met Vladja eens. Zelf heb ik twee paarden die al een dagje ouder worden. Vroeger waren ze voor ziektekosten verzekerd, kosten ca. € 400,00 per jaar. En als je dan eens iets ernstigs bij de hand hebt moet je 12 pagina's polisvoorwaarden doornemen om erachter te komen dat dit nu nèt niet onder de verzekering valt. Zet elke maand een klein bedrag opzij en je houdt er zeer waarschijnlijk nog geld aan over.

ma
door madana - Sep 5, 2005 om 15:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet altijd een hondenverzekering nemen. Wij hebben zelf drie honden ze zijn verzekerd bij dier en zorg en hebben alleen maar positieve ervaringen.

groet, madana

eltjored
door eltjored - Sep 5, 2005 om 16:17
35 Antwoorden / 3 Vragen

cassandra heeft helemaal gelijk. De verzekering keert in veel gevallen niet uit omdat het om aangeboren ziektes gaat of ziektes die veel voorkomen bij een bepaald ras en daarom niet gedekt worden door de verzekering. Ook mag je vaak maar een heel beperkt aantal keren gebruik maken van de verzekering. Daarom kun je dus beter elke maand apart zetten en dit gebruiken voor ziektes bij je hond. Veel succes en plezier met je pup gewensd

su
door suikerspin - Sep 5, 2005 om 16:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste aanstaande hondenbezitter,

Ik denk dat het allemaal een beetje afhangt wat voor een soort hond je krijgt. Sommige rashonden hebben allerlei kwalen en kwaaltjes die nog wel eens voor extra kosten kunnen zorgen. (bv. een bulldog heeft nog wel eens last van zijn ogen/oren, en moet dan geopereerd worden) Inentingen zijn meestal niet verzekerd, maar de dure opreraties wel, kijk wel goed de voorwaarden na! Veel plezier van je viervoeter. Suikerspin.

gemojo
door gemojo - Sep 5, 2005 om 16:26
6 Antwoorden / 3 Vragen

hoi wilma

wij hadden ook een verzekering afgesloten een jaar of 8 geleden altijd netjes premie betaalt. na een jaar of 5 netjes betaald te hebben kreeg onze hond een ongeluk nou probeer dan maar eens geld van je verzekering te krijgen dan is ineens wat jou hond mankeert uitgesloten word niet vergoed van de verzekering. gelukkig hebben wij het wel vergoed gekregen van de gene die het ongeluk verorzaakt had. maar ik zou dus zeggen lees eerst de helekleine lettertjes voor je zo iets afsluit want negen van de tien dat je als het nodig is dat nou net buiten de dekking valt.

groetjes gemojo

di
door dieks - Sep 5, 2005 om 16:50
4 Antwoorden / 10 Vragen

Hoi.

Ik ben een hondenbezitter en ik zou het niet doen als ik jouw was. Vaak zijn de belangrijktse dingen niet verzekerd. Als je het geld wat een verzekering kost elke maand achteruit legt dan heb je al een leuk potje voor als er echt iets gebeurd. Doe je het wel dan moet je je goed laten informeren. Vaak verkopen ze je gebakken lucht.

veel wijsheid in je beslissing

Dieks

zadinia
door zadinia - Sep 5, 2005 om 17:10
77 Antwoorden / 25 Vragen

Hoi Wilma,

Een tijd je geleden heb ik mezelf ook helemaal in dit gebeuren gestort, want toen kregen we zelf een pup (een Shih Tzu). Ik ben toen inderdaad een aantal aanbieders met elkaar gaan vergelijken. Dier en Zorg wordt inderdaad aanbevolen door de dierenbescherming en er is vaak info van hun te vinden bij de dierenartsen, maar echt veel dekking geeft de polis niet.

Hou er rekening mee dat een hoop dingen niet binnen de dekking vallen. De jaarlijkse inentingen, een deel van operaties etc. is allemaal niet gedekt. Ook heb je altijd nog een eigen risico. Verder, en dat vind ik nog het ergste aan deze verzekering, gaat de premie steeds omhoog naarmate je hond ouder wordt. Ik heb dat eens zitten doorrekenen en kwam toen echt op bedragen uit waar je misselijk van wordt.

De dierenarts zei het volgende; deze verzekering is eigenlijk voor mensen die niet de mogelijkheid hebben ALS er wat gebeurt om dan een nota van bijv. 300 euro te betalen. Dus als je de discipline hebt om het bedrag wat je anders aan de verzekering kwijt was te sparen, dan kom je waarschijnlijk na een aantal jaren beter uit dan dat je Dier en Zorg zou hebben gesponsord. Nogmaals, voor mensen die zich in de schulden moeten steken als er eens onverhoopt iets gebeurd, is het een goede optie, maar voor de overige honden- en kattenbezitters is het beter gewoon iets achter de hand te houden.

Ik wens je onwijs veel plezier met de pup (wat voor eentje wordt het?) en ik hoop dat je, behalve de jaarlijkse inentingen, de dierenarts niet veel nodig zult hebben.

Groetjes van Zadinia en een pootje van Lodewijk!

ha
door harryp_1 - Sep 5, 2005 om 17:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen moet zelf weten wat hij doet, maar wij hebben honden en hebben er nooit over geprakkizeerd een verzekering te nemen. Als eerste moet je ervoor zorgen een hond bij een betrouwbare fokker te kopen. Broodfokkers malen niet om de gezondheid van een pup. Daar gaat de kwantiteit boven de kwaliteit (ook al beweren ze allemaal gezonde honden te fokken). Een goede fokker (via een rasvereniging o.a.) zal in geval van ziekte altijd hulp bieden en in geval van (bewezen) erfelijke aandoeningen evt.  een schadevergoeding. Laat je goed voorlichten over erfelijke problemen; sommige hondenrassen hebben sneller kwaaltjes. Daarnaast heb je elk jaar vaste kosten zoals voer, inentingen, hondenbelasting e.d.. Het is simpel de vaste kosten uit te rekenen. Wij hebben een apart potje voor onvoorziene uitgaven en komen daar prima mee weg, maar een gezonde hond aanschaffen is het belangrijkste! Daar heb je hun leven lang plezier van.

te
door tercinta - Sep 5, 2005 om 17:24
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het altijd doen! Ik heb sinds mijn York pup was een verzekering bij Dier en Zorg lopen. De jaarlijkse entingen vallen er niet onder en je hebt een bepaald eigen risico. Dier en Zorg kent echter weinig uitsluitingen. Mijn York is onlangs aan zijn gebit geopereerd. Een rekening van €300,00 die gelukkig deels door de verzekering vergoed wordt. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn hond om financiële redenen niet de zorg kan geven die hij nodig heeft. Dus doen, lijkt me. Tercinta

Yv
door Yvonne_909 - Sep 5, 2005 om 18:54
42 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Wij hebben een tijdje terug voor hetzelfde dilemma gestaan. Je weet
natuurlijk nooit of en wanneer je hond wel/niet iets zal krijgen. Voor
de jongste honden heb ik het wel gedaan (voor 5 jaar); voor de oudere
hond niet. Het kopen van een hond bij een goede fokker geeft nl. ook
niet altijd garantie op een gezond leven. Mijn broer heeft een jonge
hond waar ze al een week of 9 mee aan het dokteren zijn en waar ze dus
al ruim 2000 euro aan kwijt zijn, en niet verzekerd. Een vriendin idem
dito met een jonge hond. Dier en Zorg dekt best redelijk wat dingen; ik
vind het normaal dat entingen etc. uitgesloten worden van dekking.
Zeker als je nu begint met het hebben van een hond zul je misschien nog
niet zo 1, 2, 3 geld klaar hebben liggen mocht er wel iets gebeuren.
Het blijft een moeilijke keuze, veel succes ermee. Groet Gerda

ma
door marleenvanh - Sep 5, 2005 om 19:26
451 Antwoorden / 1 Vragen

Veel mensen hebben al geantwoord, met goede en minder goede ervaringen.
Het blijft  hoe dan ook een feit dat een
"hondenziektekostenverzekering" niet te vergelijken is met een
"mensenziektekostenverzekering". Ik persoonlijk heb altijd (oudere)
asielhonden en heb ze nooit verzekerd gehad. Ook omdat ik er geen zin
in had me door een woud van regeltjes en uitsluitingsclausules te
moeten worstelen, iets waar je bij geen enkele dierverzekering aan
ontkomt. In mijn geval waren de aanschafkosten van de hond(en)
natuurlijk erg laag in vergelijk tot een rashond en was het beest er
niet minder lief en gezellig om, zodat ik flink geld "overhield" voor
de naderhand nodige medische verzorging.

Ik weet niet of jullie een pup van een bepaald (duur?) ras of een pup uit een "toevallig-nestje-vader-onbekend" krijgen.

De kans dat de betaalde verzekeringspremie achteraf toch weggegooid
geld blijkt te zijn is groot. Jaarlijks laten vaccineren,  2x tot
3x per jaar ontwormen, voer van een echt goed merk, voldoende beweging
en aandacht, zodat afwijkend gedrag die een ziekte of gebrek verraden
snel gezien wordt, waardoor er in een zo vroeg mogelijk stadium door de
dierenarts ingegrepen kan worden en de kosten beperkt kunnen blijven
alsook goed op het dier letten zodat ongelukken zich minder snel zullen
voordoen draagt waarschijnlijk meer bij tot een lang, gezond en
gelukkig leven, en een hechte band tussen mens en dier dan het
afsluiten van een ziektekostenverzekering.

kr
door kritisch - Sep 5, 2005 om 19:37
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ben het NIET eens met Zadinia. Zie hier onder + het is niet waar dat je steeds meer voor je hond gaat betalen! Waar je in begint (met een pup het laagste tarief) daar blijft de hond in zo lang je dier er verzekerd blijft. Dus ook al wordt de hond 15 jaar dan nog betaal je altijd het pup-tarief!

Zelf heb ik (al jaren actief in de hondenafrichting) al jaren voor onze beide dh een verzekering lopen bij Dier en Zorg. Wij hebben de ongevallen+ziektekostenverzekering!

Wat wordt er vergoed, ALLES behalve... standaard dingen als je een dier hebt die gezond is. Dus GEEN VERGOEDING voor: inentingen, vlooien- wormenbestrijding etc. GEEN erfelijke dingen zoals HD echter wel de diagnose stelling etc.  Dus simpel gezegt heb je een gezonde hond die nooit iets heeft, is dit veel te duur. Krijgt je hond echter een keer echt iets dan lopen de da-rekeningen snel hard op. Eigen risico is geloof ik 20%.

Dus wat de rest ook zegt kijk eens goed door de voorwaarden en naar je eigen portemonnee... en beslis dan. Denk er aan dat je op een dier voortaan wettelijke gezien 1 jaar garantie hebt!!! Dus als je het bij een goede fokker koopt kun je buiten gewone kosten verhalen op die fokker.

Tip koop een pup via de ras vereniging als je toch een ras wilt!

Suc6 ermee. Joyce

da
door daphy - Sep 5, 2005 om 19:55
36 Antwoorden / 4 Vragen

Als je nu al weet dat je een "kat in de zak" koopt neem dan maar 1 verzekering.

Verzekeringen ontvangen meer premies dan dat ze uitbetalen. Anders beginnen ze er niet aan.

Je kan natuurlijk net geluk (nou ja je gunt je dier geen ziektekosten dus eigenlijk pech) hebben 1 van de weinigen te zijn die profijt trekt van zo'n verzekering.

Zie maar eens wat er allemaal UITGESLOTEN is bij zo'n verzekering.

Maar het allerbelangrijkste is.....Verzeker je alleen tegen datgene wat je niet kan "overzien", of wat wettelijk verplicht is. Dat geldt dus voor b.v. WA, inboedel, opstal en auto.

Ik heb dezelfde ervaring als Vladja.. Ik heb met mijn vele katten die 18/19 jaar werden in al die jaren minder dierenartskosten gemaakt dan dat ik in al die jaren aan premie betaalt zou hebben.

Das dubbel geluk!

cassandra_1
door cassandra_1 - Sep 5, 2005 om 23:00
117 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad Harryp. Ik heb altijd huisdieren gehad, van katten en honden tot geiten en paarden. Op een enkel dier na (sommige ziekten kun je nu eenmaal niet voorkomen) zijn ze allemaal heel oud geworden. De meeste hebben nooit meer dan éénmaal per jaar de dierenarts gezien (voor de gebruikelijke controle en inentingen). Omdat paarden zeer duur zijn in aanschaf heb ik die altijd wel verzekerd. Paarden zijn nogal kwetsbaar omdat daarmee gereden wordt. Ik heb tweemaal een geval gehad waarbij hoge kosten gemaakt moesten worden en in beide gevallen betaalde de verzekering niet. Als reden gaf men op dat het paard ouder dan 12 jaar was, dus was het een "ouderdomsgebrek". En zulke dingen lees je uiteraard pas in de polisvoorwaarden als het te laat is. Het paard was inmiddels 21 jaar, dus heb ik 9 jaar lang bijna 900 gulden per jaar betaald voor een verzekering die in feite geen enkele waarde meer had. De verzekering bood wel aan het paard van mij over te nemen en de slachtwaarde te vergoeden. En dan te bedenken dat een paard gemakkelijk 28 tot 30 jaar oud wordt! Op dat moment heb ik ook de paarden uit de verzekering gehaald en reserveer ik maar een hoger bedrag om, als de tijd komt, een nieuw paard te kopen.

Als je bij een betrouwbaar adres een hond koopt sluit je al een hoop risico uit. En nog belangrijker: zorg goed voor je hond en geef hem goed hondenvoer. Dat is nog altijd de beste verzekering voor een gezond hondenleven.

ri
door riave - Sep 6, 2005 om 00:22
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]
Wat wordt er vergoed, ALLES behalve... standaard dingen als je een dier hebt die gezond is. Dus GEEN VERGOEDING voor: inentingen, vlooien- wormenbestrijding etc. GEEN erfelijke dingen zoals HD echter wel de diagnose stelling etc.  Dus simpel gezegt heb je een gezonde hond die nooit iets heeft, is dit veel te duur. Krijgt je hond echter een keer echt iets dan lopen de da-rekeningen snel hard op. Eigen risico is geloof ik 20%.

Hier klopt het niet helemaal (is mijn ervaring). Ik ben bij dier en zorg verzekerd voor mijn duitse herder. Ze kwam van een boerderij af toen ze 6 jaar was. Ik mocht haar al toen de verzekering in ging al laten steriliseren wat mij 50% in de kosten scheelde, kreeg 155 euro terug. Ik heb haar naderhand vanwege pijnklachten bij scherpe draaien maken laten bekijken,foto gemaakt... artrose. De consultkosten kreeg ik wel vergoed maar niet de foto. Eigen risico is idd 20% van de kosten. Een andere keer had ze darmontsteking,kreeg ik 80% vergoed. Ik ben blij dat ik de verzekering heb :)

Mijn vorige honden waren niet verzekerd. Maar iedereen moet voor zichzelf beslissen of een verzekering 'nut heeft' of dat je elke maand geld opzij legt.

doeg

fl
door flynn - Sep 6, 2005 om 09:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

NOOIT AAN BEGINNEN. WIJ HEBBEN OOIT EEN PUP TOEN HET 6 MAANDEN OUD WAS LATEN VERZEKEREN. TOEN HET OP 5 JARIGE LEEFTIJD EEN TUMOR IN HET HOOFD HAD (HET WAS OPERABEL MAAR WEL VEEL MEDICIJNEN NADER HAND) WAS DE VERZEKERING NIET THUIS. HUN STELLING WAS DAT DE AANDOENING AANWEZIG ZOU ZIJN GEWEEST VOOR DATUM INGAANDE HET CONTRACT. PARDON???? 5 JAAR AL EEN VERZEKERING EN DE NODIGE PREMIES EN DAN DIT?  BIJ ELKE DECLARATIE DIE WIJ DEDEN WAS DIT HUN STANDAARD ANTWOORD. ZELFS ONZE DIERENARTS WIL NIETS MEER WETEN VAN VERZEKERINGEN. DAT ZEGT GENOEG. ALS JE EENHUISDIER NEEMT DAN WEET JE DAT ER KOSTEN ZIJN, ZOALS JAARLIJKSE ENTINGEN ETC. HOU DAAR VIA HUISHOUDBUDGET REKENING MEE.  ZELFS DE CONSUMENTENBOND WILDE ZSIJN VINGERS NIET BRANDEN AAN DEZE ZAAK EN DEED HET AF MET DE STELLING DAT "ONDERWERP NIET DE NEDERLANDER IN HET ALGEMEEN DIENDE" NOU ZO ZIE JE MAAR WEER!!!

ri
door riave - Sep 6, 2005 om 10:02
4 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn meerdere maatschappijen die een dierenverzekering aanbieden. Mocht je slechte ervaringen met een verzekering hebben is het wel belangrijk om de naam te noemen,want ze zijn niet allemaal hetzelfde.

tw
door tweeling45 - Sep 6, 2005 om 11:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben al jaren honden en ik heb mij zeer verdiept in de materie. Gebakken lucht is al gezegd maar dit klopt als een bus.

Als je alle polis voorwaarden bij de meeste doorleest dan blijft er weinig over. Als je je dier, kat of hond, laat enten dan komen daar ook nog consultkosten bij. Die worden ook niet vergoed. Als de hond een ongelukje krijgt waar misschien een ander schuld aan heeft dan kun je met die aan de slag.

Mijn advies is zoals al eerder is geadviseerd, leg een maandelijks bedrag opzij. Een"dierenpotje". Veel succes.

wi
door wilmahop - Sep 6, 2005 om 11:20
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Iedereen die geantwoord heeft.Er is ondertussen een pup voor ons geboren,een Toller Retriever,een ras hond dus,bij een goede fokker vandaan.Ik heb ook eens naar verzekeringen gekeken en dier en zorg leek mij wel de beste.Als je zelf disipline genoeg hebt om elke maand wat opzij te zetten is dat denk ik het voordeeligste,maar ik weet niet of ons dat lukt en daarom nemen we toch maar een verzekering,want ook al is je hond gezond er kan altijd wat gebeuren en dan kunnen de dierenartsen heel veel,maar dat kost ook heel veel.Bedankt voor alle reacties.Wilma.

hell-rider
door hell-rider - Sep 6, 2005 om 11:44
573 Antwoorden / 0 Vragen

Veel plezier met je Puppy en hoop dat het een echte vriend mag worden, goed besluit trouwens.

Groet Willem

bi
door bigsan - Sep 6, 2005 om 20:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn hond (gelukkig) verzekerd.Het is een teefje en bij Dier en Zorg kan je je zo verzekeren dat ook de sterilisatie verzekerd is. Ze is 1,5 geleden heel ziek geweest en alles is betaald door Dier en Zorg volgens de polis. Jonge (gezonde) honden hebben meestal niets maar als ze ouder worden krijgen ze toch hun problemen en die zijn dan wel verzekerd. wel zo prettig.Want dat kan aardig oplopen. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Dier en Zorg.

eva44
door eva44 - Sep 6, 2005 om 22:57
8 Antwoorden / 4 Vragen

ik zou geen dierenverzekering nemen. Want mocht je een kerngezonde hond blijken te hebben, dan ben je toch mooi dat geld voor die premie kwijt.

je kunt beter automatisch een bepaald bedrag(bijv,30euro) per maand gaan sparen. maak je dan toch kosten voor de dierenarts,dan kun je dat geld daar voor gebruiken. En anders heb je altijd nog een mooi spaarcentje. Bovendien dekt zo'n verzekering ook weer niet alle kosten die je voor je hond maakt.Moet je tóch nog zelf dokken.

be
door bennie57 - Sep 8, 2005 om 15:53
4 Antwoorden / 3 Vragen

nee, ik zou eerst eens 1 nachtje er over slapen voor dat ik een hondenverzekering nam, en dan eerst goed de polis doorlezen als je het neemt. Het is namelijk zo dat er veel is wat niet vergoed gaat worden, rasproblemen enz. enz

ri
door riave - Sep 8, 2005 om 16:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]
ik zou geen dierenverzekering nemen. Want mocht je een kerngezonde hond blijken te hebben, dan ben je toch mooi dat geld voor die premie kwijt.

Net als een wa-verzekering of een inboedelverzekering,want als je geen schade hebt ben je die premie kwijt? Een vreemde redenering,want verzekeren houd in dat je voor een relatief laag bedrag de kosten van schade/problemen 'kunt claimen' volgens de polisvoorwaarden die gelden (en die kun je van te voren inzien),of zie ik dat verkeerd? Heb je alleen maar oog voor de premie en niet voor de evt gevolgen van schade,dan is dat je goed recht,maar het is vooralsnog een kosten/baten afweging die door veel mensen als een goed alternatief wordt gezien in de vorm van een verzekering.

ru
door ruis - Sep 12, 2005 om 20:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, wij hebben eerst ook geld opzij gezet maar dat bleek moeilijker dan gedacht (wij aten het zelf weer op) en daarom hebben wij een verzekering afgesloten bij Dier & zorg, dit mede na een uitzending van Radar waarin malafide verzekeringsorganisaties aan de kaak werden gesteld en Dier & zorg er positief uitkwam. Gelukkig hebben wij de verzekering voor onze rashond nog niet nodig gehad maar ik ben wel blij dat wij deze hebben, want je weet maar nooit...

sp
door spontaan - Sep 12, 2005 om 22:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben 2 hondjes.

1 = verzekerd bij Dier en polis

2 = verzekerd bij Dier & Zorg

1. Dier en Polis: Eenmalig ca. 500 tot 600 euro betalen en geen eigen risico gedurende het hele hondeleven.

Risico: Gaat de verzekeraar failliet dan ben je je geld kwijt !

2.Dier en Zorg: Elk jaar 126,- euro betalen en per rekening 19 % zelf.

Risico: Vrijwel geen, je betaald per jaar dus als verzekeraar failliet gaat niks aan het handje.

Negatief te noemen is wel de eigen bijdrage per rekening. (19 %)

an
door anoroos - Sep 23, 2009 om 14:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een verzekering is zeker te overwegen, je moet echter goed kijken wat er allemaal gedekt is en wat niet. Bij een <a href="http://hondenverzekeringnederland.nl/">hondenverzekering</a> moet je met name de ras specifieke uitsluitingen goed in de gaten houden omdat je hond daar nu juist last van kan krijgen en dekking dus gewenst is.

poltol
door poltol - Sep 23, 2009 om 14:09
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@anoroos,

Zou dit na 5 jaar nog actueel zijn? Ik denk van niet!

Vr.gr. poltol

kenwel2
door kenwel2 - Sep 23, 2009 om 14:23
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Wilma, heb nu zo'n 40 jaar honden, en wat je het beste kunt (gaan) doen: Zelf zoveel mogelijk je er in verdiepen, om zoveel mogelijk de kleine dingetjes zelf te leren ivm de gezondheid van je (nu nog) pup, en daarna de dagelijkse verzorging van je hond, je verdiend er het meeste mee, zelf zorg ik er alleen voor, dat ik uitsluitend eenmaal per jaar bij de dierenarts kom, voor de jaarlijkse prik. De rest doe ik zelf, let vooral ook op de voeding, een hondenverzekering kost je enkel (onnodig!)veel geld, en je kunt echt veel, heel erg veel zelf doen, ook besparing op dierenartskosten (kan) daar deel van uitmaken.

Succes, Mvgr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Sep 23, 2009 om 14:25
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Oeps!!!