Horloge binnen 1 maand kapot
Horloge via watchdiscounter.nl, na een paar dagen zat er al een krasje op het glas. Dit moet niet snel kunnen omdat het mineraalglas is. Het horloge is waterdicht 10 ATM, nu zit er ook nog eens water in. Watchdiscounter wil hier niks aan doen tenzij er betaald word. Mag dit?
Misschien hebt u iets aan deze link:
https://watchdiscounter.nl/pages/garantie-en-reparatie
waaronder
https://watchdiscounter.nl/pages/waterdichtheid
Hallo Jimmy071 ,
Wat een flutsite , zijn nergens bij aangesloten .
Klik je op de Alg Voorwaarden , krijg je deze te lezen in het Engels .
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente ,
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Mineraalglas is niets bijzonders, het is gewoon vensterglas. Mineralen, silicaat is zand. Daar wordt glas van gemaakt. Wil je glas dat minder gauw krast heb je saffierglas nodig. Dit zal wel een andere prijsklasse zijn. Het zal wel weer een hobbyist met dropshipping van Aliexpress uit China zijn die zich een gouden neus verdient.
De klachten die je hebt, vallen niet onder de fabrieksgarantie volgens de site.
Heb je al eens contact opgenomen met de fabrikant van je horloge? Daarvan zal je toch wel een garantiebewijs hebben gekregen.
Want de horloges zijn origineel.
Je hebt verkopersgarantie, maar of je daar verder mee komt?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
10 ATM houdt in (ook wel waterproof genoemd): deze horloges zijn geschikt voor de meeste vormen van watersport, zoals zwemmen, zeilen en snorkelen in ondiep water. Zij zijn echter ongeschikt voor torenspringen of duiken met perslucht. Opgepast moet worden voor grote temperatuurverschillen.
Dus hoe bent u er mee omgegaan?
Binnen de eerste 6 maanden na aankoop zal watchdiscounter.nl moeten aantonen dat het mankement door uw toedoen (of nalaten) ontstaan is. Uiteraard zullen zij er zelf naar kijken, maar dan weet ik wel wat de uitkomst is. Er zal dus een onpartijdige expert naar moeten kijken. Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen bij dit soort webshops.....
Of het mag? Neen. Dat het gebeurde is wel een feit.
Aanvullend op de al gegeven antwoorden, zeker nu is aangegeven dat fabrieksgarantie niet van toepassing is (daar heeft u op zich ook niets mee te maken) zij er wel wettelijke regels m.b.t. consumentenbescherming waar o.a. @HUTCH al op wijst.
Niet alleen is er een wettrelijk regel bij aankoop op afstand dat u binnen 14 dagen mag/kunt retourneren en ook dat de verkoper verantwoordelijk is als een aankoop niet voldoet aan de daaraan normaliter te settel verwachtingen.
Hoe dan ook dient de verkoper te bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt.
zie: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten
en: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
en evt. ook: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
maar let wel op het gegeven dat als men niet voldoet aan uw verzoek/vordering tot naleving c.q geen geld retour na terugzenden binnen bedenktijd u civiel zult 'mogen 'procederen om uw recht te krijgen. U kreeg ook al enkele verwijzingen van collegae naar sites met dezelfde info.
Beste,
Wat vervelend om te horen dat er al snel een kras op het glas is gekomen. Zoals hieronder ook al door iemand is genoemd is saffierglas het soort glas dat krasbestendig is, helaas is dat bij mineraalglas niet het geval.
Ook vinden we het erg naar om te horen dat er water in het horloge is gekomen, hier kunnen echter veel verschillende oorzaken aan ten grondslag liggen. We proberen hier altijd zo coulant mogelijk mee om te gaan, door enkel de kostprijs voor reparatie in rekening te brengen. Hieronder wat meer informatie over waterdichtheid: https://watchdiscounter.nl/pages/waterdichtheid
Helaas kunnen we je order niet vinden aan de hand van bovenstaande gegevens en zouden graag met je in contact komen om hier inhoudelijk op te kunnen antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Team WatchDiscounter.nl
@watchdiscounter, We proberen hier altijd zo coulant mogelijk mee om te gaan, door enkel de kostprijs voor reparatie in rekening te brengen. Noemt u dit coulant? De eerste 6 maanden moet u bewijzen dat het probleem veroorzaakt is door de koper .
Stel je voor wat er naast de kostprijs nog bij de reparatie komt. Doe maar niet.
@maritas, in dit geval weten we helaas niet om wie het gaat en zijn we helaas genoodzaakt een globaal antwoord te geven. Elk geval is anders en elke klacht wordt dan ook afzonderlijk behandeld en beoordeeld. Naar onze mening is het omgaan hiermee coulant wanneer wij een reparatie tegen kostprijs te laten uitvoeren, als inderdaad blijkt dat het probleem veroorzaakt is door de koper. Indien het om een fabrieksfout gaat nemen wij de kosten voor onze rekening.
@watchdiscounter , u noemt dit een globaal antwoord , ik noem dit een aanname . U slaat Ts meteen met kosten om zijn oren . Communicatie kan ook anders zijn . lees ook wat Ts schrijft in het topic : Watchdiscounter wil hier niks aan doen tenzij er betaald word. Nog een tip : gelieve de voorwaarden in het Nederlands en niet in het Engels
@maritas, de klant die de vraag stelt heeft van ons te horen gekregen dat er kosten aan verbonden zijn. In dat geval betekent dat er al een onderzoek geweest is en daaruit is gebleken dat er in dit specifieke geval kosten voor in rekening gebracht moeten worden. Omdat deze klant hier niet met een volledig profiel een bericht achterlaat, kunnen wij de details van deze klant niet inzien om er inhoudelijk antwoord op te geven. In die zin dus globaal :)
Bedankt voor de tip!
Hierbij meer informatie over waterdichtheid. In het Nederlands https://watchdiscounter.nl/pages/waterdichtheid
@watchdiscounter , Hoe is er onderzoek verricht ? lijkt mij via de telefoon zonder het horloge te zien , anders wist u wie deze klant was . De informatie over waterdichtheid had ik al gelezen . Nog een tip : zorg dat u bij een keurmerk bent aangesloten om deze problemen te voorkomen . Is goed voor jullie als bedrijf en ook voor de klant . Bedankt dat u toch hier reageerd .
@maritas, bedankt voor de tip! :)
Als ik een goed en degelijk horloge wil kopen en ook het geld er voor over heb, ga ik naar een (juwelier)horloger. Met name horloger is belangrijk, zij repareren namelijk zelf. Deze firma of de doorsnee juwelier besteedt alle reparaties uit. Dat heeft tot gevolg dat je het horloge vaak (veel) langer kwijt bent dan bij een horloger. Bovendien krijg je bij een horloger betere en vaak langere garantie, hij heeft een stenen winkel en heeft er belang bij dat de klant tevreden is èn ook weer terugkomt. Webshops verkopen toch wel, zeker als er aanbiedingen getoond worden, want dat trekt de klant aan.
Als voorbeeld: heb zelf 3 jaar geleden een G Shock gekocht bij een grote juwelier/horloger in Veenendaal. De G Shock heeft standaard 3 jaar garantie, maar de horloger gaf 5 jaar garantie. Begin dit jaar de batterij moeten laten vervangen (batterijen vallen nooit onder garantie), het horloge moest daarna ook op waterdichtheid (20 bar) getest worden. Dit alles heeft 30-45 min geduurd. Er werd mij niets gerekend, ook niet voor de batterij, "want", zei de winkel tegen mij, "u hebt 5 jaar garantie". En deze service maakt het verschil.
Wat betreft die kras in uw glas, dit moet haast wel met kracht gebeurd zijn en daarom is het belangrijk dat het horloge weer op waterdichtheid getest wordt. Helaas is mineraalglas niet te polijsten, uitsluitend acrylglas. Informeer eens bij enkele horlogers naar de prijs van een nieuw glas en kijk ook op www.horlogeglas.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer