Jimmy071
door Jimmy071 Jul 25, 2019 om 10:47
Garantie & verzekeringen

Horloge binnen 1 maand kapot

Horloge via watchdiscounter.nl, na een paar dagen zat er al een krasje op het glas. Dit moet niet snel kunnen omdat het mineraalglas is. Het horloge is waterdicht 10 ATM, nu zit er ook nog eens water in. Watchdiscounter wil hier niks aan doen tenzij er betaald word. Mag dit?

4889 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 25, 2019 om 11:56
7156 Antwoorden / 3 Vragen
marita5
door marita5 - Jul 25, 2019 om 14:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jimmy071 ,

Wat een flutsite , zijn nergens bij aangesloten .
Klik je op de Alg Voorwaarden , krijg je deze te lezen in het Engels .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente ,

https://www.juridischloket.nl/contact/#

Th
door Thijs124 - Jul 25, 2019 om 14:58
289 Antwoorden / Vragen

Mineraalglas is niets bijzonders, het is gewoon vensterglas. Mineralen, silicaat is zand. Daar wordt glas van gemaakt. Wil je glas dat minder gauw krast heb je saffierglas nodig. Dit zal wel een andere prijsklasse zijn. Het zal wel weer een hobbyist met dropshipping van Aliexpress uit China zijn die zich een gouden neus verdient.

panter22
door panter22 - Jul 25, 2019 om 15:04
6599 Antwoorden / Vragen

De klachten die je hebt, vallen niet onder de fabrieksgarantie volgens de site.
Heb je al eens contact  opgenomen met de fabrikant van je horloge? Daarvan zal je toch wel een garantiebewijs hebben gekregen.
Want de horloges zijn origineel.
Je hebt verkopersgarantie, maar of je daar verder mee komt?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

hutch
door hutch - Jul 25, 2019 om 15:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

10 ATM  houdt in (ook wel waterproof genoemd): deze horloges zijn geschikt voor de meeste vormen van watersport, zoals zwemmen, zeilen en snorkelen in ondiep water. Zij zijn echter ongeschikt voor torenspringen of duiken met perslucht. Opgepast moet worden voor grote temperatuurverschillen.

Dus hoe bent u er mee omgegaan?

Binnen de eerste 6 maanden na aankoop zal watchdiscounter.nl moeten aantonen dat het mankement door uw toedoen (of nalaten) ontstaan is. Uiteraard zullen zij er zelf naar kijken, maar dan weet ik wel wat de uitkomst is. Er zal dus een onpartijdige expert naar moeten kijken. Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen bij dit soort webshops.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 26, 2019 om 09:36
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Of het mag? Neen. Dat het gebeurde is wel een feit.

Aanvullend op de al gegeven antwoorden, zeker nu is aangegeven dat fabrieksgarantie niet van toepassing is (daar heeft u op zich ook niets mee te maken) zij er wel wettelijke regels m.b.t. consumentenbescherming waar o.a. @HUTCH al op wijst.

Niet alleen is er een wettrelijk regel bij aankoop op afstand dat u binnen 14 dagen mag/kunt retourneren en ook dat de verkoper verantwoordelijk is als een aankoop niet voldoet aan de daaraan normaliter te settel verwachtingen.
Hoe dan ook dient de verkoper te bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt.
zie: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten
en: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

en evt. ook:  www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

maar let wel op het gegeven dat als men niet voldoet aan uw verzoek/vordering tot naleving c.q geen geld retour na terugzenden binnen bedenktijd u civiel zult 'mogen 'procederen om uw recht te krijgen. U kreeg ook al enkele verwijzingen van collegae naar sites met dezelfde info.

re
door red1 - Jul 26, 2019 om 12:58
329 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen  de naam al ,  daar koop je toch niet??

mo
door mof - Jul 26, 2019 om 14:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, eigenlijk niet, maar, watchdiscounter .... klinkt als “kermisklokkie”

El
door ElineJ - Jul 30, 2019 om 15:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,

Wat vervelend om te horen dat er al snel een kras op het glas is gekomen. Zoals hieronder ook al door iemand is genoemd is saffierglas het soort glas dat krasbestendig is, helaas is dat bij mineraalglas niet het geval.
Ook vinden we het erg naar om te horen dat er water in het horloge is gekomen, hier kunnen echter veel verschillende oorzaken aan ten grondslag liggen. We proberen hier altijd zo coulant mogelijk mee om te gaan, door enkel de kostprijs voor reparatie in rekening te brengen. Hieronder wat meer informatie over waterdichtheid: https://watchdiscounter.nl/pages/waterdichtheid

Helaas kunnen we je order niet vinden aan de hand van bovenstaande gegevens en zouden graag met je in contact komen om hier inhoudelijk op te kunnen antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Team WatchDiscounter.nl

marita5
door marita5 Jul 30, 2019 om 16:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@watchdiscounter, We proberen hier altijd zo coulant mogelijk mee om te gaan, door enkel de kostprijs voor reparatie in rekening te brengen. Noemt u dit coulant? De eerste 6 maanden moet u bewijzen dat het probleem veroorzaakt is door de koper .

Th
door Thijs124 Jul 30, 2019 om 16:48
289 Antwoorden / Vragen

Stel je voor wat er naast de kostprijs nog bij de reparatie komt. Doe maar niet.

El
door ElineJ Aug 8, 2019 om 10:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

@maritas, in dit geval weten we helaas niet om wie het gaat en zijn we helaas genoodzaakt een globaal antwoord te geven. Elk geval is anders en elke klacht wordt dan ook afzonderlijk behandeld en beoordeeld. Naar onze mening is het omgaan hiermee coulant wanneer wij een reparatie tegen kostprijs te laten uitvoeren, als inderdaad blijkt dat het probleem veroorzaakt is door de koper. Indien het om een fabrieksfout gaat nemen wij de kosten voor onze rekening.

marita5
door marita5 Aug 8, 2019 om 13:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@watchdiscounter , u noemt dit een globaal antwoord , ik noem dit een aanname . U slaat Ts meteen met kosten om zijn oren . Communicatie kan ook anders zijn . lees ook wat Ts schrijft in het topic : Watchdiscounter wil hier niks aan doen tenzij er betaald word. Nog een tip : gelieve de voorwaarden in het Nederlands en niet in het Engels

El
door ElineJ Aug 8, 2019 om 17:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

@maritas, de klant die de vraag stelt heeft van ons te horen gekregen dat er kosten aan verbonden zijn. In dat geval betekent dat er al een onderzoek geweest is en daaruit is gebleken dat er in dit specifieke geval kosten voor in rekening gebracht moeten worden. Omdat deze klant hier niet met een volledig profiel een bericht achterlaat, kunnen wij de details van deze klant niet inzien om er inhoudelijk antwoord op te geven. In die zin dus globaal :)
Bedankt voor de tip!

Hierbij meer informatie over waterdichtheid. In het Nederlands https://watchdiscounter.nl/pages/waterdichtheid

marita5
door marita5 Aug 8, 2019 om 17:50
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@watchdiscounter , Hoe is er onderzoek verricht ? lijkt mij via de telefoon zonder het horloge te zien , anders wist u wie deze klant was . De informatie over waterdichtheid had ik al gelezen . Nog een tip : zorg dat u bij een keurmerk bent aangesloten om deze problemen te voorkomen . Is goed voor jullie als bedrijf en ook voor de klant . Bedankt dat u toch hier reageerd .

El
door ElineJ Aug 20, 2019 om 13:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

@maritas, bedankt voor de tip! :)

sira
door sira - Jul 31, 2019 om 21:52
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik een goed en degelijk horloge wil kopen en ook het geld er voor over heb, ga ik naar een (juwelier)horloger. Met name horloger is belangrijk, zij repareren namelijk zelf. Deze firma of de doorsnee juwelier besteedt alle reparaties uit. Dat heeft tot gevolg dat je het horloge vaak (veel) langer kwijt bent dan bij een horloger. Bovendien krijg je bij een horloger betere en vaak langere garantie, hij heeft een stenen winkel en heeft er belang bij dat de klant tevreden is èn ook weer terugkomt. Webshops verkopen toch wel, zeker als er aanbiedingen getoond worden, want dat trekt de klant aan.
Als voorbeeld: heb zelf 3 jaar geleden een G Shock gekocht bij een grote juwelier/horloger in Veenendaal. De G Shock heeft standaard 3 jaar garantie, maar de horloger gaf 5 jaar garantie. Begin dit jaar de batterij moeten laten vervangen (batterijen vallen nooit onder garantie), het horloge moest daarna ook op waterdichtheid (20 bar) getest worden. Dit alles heeft 30-45 min geduurd. Er werd mij niets gerekend, ook niet voor de batterij, "want", zei de winkel tegen mij, "u hebt 5 jaar garantie". En deze service maakt het verschil.

Wat betreft die kras in uw glas, dit moet haast wel met kracht gebeurd zijn en daarom is het belangrijk dat het horloge weer op waterdichtheid getest wordt. Helaas is mineraalglas niet te polijsten, uitsluitend acrylglas. Informeer eens bij enkele horlogers naar de prijs van een nieuw glas en kijk ook op www.horlogeglas.nl

Th
door Thijs124 - Aug 8, 2019 om 15:33
289 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is Acrylglas wel te polijsten, maar dat krast natuurlijk nog veel sneller.
Dit is natuurlijk geen oplossing.

sira
door sira Aug 9, 2019 om 13:35
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft uw reactie te maken met mijn antwoord? Zo ja, dan begrijp ik uw reactie niet, want ik zei zelf namelijk al dat alleen acrylglas te polijsten is. Veel ervaring mee, want ik heb het heel wat jaren gedaan.

Th
door Thijs124 Aug 20, 2019 om 13:55
289 Antwoorden / Vragen

Plexiglas kun je inderdaad dagelijks polijsten. Daar kun je inderdaad jaren met doorgaan. Maar meestal heeft men liever harder glas, dus krasvrij. Daarom gebruikt men saffierglas.

sira
door sira Aug 23, 2019 om 17:10
2289 Antwoorden / 24 Vragen

U zegt: "daarom gebruikt men saffierglas". Dat is niet juist.
Saffierglas wordt uitsluitend gebruikt bij horloges in de hogere prijsklasse.
Acryl, zoals het heet, wordt vanwege de prijs het meest gebruikt (Plexiglas is overigens een merknaam).
Mineraalglas (silicaat) volgt na het acryl. Bij vervangen een kostbare aangelegenheid.
Saffier komt als laatste. Het is het op één na hardste mineraal op aarde (hardtegraad 9) en nog veel kostbaarder dan mineraalglas. De prijs heeft te maken met 1) het kostbare mineraal, 2) de saffier mag geen insluitingen hebben en 3) de bewerking tot horlogeglas maakt het ook zeer prijzig.

Welk soort horloge-"glas" hangt dus helemaal af van de prijsklasse van een horloge. Overigens kun je acrylglas niet jaren blijven polijsten, want na iedere keer polijsten, wordt het acryl dunner. Hoe dunner het acryl, hoe sneller het smelt tijdens het polijsten (mede afhankelijk van de diepte van de krassen). Met een beetje geluk 3 keer en dan moet het vervangen worden.