pino123
door pino123 Jul 30, 2012 om 21:09
Garantie & verzekeringen

Huisdieren verzekering

Wie heeft er ervaring met een huisdieren verzekering? Zo ja, welke?
Wat voor dekking mag ik verwachten bij een basispakket? Gaat het hier bijvoorbeeld ook om vergoedingen bij bezoeken/consulten?

Ik hoor het graag.

1533 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je kan verwachten kan je makkelijk opzoeken. Alles staat in de voorwaarden. Weinig reden om dat hier te vragen.

Eerste zoekresultaat Google

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen vergoeding voor de verplichte inentingen en ontwormingskuren en percentage vergoeding bij consulten en eventuele operaties. Proteq.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op maandag 30 jul 2012, 21:12: Wat je kan verwachten kan je makkelijk opzoeken. Alles staat in de voorwaarden. Weinig reden om dat hier te vragen.

Eerste zoekresultaat Google

Thnx op deze was ik nog niet gekomen.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op maandag 30 jul 2012, 21:27: Geen vergoeding voor de verplichte inentingen en ontwormingskuren en percentage vergoeding bij consulten en eventuele operaties. Proteq.

Eigen ervaring? Of uit de algemene voorwaarde gehaald?

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op maandag 30 jul 2012, 21:52:
tenormin schreef op maandag 30 jul 2012, 21:27: Geen vergoeding voor de verplichte inentingen en ontwormingskuren en percentage vergoeding bij consulten en eventuele operaties. Proteq.

Eigen ervaring? Of uit de algemene voorwaarde gehaald?

U kunt zich vast nog wel mijn avatar herinneren met mijn Maltezer neem ik aan. Dus eigen ervaring. Hij is 3 maanden geleden overleden, maar weer die beroerde eigen ervaring. Hoef er de voorwaarden niet bij te halen, die weet ik nog uit mijn hoofd, vooral het afgelopen jaar met ziek worden, dierenarts, operatie en overlijden van de hond. Maar dit alles zal wel weer te uitgebreid zijn.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Hier kun je 8 verzekeringen vergelijken klik;hier.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is belangrijk om goed uit te rekenen hoeveel je kwijt bent en wat er vergoed wordt. In principe heb je geen verzekering nodig. Een maandpremie kost bijna hetzelfde als een bezoek aan de dierenarts en normaal gesproken kom je daar niet iedere maand. Zo'n verzekering gaat pas enig nut krijgen in geval van operaties. Ik heb het mijn dierenarts wel eens gevraagd en die was van mening dat je beter zelf geld opzij kan zetten.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Nogmaals klikhier....

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij proteq zit er geen limiet op het eigen risico. Het eigen risico is 19%.

Juist bij de duurdere behandelingen, bijv. een operatie kan dat behoorlijk oplopen.

En dan is die verzekering qua premiehoogte ook nog eens de duurste.

Ik zou nog maar eens goed gaan rekenen of je met deze verzekering wel zo goed uit bent.

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 30 jul 2012, 22:22: Bij proteq zit er geen limiet op het eigen risico. Het eigen risico is 19%.

Juist bij de duurdere behandelingen, bijv. een operatie kan dat behoorlijk oplopen.

En dan is die verzekering qua premiehoogte ook nog eens de duurste.

Ik zou nog maar eens goed gaan rekenen of je met deze verzekering wel zo goed uit bent.

Vladja

Dat ben ik inderdaad aan het doen, over een week of 4 komt er een jonge pup, even vergelijken en afwegen wat handig is.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op maandag 30 jul 2012, 21:59:
pino123 schreef op maandag 30 jul 2012, 21:52:
tenormin schreef op maandag 30 jul 2012, 21:27: Geen vergoeding voor de verplichte inentingen en ontwormingskuren en percentage vergoeding bij consulten en eventuele operaties. Proteq.

Eigen ervaring? Of uit de algemene voorwaarde gehaald?

U kunt zich vast nog wel mijn avatar herinneren met mijn Maltezer neem ik aan. Dus eigen ervaring. Hij is 3 maanden geleden overleden, maar weer die beroerde eigen ervaring. Hoef er de voorwaarden niet bij te halen, die weet ik nog uit mijn hoofd, vooral het afgelopen jaar met ziek worden, dierenarts, operatie en overlijden van de hond. Maar dit alles zal wel weer te uitgebreid zijn.

Valt mee deze keer ;-)

@ Winterman, en opzij zetten van demaandpremie is in ieder geval een optie. Ik las dat ik sommige verzekeringen ook jaarlijks kan opzeggen. Het zit mij een beetje in de jonge hond, daar kunnen veel kosten aanvast zitten, meestal in de leeftijden van 1 1/2 tot een jaar of 7 heb je daar minder last van.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pino, hond was als pup bij Proteq verzekerd in januari 1999. Toen de verzekeringsvoorwaarden veranderden kon ik nergens anders (dan nog duurder) terecht vanwege zijn leeftijd. Mijn voorwaarden werden nooit veranderd; ik kon of opzeggen of alles voor eigen rekening. U vroeg: welke verzekering. Antwoord gegeven. Niet geschreven dat Proteq (over het geheel) duurder was. U vroeg het niet. Eerste jaren was bij ons inderdaad weggegooid geld; heb je zieke pup, gekocht bij erkende fokker is er recht op geld terug, (accepteer nooit andere pup uit zelfde nest): dan praat ik over goede fokker. In wezen valt een hond onder de regels die consumenten hebben: niet goed, geld terug. Maar dit zal u allemaal al wel weten.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er geen ervaring mee want ik verzeker mijn dieren nooit, ik weet niet wat voor pup je krijgt maar let in zo`n geval op Uitsluiting wat betreft kosten voor bepaald Ras-kwaal.
Dat geeft vaak een probleem.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op maandag 30 jul 2012, 23:22: Ik heb er geen ervaring mee want ik verzeker mijn dieren nooit, ik weet niet wat voor pup je krijgt maar let in zo`n geval op Uitsluiting wat betreft kosten voor bepaald Ras-kwaal.
Dat geeft vaak een probleem.

Daar sla je de plank helemaal goed (i.p.v. de uitdrukking mis). De Franse Buldog b.v. valt daar onder. Door de platte snuit krijgen ze veel minder lucht en krijgen vaker problemen. Toevallig heeft mijn vriendin in de afgelopen dagen door de hitte haar hondje dood aangetroffen. Hartaanval door gebrek aan lucht, volgens de dierenarts. Hij lag gewoon onder een boom in de schaduw, wilde hem uitlaten toen ze bemerkte dat hij was overleden. Zomaar, zonder enige voortekens.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat om een Jack Russel, allen bedankt voor jullie moeite, ik zal mij nog eens beraden over het geheel. Ben i.i.g. weer wat wijzer geworden.