he
door henk duijst Feb 16, 2017 om 16:51
Garantie & verzekeringen

Hulp bij betalingsachterstand vgz

ik heb een betalingsachterstand opgebouwd bij mijn zorgverzekering waar ik nu de grootste problemen mee heb om dit op te lossen , doordat vgz bij verschillende bureau`s een incasso heeft aangevraagd . Als ik alle bedragen optel kom ik uit op ongeveer 8000 euro , volgens mij kan het onmogelijk dat in minder dan 2 jaar zoveel opgebouwd wordt , alleen aan niet betalen van zorgverzekering.
Ik heb nu het idee dat dit bedrag alleen maar hpoger gaat worden ipv lager , ik hoop dat u mij hierbij kan helpen / adviseren

mvg

Henk Duijst
[edit -red.]

5926 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2017 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag specificaties,

fa
door familyman - Feb 16, 2017 om 17:01
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ga naar de afdeling schuldhulp/soc. dienst bij uw gemeente.

edrick3
door edrick3 - Feb 16, 2017 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je niet tot betaling overgaat wordt dat bedrag inderdaad alleen maar hoger.
Betreft het de betaling voor één persoon?
Als je 2 jaar geen premie betaald hebt: ongeveer 24 x 112 = 2688
Dus € 8000 ? Ziektekosten gehad? + 2x 385 = 770
Wat staat er op de rekening(en) aangegeven?
Schakel hulp in!
Ga naar je gemeente en informeer naar schuldhulpverlening.

marita5
door marita5 - Feb 16, 2017 om 18:52
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henk Duijst ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wat-gebeurt-er-als-ik-de-premie-van-mijn-zorgverzekering-niet-betaal

In deze link staat een voorbeeldbrief , kunt u de zorgverzekeraar VGZ vragen om de hoogte van uw schuld door te geven .

https://www.zorgverzekeringslijn.nl/betalingsachterstand-hoe-pak-je-zoiets-aan/

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2017 om 18:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoek echte hulp, bijvoorbeeld via uitdeschulden.nu.

tenormin
door tenormin - Feb 16, 2017 om 21:09
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ongeveer €8.000,00 bij VGZ.? Kan nauwelijks geloven dat dit over twee jaar is. Tenzij u brief na brief, aanmaning na aanmaning negeert. Vraagt u snel hulp aan, anders zakt u steeds verder weg in de schulden.

mo
door mof - Feb 17, 2017 om 13:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

gaat niet alleen om niet betalen, maar ook om incasso kosten etc. Kosten die VGZ moet maken om uw geld te krijgen.
enige advies: ga in gesprek en probeer een betalingsregeling te krijgen, en GA BETALEN!
Anders kom je er nooit vanaf.

1paul
door 1paul - Feb 17, 2017 om 14:34
3141 Antwoorden / 0 Vragen

doordat u verzuimt heeft een telefoontje te plegen naar de zorgverzekeraar komen ze nu bij u via de deurwaarder en ja, deze kosten zijn hoog, erg hoog...

feitelijk zal het niet meer zijn dan een 24x150E=3600E echter, als u geen aktie onderneemt en de deurwaarder komt dan loopt dit heel snel op...

het enigste wat u nu nog kunt doen is alsnog kontakt opnemen en een regeling treffen...

webcare vgz
door webcare vgz - Feb 20, 2017 om 09:09
39 Antwoorden / 0 Vragen

Wat goed dat je om hulp vraagt Henk. Mijn collega's van afdeling Klachtenmanagement helpen je graag meer duidelijkheid te krijgen over de exacte hoogte van jouw betalingsachterstand. Ik raad je aan om jouw vraag bij hen voor te leggen. Dit kan via ons online klachtenformulier, hier vind je een link https://www.vgz.nl/klantenservice/contact/klacht-melden
Mijn collega's nemen daarna zo snel als mogelijk contact met jou op om dit verder met je te bespreken. Groet, Tjeerd

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2017 om 09:29