Ik heb een geschil met PostNL betreffende schade aan de brievenbus, kunnen jullie mij helpen?
PostNL heeft de brievenbus beschadigd door een te groot brievenbuspakketje door de brievenbus te duwen. De schade is erkend door de postbezorger. Er is zelfs iemand komen kijken van PostNL die de schade geconstateerd heeft. Helaas erkent PostNL insurance, de heer/mevrouw Achterkamp, geen aansprakelijkheid. De schade is veroorzaakt eind maart 2018. Ik heb diverse keren telefonisch contact gehad met de klantenservice, diverse keren gemaild met de klantenservice uiteindelijk kwam ik bij PostNL Insurance terecht. Ik heb 4 brieven waaronder een aan getekende brief (14 augustus 2018) naar PostNL insurance tav de heer/mevrouw Achterkamp gestuurd. PostNL insurance blijft aansprakelijkheid afwijzen. Op mijn brieven van 31 augustus 2018 en 28 september 2018 werd niet meer gereageerd. Het telefoonnummer en het emailadres wat in hun briefhoofd vermeld staat is niet in gebruik.
Het gaat mij niet eens meer om het geld (totaal € 237,55) maar de manier waarop PostNL met klachten omgaat vind ik meer dan schandalig.
Kunnen jullie iets voor mij doen?
Hallo CdGroot ,
Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Wij kunnen als vrijwilllige beantwoorders van vragen niets anders doen dan u verwijzen naar juridische mogelijkheden.
Heeft u een rechtsbijstandverzekering, schale die dan in en/of ga na of u gen verzekeringspolis heeft waarin dit is genoemd en zo ja meld de schade aan uw verzekeraar met daarbij de door u verkregen reacties van PostNL.
Een brievenbuspakket dient aan een bepaalde maat te voldoen en de brievenbus opening uiteraard ook. De bezorger heeft de schade gemeld en die schade is later ook geconstateerd maar dat betekent nog niet dat de schade ook erkend wordt. Als uw brievenbus niet aan de minimale eisen qua openingsformaat voldoet en de afmetingen van de gleuf in de brievenbus dienen tenminste 265 millimeter in de lengte zijn en in de breedte 32 millimeter te zijn dan wijst Post.nl alle aanspraken af. Voordat u allerlei zaken gaat beginnen lijkt het mij handig om er een meetlat bij te pakken en de opening in de brievenbus eens op te meten. Als die aan de eisen voldoet dan heeft u punt om op door te gaan.
Is die brievenbus van goud ofzo, want een brievenbus pakje past gewoon in een brievenbus met standaardafmetingen past het niet is je brievenbus dus niet standaard en ongeschikt dus is schade ook eigen rekening.
Dat de medewerker erkent dat ie schade heeft gemaakt wil dus niet zeggen dat Postnl schadeplichtig is als de brievenbus niet voldoet aan de minimale eisen.
Wat is de reden dat PostNL insutande geen aansprakelijkheid erkent?
Als de reden was dat het brievenbuspakket niet aan de eisen voldeed en te groot was voor de brievenbus, heb je daarna contact opgenomen met de afzender?
Die is verantwoordelijk voor het juiste formaat verzending.
En de TS is VERANTWOORDELIJK voor een brievenbus die aan de eisen voldoet en een groot deel van de consumenten voldoet daar helaas niet aan.
Ook dat, maar dat is al gezegd.
Postnl heeft niets kapot gemaakt, maar de bezorger van het pakket wel en die persoon moet u aansprakelijk stellen.
En die is in dienst van PostNL en dus moet u daar wel zijn.
Ja en die wijst het af dus kans is 100% dat brievenbus compleet niet aan de gestelde eisen voldoet dus case closed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st
Gegroet,
Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.
mvg,
hans zweekhorst
delfgauw
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer